Türkiye’nin ilk ve tek sosyal fayda iletişimi (Goodvertising) yarışması Envy Awards’un ilki gerçekleştirildi…

Reklam sektörünün öncü derneklerinden Reklam Yaratıcıları Derneği ve sektörün lider pazarlama yayıncısı Marketing Türkiye iş birliğinde düzenlenen Envy Awards’un ilki tamamlandı. Geçmişte RYD tarafından düzenlenen ve sektöre birçok önemli yaratıcıyı kazandıran Copy Break yarışmasından ilham alan, günümüz iletişim dünyası teknolojilerine uygun olarak hayata geçirilen Envy Awards, işleyişi itibariyle de diğer yarışmalardan ayrılıyor.

Reklam yaratıcılarının “Profesyonel”, reklamcılık öğrencilerinin ise “Genç RYD”  kategorilerinde katılabildikleri Envy Awards, briefiyle de fark yaratıyor. Sponsor marka tarafından 60 saniyelik video formatında, sadece “Sosyal Fayda” alanında verilen brieflerle toplumsal farkındalık yaratılmak hedefleniyor. Yarışmanın ilk briefi WWF Türkiye Doğa Koruma Direktörü Sedat Kalem tarafından, Sorumlu Balık Tüketimi’ne dikkat çekmek üzere verildi. Dünyadaki balık stokları aşırı avlanma nedeniyle tükenmiş durumda. Bu noktada yavru balık tüketiminin önüne geçmek ve balık tüketiminde çeşitliliğin önemiyle ilgili farkındalık yaratmak amaçlandı.

Yarışmaya katılan birbirinden değerli çalışmalar, tamamı RYD üyelerinden oluşan, Türkiye’nin en büyük reklamcılık jürisi tarafından oylandı. Yarışmanın farklı kategorilerdeki birincileri belirlendi.

Yarışmanın Profesyonel kategorisinde “Doğadaki Duruşlarını Bakış Açınız Belirler” isimli çalışmayla ile Doğan Yalçın ve Fatih Özülker, Genç RYD kategorisinde ise “Karma” isimli çalışmayla Fatih Karadeniz ve Yunus Emre Morgil birinci oldu. Video kategorisinin birincisi ise “Olta” isimli çalışmayla Serdar Demir ve Nurullah Cabri oldu. Envy Awards’un bir sonraki brief konusu merakla bekleniyor.

Envy Awards Jüri Üyeleri Neler Söyledi:

Güven Haktanır – Tazefikir Group Head Kreatif Direktörü

Medeni Yiğit – Buzz Kreatif Direktörü

Murat Şam- Bir Reklam Ajansı Ajans Başkanı

Sefa Karahan – 1,618 Creative Adworks Ajans Başkanı

Yaratıcılık nasıl bilenir?

Günseli Özen – Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni

Günseli Özen Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni

✓ 2000’li yılların başında Marketing Türki­ye’nin Reklam Yaratıcıları Derneği ile birlikte yaratıcı yeteneği ortaya çıkarmak ve hak ettiği değeri vermek üzere gerçekleştirdiği Copy Break bugün Envy Awards ile devam ediyor.

✓ Son dönemde pazarlama iletişimi alanını se­çen gençlerin sayısındaki düşüş sektörümüzün derneklerini harekete geçirmişti. Bu anlamda Envy Awards hem mesleki anlamda cazibeyi arttırmak hem de başarılı işlerle öne çıkmayı hak etmiş yetenekleri değerlendirmek üzere tasarlandı.

✓ Marketing Türkiye sektörel yayıncı sorumlu­luğunu yerine getirirken reklam yaratıcılığının bilenmesine de katkıda bulunuyor. Reklam yaratıcılığında aklın bilenmesi, iyi işlerin çıkarabileceğini düşündüğünüz ortamlarda olur. Yarışmalar aklın keskinleştiği zamanlardır. Copy Break’te öne çıkanlar bugün ajansları­nın yaratıcı kadrolarında yer alanlardan. Envy Awards’da da kazananların yolu açık olsun.

Envy Awards genç yaratıcılara isimlerini duyurma şansı veriyor

Çağlar Gözüaçık – RYD Başkanı

Çağlar Gözüaçık – RYD Başkanı

 ✓ Reklam Yaratıcıları Derneği olarak son 2 yılda çok önemli adımlar attık. Öncelikle bir derneğin en önemli görevlerinden biri olan sektörel bilgi ve arşiv oluşturma vizyonunu RYD Ekran söyleşileriyle hayata geçirdik. 30’dan fazla önemli fikir önderi ve reklamcıyla Türk Reklamcılığı üzerine söyleşiler gerçekleştirdik. RYD Ekran söyleşileri bugüne kadar 150 bin saatten fazla izlendi. Üniversitelerde derslere konu oldu. On binlerce reklam sever tarafından ilgiyle takip edilmeye başlandı.

✓ Yeni projelerimizi de yakında açıklayacağız. Marketing Türkiye iş birliğinde hayata geçirdiğimiz, Envy Awards ile sektörün tek Goodvertising Yarışmasını başlatmış olduk. Türkiye’nin en büyük jürili reklamcılık yarışması Envy Awards’un amacı özellikle genç yaratıcılara isimlerini duyurabilmeleri için şans tanımak. İnanıyoruz ki Envy Awards zamanla kariyerleri adına çok önemli olacak. Bir diğer hedefimiz de ortak sorunlarımıza çözüm aramak ve reklamcılığın toplumsal etki yaratmadaki gücünden yararlanmak.

✓ Envy’nin ilkinde WWF ile birlikte hazırladığımız briefimiz kısa bir video idi. Günümüzde her şeyin hız ile ifade edildiği bir dönemde briefin 60 saniyede verilmesi de Envy’nin yenilikçi yanlarından biri. Kıskandıran İşler mottosuyla hayata geçirdiğimiz Envy Awards 01’de üç kategoride birer birincimiz var. Kazanan arkadaşlarımızı gönülden kutluyor, katılan herkese de başarılarının devamını diliyoruz. Tüm genç reklamcı arkadaşlarımızı bir sonraki Envy briefine bekliyoruz.

Envy Awards Yarişmasi Kazananlar

Genç RYD Kategorisi

Kazanan Çalışma : KARMA

Yaratıcı Ekip : Fatih Karadeniz- Yunus Emre Morgil

Aldığımız bu ilk ödül bizim için çok özel

Öncelikle böylesine prestijli ve önemli bir yarışmada ödüle layık görüldüğümüz için onur duyuyoruz. Sayın jüri üyelerine, yarışmaya katılmamıza vesile olan değerli hocalarımıza ve tüm RYD ekibine ayrı ayrı teşekkür ederiz. Aldığımız bu ilk ödül bizim için çok özel bir yere sahip. Umarım yarınların habercisi niteliğinde olur. Tüm insanlığı etkileyen bu denli önemli bir konu üzerine kompozisyon kurarken özgün anlaşılabilir ve nitelikli bir çalışma sunmak temel hedefimizdi. Umarım bunu başarabilmişizdir. Umarız toplum bilincinde bir fikir oluşturmakta kum tanesi kadar dâhi olsa bir katkımız olmuştur. Çünkü artık bilinçlenmekten başka çaremizin olmadığı bir raddeye geldik. Sonunda elimizdeki en değerli şeyin zaman, en büyük kaygımızın gelecek olduğunu anladığımızda ve Tüm insanlığa yetebilme potansiyeli olan yegane kaynakla olan savaşımız bitiğinde ümit ediyoruz ki gelecek penceresindeki perde bizim için ardına kadar açılacaktır.

Profesyonel Kategorisi

Kazanan Çalışma : Doğadaki Duruşlarını Bakış Açınız Belirler

Yaratıcı Ekip: Doğan Yalçın – Fatih Özülker

Ajans: AAI İzmir

Böyle bir jüriden takdir görmek bir onur

Reklam Yaratıcıları Derneği ve WWF Türkiye’nin sunmuş olduğu brif doğrultusunda hazırladığımız çalışmamızda; balıkların yok oluşuna dikkat çekmek adına, onların ölünce ters dönmelerine bir gönderme yaparak, bakış açımızın onları hayatta tutabileceğini göstermek istedik ve aslında bu işin arka planında, kaygımızın ileride balık tüketemeyecek olmamız değil, bir canlının ölmemesi olması gerektiğini göstermeye çalıştık.

Ülkemizde yaratıcı reklamdan çok, satan reklamın değer görmesinden dolayı bu tarz yarışmaların düzenlenmesi, reklamcılıkta yaratıcı düşünceyi artırmak ve yaratıcı olmaya teşvik etmesi açısından önemli. Bizim açımızdan önemi ise, kazananı reklamcılığın öncü isimlerinin belirliyor olması. Kendini aşmaya ve farklı düşünce yapısına sahip olmaya çalışan insanlar olarak, bu isimlerin takdirini almayı, ilerlediğimiz yolda artı bir değer olarak görüyoruz.

Video Kategorisi


Kazanan çalışma : Olta

Yaratıcı Ekip : Serdar Demir, Nurullah Cabri

Bir sonraki briefi merakla bekliyoruz

Envy Awards’un bilinçsiz balık tüketimi konusunda düzenlenmiş olması bizi çok heyecanlandırdı. Çünkü deniz kaynakları elimizden kayıp gidiyor. Bunun en büyük sebebiyse bilinçsiz tüketim! Hayatımızın her parçasını doğal yaşamı göz önünde tutarak planlamalıyız. Dolayısıyla Envy Awards, bu konuda farkındalık yaratmak adına muhteşem bir adımdı. Dünyaya örnek olacak bir yarışma olduğunu düşünüyoruz. Marketing Türkiye ve Reklam Yaratıcıları Derneği’nin katkılarıyla düzenlenmiş olan, Envy Awards yarışmasına katılmaktan gurur duyduk. Bu süreci yöneten ve içinde bulunan herkese teşekkür ediyoruz. Büyük bir teşekkürü de Trabzon Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Atölyesi’nde birlikte çalıştığımız ekip üyeleri ve bizi her daim destekleyen koordinatör hocamız Arş.Gör. Bahadır Burak SOLAK hak ediyor. Umuyoruz ki Envy Awards, çok uzun yıllar boyunca devam edecek ve sektöre birçok yeni yetenek kazandıracak. Bizler içinse her daim yeri ayrı olacak. Bir sonraki briefi merakla bekliyoruz. Doğaya sevgi ve saygılarımızla…

 

İLGİLİ HABERLER