Türkiye’nin en kapsamlı espor araştırması tamamlandı!
Merakla beklenen, Türkiye’nin en kapsamlı espor araştırması çarpıcı sonuçlarıyla tamamlandı. Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma’nın yerli espor oyunu Zula platformunda gerçekleştirdiği ve 1.917 espor oyuncusunun dahil olduğu “Espor Pazarı Tüketici Profili Araştırması” espor tüketicisini yakından tanıma imkanı sunuyor. Araştırma espor tüketicilerinin tüketim alışkanlıklarını, marka tercihlerini, ödeme yöntemlerini ve espora harcadıkları bütçeleri gözler önüne seriyor.
Daha önce bildiğiniz bütün pazarlama kalıplarını ve iletişim dilini unutun. Zira karşınızdaki profile ulaşmak için ezber bozmanız gerekiyor. Espor tüketicilerinin tüketim alışkanlıkları, espora harcadıkları bütçe, reklam algıları hatta hayata bakış açıları markaların dikkatle incelemesi gereken konular arasında… Tüm bunların yolu ise espora ilgi duyan gençliği yakından tanımaktan geçiyor. Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma’nın hayata geçirdiği ve 1.917 espor oyuncusunun dahil olduğu “Espor Pazarı Tüketici Profili Araştırması” markalara uzaktan tanıdıkları espor tüketicilerinin zihnine girebilme fırsatı sunuyor. Üstelik espor tüketicileri markalara hiç de mesafeli değil. Öyle ki araştırmaya göre “Taraftarı olduğunuz takımların sponsor markalarına yakınlık hisseder misiniz?” sorusuna yüzde 62,2 oranında “evet” cevabı veriyor. Gelin hep birlikte “Espor Pazarı Tüketici Profili Araştırması”nın çarpıcı sonuçlarına birlikte bakalım.
Ezici güç PC oyunlarında
Araştırma kapsamında “Dijital oyun satın alıyor musunuz?” sorusuna katılımcıların yüzde 66,7’si evet cevabını veriyor. Peki, bu oyunlar hangi platformlar için alınıyor? Katılımcılar yüzde 89,7’lik yüksek bir oranla bu soruya “PC” cevabını veriliyor. Yüzde 20,2’lik bir oranla PlayStation ikinci sırada yer alırken mobil oyunlar yüzde 19,1’le üçüncü oluyor.
İnternet reklamlarından beklentileri var
Araştırmanın önemli sonuçlarından biri de internet reklamlarıyla ilgili… Espor tüketicilerine göre internet reklamlarında görsellik kadar içerik de önemli. Zira “internet reklamlarında en çok ne ilginizi çekiyor” sorusuna verilen yanıtlarda yüzde 27,1’le iki önemli kriter öne çıkıyor; Tasarım/görsellik ve içerik. “Fiyat bilgisi önemli” diyen katılımcıların sayısı da yüzde 21,8 ile yüksek olarak nitelendirilecek bir oranda.
Oyun yoksa sosyal platformlar var
Katılımcılar en çok sosyal platformlarda zaman geçiriyor. Araştırmada oyunculara internette oyun dışında hangi sitelere girdikleri sorulduğunda yüzde 86,6 gibi büyük bir kısmı sosyal medya sitelerinde zaman geçirdiğini ifade ediyor. Haber sitelerine girdiğini söyleyen katılımcılar ise yüzde 32,1’lik bir kısmı oluşturuyor.
Oyuncular, oyunlardan uzak kalamıyor
Araştırmanın bir diğer dikkat çekici sonucu ise oyunlara harcanan zaman… “Ne sıklıkla oyun oynarsınız?” sorusuna katılımcıların yüzde 62,9’u “Her gün” cevabını veriyor. Haftada 6 kez diyenlerin oranı ise yalnızca yüzde 9,3. Zaman aralığı arttıkça ortaya çıkan yüzdeler de düşüyor. Esporcuların oyuna bir gün bile ara vermek istemediği anlaşılıyor
Oyuncular sponsor markalara sıcak bakıyor
Araştırma gösteriyor ki oyuncular markalara tahmin edildiği kadar uzak değil. Katılımcılara “Markalar taraftarı olduğunuz takıma sponsor olduğunda kendinizi o markaya daha yakın hissediyor musunuz?” diye sorulduğunda yüzde 62,2 oranında “Evet” yanıtı veriliyor. “Hayır” diyenlerin oranı ise yüzde 37,8…
Araştırmanın metodolojisi:
Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Espor Pazarı Tüketici Profili Araştırması”na toplamda 1.917 kişi katıldı. Yerli espor oyunu Zula platformunda gerçekleştirilen çalışmada ağırlıklı olarak 18-24 yaş arası yüzde 97,1 oranında erkek katılımcı, yüzde 2,9 oranında kadın katılımcı yer aldı.