16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’nin kıyıları bir kez daha hak ettiği temizliğe kavuştu
Haberler

Türkiye’nin kıyıları bir kez daha hak ettiği temizliğe kavuştu

Duygu Su Ocakoğlu
28 Ekim 2020
2 dk okuma

Bref, TÜDAV iş birliği ile 2019 yılında başladığı “Kıyılarda Temizlik Dalgası” projesine bu yıl da hız kesmeden devam etti. Her koşulda çevre bilinci hassasiyetini koruyan Bref, proje kapsamında toplam 1500 kilograma yakın metal, kağıt, plastik atığı üretime kazandırmış oldu.

Gelecek nesiller için duyarlı yaklaşımlarıyla öne çıkan Bref, geçen sene olduğu gibi Türk Deniz Araştırmaları Vakfı ile iş birliği yaparak “Kıyılarda Temizlik Dalgası” projesiyle kıyılara temizlik getirmek için kolları sıvadı. Haiti’de okyanuslardan toplanan ve yüzde 100 geri dönüştürülebilir plastiklerden üretilen Bref Pronature ürün grubunun Türkiye’deki atık sorununa da çözüm olabilmesi için yaratılan sosyal sorumluluk projesi ile kıyılardaki atıklar tekrar üretime kazandırılıyor.

Çevre hassasiyetinden ödün vermeyen Bref, pandemi önlemlerini gözeterek gönüllü ekibiyle bu yıl İstanbul kıyılarını temizledi. “Kıyılarda Temizlik Dalgası” ile toplamda 1500 kilograma yakın atığın dönüştürülmesini sağlayan marka, sürdürülebilirlik misyonu çerçevesinde projeyi önümüzdeki yıllarda da sürdürecek.

 Sürdürülebilir çevre algısıyla projeler devam edecek

“Kıyılara Temizlik Dalgası” projesiyle ilgili Henkel Türkiye Çamaşır ve Ev Bakım Ürünleri Pazarlama Direktörü Işıl Nergiz: “Henkel ve Bref ailesi olarak doğayı koruyup gelecek nesiller için daha yaşanabilir bir dünya bırakmak önceliklerimizden biri. Bu bakış açısıyla hem ürünlerimizle hem projelerimizle bu misyonu yürekten sahipleniyoruz. Yüzde 100 geri dönüştürülebilir plastiklerden üretilen Bref Pronature ile Haiti’de denizlerin temizlenmesine ve atıkların yeniden üretime kazandırılmasına yardımcı olurken, ülkemiz için de ‘Kıyılarda Temizlik Dalgası’ projesini gerçekleştiriyoruz. Amacımız, sürdürülebilir çevre algısı ile yürütmekte olduğumuz sosyal sorumluluk projelerini uzun yıllar devam ettirmek. Ülkemiz için hayata geçireceğimiz her çalışma geleceğimiz için bir adım olacak.” dedi.

Tüm dünyada ve Türkiye’de gittikçe büyüyen deniz ve kıyı kirliliği konusuna dikkat çeken TÜDAV Başkanı Prof. Dr. Bayram Öztürk, Bref iş birliği ile yürüttükleri bu önemli projenin ikincisini gerçekleştirmekten duyduğu mutluluğu belirtti. Öztürk, Türkiye’nin yaklaşık yüzde 30’unun denizlerle iç içe yaşadığını ve geç kalınmadan kıyı kirliliği ile ilgili önlemler alınması, bilinçlendirme çalışmalarının artırılması gerektiğine değindi.

“Her geçen gün artan kirlilik ile tüm dünyada biriken atıklar, denizleri ve kıyı şeritlerini tehdit ediyor. Plastik kirliliği tüm dünyada büyük sorun teşkil ediyor, yılda yaklaşık 8 milyon ton plastiğin denizlere karıştığını biliyoruz bu sebeple üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde de toplumsal farkındalığı arttırmak amacıyla projeler gerçekleştirerek üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirmeye çalışıyoruz.” diyen Bayram, plastiklerin doğada attığımız boyutlarda kalmadığını, gözle gördüklerimizin haricinde çevrenin etkisiyle parçalanarak 5 mm altındaki mikroplastiğe dönüştüğünü belirtti.

“Bu mikroplastikler gıda zinciri yoluyla deniz canlılarına geçiyor. Bu sene 14 Ağustos’ ta Antalya, Kumluca sahilinde bir Kaşalot türü balina karaya vurdu, TÜDAV uzmanlarının yaptığı otopside kaşalotun midesinden birçok plastik parçası çıktı, yapılan çalışmalar mikroplastiklerin insanların sindirim sisteminde bulunduğunu gösteriyor, yani doğaya attıklarımız bizlere geri dönüyor.  Gerçekleştirdiğimiz sahil temizliklerinde farklı ülkelere ait markaların ambalajlarını, ürünlerini buluyoruz, atılan çöpler dalgalar ve akıntılarla sınırlar ötesi taşınıyor. Sonuç olarak, tüm canlıların sağlığını tehdit eden bir sorunla karşı karşıyayız ve bu bireysel ya da kısmi önlemlerle çözülecek bir sorun değil. Küresel ölçekte tedbir almalı, hep birlikte üstümüze düşen sorumlulukları yerine getirmeli, tek kullanımlık plastik tüketiminden uzak durmalı ve kirletmemeyi öğrenmeliyiz.” dedi.

Bref ülkemizin denizlerine ve kıyılarına yeni projeler ile destek olmaya devam ederken, bu konuda toplumsal bilinç oluşturmayı sürdürecek.

 

 

bref Henkel Kıyılarda Temizlik Dalgası TÜDAV
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
3 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
4 Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
5 Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Güncel Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Marketing Türkiye
29 Eylül 2025
IKEA’nın 40 yıllık köfte geleneğine Ortadoğu dokunuşu: Menüye falafel ekleniyor
Haberler
IKEA’nın 40 yıllık köfte geleneğine Ortadoğu dokunuşu: Menüye falafel ekleniyor
Sena Tufan
25 Eylül 2025
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Haberler
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Nafizcan Önder
1 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.