Türkiye’nin Ödüllü, En Yaratıcı İlk Yeni Medya Ajansı: “OUCHHH”
“OUCHHH Kristal elmadan sonra 2 Felis alarak yine Türkiye’nin ilk Felis ödülünü alan yeni medya ajansi oldu”
Bu ay Los Angeles ofisini açan Ouchhh Yeni Medya ajansı; ana ofisi İstanbul’da yer alan global bir çok markanın yanı sıra bilimsel ve sanatsal projelerle yurtiçi ve yurtdışında görsel ve işitsel performanslar sergileyen ve yöneten,interaktif yeni medya platformları olanağı sunan multidisipliner bir yeni media ajansı. Ajans global markalara, müzelere ve yaratıcılıklarını gösterebilecekleri tüm mecralara, bilim, sanat ve teknolojinin entegre olduğu deneyimler tasarlıyor.
Ouchhh Yeni Medya çeşitli ülkeler ve şehirlerde yaptıkları görsel ve işitsel performaslarla izleyiciyi farklı mekan ve zaman algısını değiştiriyor. Katılımcılar izledikleri performanslarla var olan mimari yüzeyin değişimini görebiliyor. Mekana, yüzeye ve şehirlere özgü büyük ölçülerde içerik/konsept üretimiyle; Cosmopolitan’dan Wired’a, CERN (Parçacık fiziği laboratuvarı) Google USA ve Nike gibi bir çok global markayı, müzeleri ve meydanları sanat, teknoloji ve bilimle buluşturdu ve buluşturmaya devam ediyor.
Vodafone dijital dönüşüm zirvesi
Vodafone için “Hayal Kurmaya Cüret Et” konseptiyle gerçekleştirdiği, “İnteraktif Mobil Dijital Senfonisi”yle Türkiye’nin ilk Kristal Elma Ödülü’nü alan yeni medya ajansı oldu. Projede, “Dare to Dream” temasıyla, düşlerin ulaşabileceği boyutları simgelemek amacıyla yeni medya sanatlarının tüm disiplinlerini birleştirdi. Ülkemizin dünyaca tanınmış̧ modacılarından, tasarımı kıyafet mimarlığı olarak tanımlayan Arzu Kaprol ile moda ve sanatı dijital platformda sentezleyen projede, sufi müziğini ve ilahi geleneğini çağdaş̧ müziğin tınılarıyla harmanlayan tanınmış̧ müzisyen Mercan Dede ise çalışmanın sanat yönetmenliğini Ouchhh ile birlikte üstlendi. Türkiye’nin önde gelen söz yazarı ve rock yıldızı Şebnem Ferah, hikaye anlatıcısı olarak; sesiyle, şiire hayat verdi. Gerçekleştirilen projenin yaratıcı kodlama ve teknik yönetmenliğini Fikirbazzenger, 3d Generalist’liğini Orhan Sayın yaptı. Bu deneyimde katılımcılar ilk kez alışılagelmişin dışında enstrümanlarla karşılaştılar. Realtime telefon tracking, drone performansı, realtime face tracking, real time dress tracking, immersive grid light installation ve immersive architectural experience ile altı farklı enstrüman birleşerek izleyicilerin de dahil olduğu “dijital senfoni” oluşturuldu. Realtime tracking yöntemi kullanılarak telefon ekranlarının ışık partikülüne dönüşmesiyle başlayan performansta, yine realtime face tracking ile Şebnem Ferah’ın yüzüne özel modellenmiş̧ görsellerin islenmesiyle devam etti. Arzu Kaprol’ün tasarladığı ve 3D printerla basılan elbisenin üzerinde realtime dress tracking yöntemiyle senfoninin bir parçası haline getirildi. İzleyici, uzamsal ve zamansal alan kavramından 17 dakikalığına da olsa uzaklaşarak senfoniyle etkileşim sağlanmış̧ oldu. Ouchhh’un yapmış olduğu bu proje; ikisi Kristal Elma’ ikisi ise Felis’ten olmak üzere dört ödül aldı.
OLED TV Cinematic Experience
Türkiye’nin önde gelen teknoloji markası ve dünyada 135’den fazla ülkede kendi teknolojisini geliştiren Arçelik; sanat, bilim ve teknolojiyi bir araya getirilen proje kapsamında Ouchhh’tan Türkiye’nin ilk Oled TV’sinin bütün kurumsalı; logo, basılı malzeme ve mağaza deneyimi dahil olmak üzere TV’nin tüm iletişimini yeniden tanımlayarak, sinematik bir deneyim olarak tasarlanmasını talep etti. Brief “Mükemmel siyahı ve canlı renkleri görmek istiyoruz” üzerine odaklanırken kampanyanın çıkış noktası ”Pitch Black” bir enviroment içerisinde ürünün assemble olduğu bir dünyadan, yaşayan renklerin dünyasına doğru bir yolculuğu olarak belirlendi. Final product epik ve sinematik bir dille anlatıldığından sıradan olmamalıydı. İnsanların üzerindeki etkisi oldukça önem arz ediyordu, bu yüzden TV’yi izleyen bir kişinin vücudundaki reaksiyonların ve tepkilerin canlanmasıyla somut bir hale dönüşerek bir insan formuna kavuşmasının ve özgürleşerek gerçek dünyaya dahil olması üzerine bir hikaye tasarlandı. Post prodüksiyon hedefine göre kısa bir sürede 4K çözünürlük ve tamamı 3D olan dört dakikalık içerik üretildi. Siyahtan başlayan, yavaş yavaş siyahın renklenmesiyle ve renklerin insana dönüşerek bir ruh bulmasını anlatan bu hikaye için markanın ürünü içselleştirdiğini de vurgulayan epik bir anlatım metodu oluşturuldu. Amaç OLED TV teknolojisinin özelliklerini, halka açık alanlarda izleyenlerin de içselleştirmesi ve başından sonuna kadar sinematik bir deneyim yaşatmaktı. Bu tasarımın bir diğer özelliği ise parçalarına ayrıldığında kendi içinde bir bütünlük oluşturmasıydı. Ouchhh’un bugüne kadar halka açık alanlarda ve online mecralarda gerçekleştirmiş olduğu projelerin yanında bu projeyi önemli kılınan taraflarından bir de sinematik bir “art piece” projesi olması ve Ouchhh Studyosu’nun konseptinden final resmine kadar tüm çalışmayı yaratıcılığını özgürce kullanarak gerçekleştirdiği bir proje olmasıydı.
TEDxCERN’de AVA V2
Ouchhh yurtiçinde ve yurtdışında yaptığı projelerin yanı sıra dünyada sanatsal ve bilimsel projelerle de kendi tarzını ortaya koyuyor. Bunlardan bir tanesi de yurtdışında gerçekleştirilen özel bir etkinlik için hazırlanan fizikteki, yüzey hacim şekil katsayısı ve partikül fiziğinin yapı formülünden ilham alarak tasarlanan parçacık fiziği temalı 360 derece izlenebilir AVA v2 projesi. Çalışma kozmik ışınların yeniden yorumlanmasıyla steampunk bir hangarda gösterildi. Ajans önümüzdeki dönemde aralarında Amerika ve Valencia’nın da olduğu birkaç şehirde daha projenin gösterimini yapmayı planlıyor.
Ajansın detaylı olarak anlatırsak; parçacık boyut ölçümlerini (diameter, area, perimeter gibi) entegre ederek anlatım dilini parçacıkların morfolojisini karakterize ettiği enstalasyonun Ar-Ge sürecine çok önem vermiş. En önemli nokta da bu araştırma süreci olmuş. Enstalasyon tasarımı ise Buckmaister Fuller’ın ikonik dome yapılarından ilham alarak tasarlanmış. Böylelikle görselleştirme çalışmalarıyla da birbirinden farklı dallarda ama benzerlikler gösteren iki farklı medium fizik ve mimarlık anlayışı birleştirmiş. Ajans kendi geliştirdiği teknikle 360 derece izlenilen bir enstalasyon tasarlamak Ar-Ge ve tasarım süreci dışında teknik açıdan zorlayıcı bir süreç olsa da istenilen sonucu alınmış. Altı ay süren çalışmanın yönetmenliğini Ferdi Alıcı konsept tasarımı ve yaratıcı sürecinin yönetimini Eylül Duranağaç, 3d Generalist’ligini Orhan Sayın, ses tasarımı Audiofil üstlenmiş. AVA V2’nin en büyük özelliklerinden biri de mobil olması ve dünyanın her yerinde sergilebilirlik özelliği taşıması. Bilim ve sanatla birleştirilen bu projede katılımcılara zamansal ve uzamsal anlamda bir deneyim yaşatıldı. AVA V2 sadece sanat ve teknoloji severleri değil bilim insanlarının ilgisini de çekti. Fizikle uğraşan, bu konuda eğitim görmüş veya fizik alanında önemli gelişmelere imkân vermiş, bilimle uğrasan kişilerin projeye olan övgüleri ve ilgileri ajans içinde önemli bir motivasyon kaynağı olmuş.
Ajans en son CERN ile yaptığı en özel projelerden biri olan, 100 üniversitede canlı yayınlanan TEDxCERN etkinliği için Cenevre’ye davet edilmesi üzerine bu senenin teması “ripples of curiosity’’den yola çıkarak jenerik ve görsel işitsel bir performans hazırladı. Yapay zeka, biyo-teknoloji, DIY bilimi, dronlar, okyanusografi, karanlık madde ve yerçekimi dalgaları başlıca konuları olan etkinlik için hazırlanan etkinlikte jeneriğin ilk frame’inden final output’una kadar minimal bir anlatım tercih edilmiş, klasik bilimsel çizgiler yerine, en küçükten en büyüğün hikayesini anlatan etkinlikte, eğitim, bilim ve teknolojinin bir arada olduğu bir deneyimi yaşadılar.
Website: