5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’nin ilk ve tek akıllı mağazası açıldı
Haberler

Türkiye’nin ilk ve tek akıllı mağazası açıldı

Marketing Türkiye
21 Ekim 2019
2 dk okuma

DeFacto, e-ticaret algısını yaygınlaştırmak için akıllı mağaza uygulamasını hayata geçirdi. Akıllı aynalar ve kiosk ödeme noktalarıyla dikkat çeken yeni konsept, ilk olarak Akasya AVM’de hizmete girdi.

DeFacto, Akasya AVM’deki mağazasını yenileyerek akıllı mağazacılık konseptiyle son teknolojiyi müşterilerine sundu. Herhangi bir kasa noktası bulunmayan ve numune ürünlerin dört beden olarak sergilendiği yeni mağaza konsepti  “defacto.com.tr”nin teknolojik platformlarla zenginleşmiş hali olarak tasarlandı. Mağazayı ziyaret eden müşteriler, ürünleri akıllı kabinlerde deneyerek aynalar aracılığıyla ürünlerin diğer renklerini ve fiyatını görebiliyor. Denemek istediği bedeni aynayı kullanarak müşteri danışmanlarından isteyebiliyor ardından beğendiği ürünlerin ödemesini mağazada beş farklı noktada bulunan “kiosk”lardan yaparak ürünleri satın alabiliyor. Tüketicinin satın aldığı ürünler, 24 saat içinde istediği adrese teslim ediliyor böylece süreç tamamlanıyor.

“Sektördeki dijital dönüşüme liderlik ediyoruz”

DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Şirketimizin dijital dönüşüm yolculuğunun temelini yerli yazılımlar oluşturuyor. İş süreçlerindeki ana yazılımlarımızı toplam 125 mühendisimizin çalıştığı AR-GE şirketimiz DeFacto Teknoloji bünyesinde geliştiriyoruz. Akıllı mağazacılık uygulaması için toplam 1 milyon TL yatırım yaptık. Süreç tamamen dijital altyapı ile sağlanıyor. Mağazada hiçbir noktada kâğıt kullanılmıyor. Müşterilerimize dijitalleşme ve sağladığımız kolaylıkla birlikte doğal kaynaklarımızın korunmasını da ayrı katkı sunmuş oluyoruz. Ayrıca markamızla ilgili e-ticaret algısının daha da artmasına ve yaygınlaşmasına önemli katkısı olacağına inanıyoruz. Orta ve uzun vadede birçok noktada bu yeni mağaza konseptimizi açmayı planlıyoruz. Bu uygulamaya bir deneme değil uzun vadeli bir iş planı olarak bakıyoruz” dedi.

Sektör olarak nihai hedeflerinin tüm müşterilere tüm stoğu tek bir kanaldan sunmak olduğunun da altını çizen Ateş, Omnichannel uygulamaları sayesinde bu amaca ulaşmak için gereken altyapıyı sunacaklarını belirtti: “Teknolojinin getirdiği değişikliklere ayak uydurmak zorundayız. Bu doğrultuda perakende sektöründeki dijital dönüşüme liderlik ediyoruz. Özellikle Artırılmış Gerçeklik (AR) ve yapay zekâ alanlarında yaşanan gelişmeler bizi ileride hiçbir ürünün olmadığı ve sadece deneyim alanlarının bulunduğu bir yapıya götürüyor. Gelecekte kıyafetleri giymeden üzerimizde görebildiğimiz ve bize uygun bedeni öneren mağaza konseptlerini uygulayabilecek duruma geleceğiz.”

DeFacto
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Haberler
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Haberler
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Haberler
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Ekrem İmamoğlu'nun X hesabına erişim engeli getirildi
Haberler
Ekrem İmamoğlu’nun X hesabına erişim engeli getirildi
Sena Tufan
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.