30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Türkiye’nin En Dijital Şirketleri” belirleniyor
Haberler

“Türkiye’nin En Dijital Şirketleri” belirleniyor

Marketing Türkiye
11 Mart 2015
2 dk okuma

Teknoloji danışmanlığı firması Accenture, Türkiye’nin önde gelen sektörlerinin dijital dönüşümdeki mevcut rollerini saptamak için çalışmalara başladı. Accenture, araştırmanın sonunda şirketlerin dijital haritada nerede konumlandığını kamuoyuyla paylaşacak.

Proje, Accenture Dijitalleşme Endeksi ismiyle Boğaziçi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye Bilişim Vakfı ve Türkiye’de dijital dönüşümün lideri olma mottosuyla hareket eden Vodafone’un desteği ile Türkiye’de de hayata geçiriliyor. Değişen pazar dinamikleri ve rekabetçi piyasa koşullarında dijitalleşmenin şirketlerin başarılarında önemli bir etken olduğu gözleminden hareketle hazırlanacak olan çalışma, Türkiye’nin önde gelen 100 şirketinin dijitalleşme alanındaki durumunu değerlendirecek. Özel sektörü ve akademik dünyayı bir araya getirecek çalışma ile bu alanda ciddi bir farkındalık yaratılması planlanıyor. Türkiye’nin önde gelen sektörlerinin dijital dönüşümdeki mevcut durumunun tespit edilerek gelişim alanlarının ortaya koyulması amaçlanırken, Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı sağlanarak ülkenin büyümesine ve kalkınmasına da destek olunması hedefleniyor.

Dijitalleşmeyle global rakipler yakalanır

Accenture Dijitalleşme Endeksi hakkında bilgi veren Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, dijital fırsatı dünyaya bin yılda gelebilecek bir fırsat olarak gördüğünü ve şirketlerin dijital gelişmeyi yakaladığı taktirde global rakipleriyle mücadele edebileceklerini belirterek, “Bu anlamda endeksin Türkiye’ye yol göstereceğine ve dijital dönüşümüne büyük katkı sağlayarak şirketlerin büyümesine, dolayısıyla da Türkiye ekonomisinin büyümesine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz” açıklamasında bulundu.

Vodafone da bir harita çıkardı

Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt ise Accenture Dijitalleşme Endeksi’nin Türkiye’deki şirketlerin dijital haritasına ilişkin önemli veriler sağlayacağını ifade ederek, “Vodafone Türkiye olarak biz de, ‘Yarına Hazırım’ programımız ile Türkiye’deki küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin dijital haritasını çıkarıyoruz. Bugüne kadar 700 bin şirkete ulaştığımız, 17 bin şirketin de dijitalleşme endeksini hesapladığı bu programla Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 48’den yüzde 52’ye çıkardık. Şimdi de ülkemizin lider şirketlerinin dijital dönüşümlerini gelişmiş ülkeler seviyesine taşımalarını sağlayacak Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışması ile son derece kıymetli bir adım daha atılmış olduğuna inanıyoruz” dedi.

Bilgi toplumuna gidiş hızlanacak

Hazırlanacak endeksin Türkiye’nin önde gelen 100 şirketinin tomografisi niteliğinde olacağını söyleyen Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı,  “Bugüne kadar sadece ciro veya kâr açısından değerlendirilen şirketlerimiz, bu çalışma ile ilk defa dijitalleşme açısından değerlendirilecek. Türkiye Bilişim Vakfı olarak misyon ve vizyonumuza uygun olan bu projede yer almaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Ülkemizin bilgi toplumu niteliği kazanması amacıyla bu süreci hızlandıracak girişimleri destekliyoruz. Şirketlerimizin dijital dönüşüm düzeyi, bize özel sektörümüzün ve ülkemizin bilgi toplumuna gidiş hızını gösterecek” dedi.  Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Murat Köksalan ise endeks çalışmalarının önemine değinerek; “Teşhisin, değerlendirmenin, gelişimin temelinde ölçüm vardır. Bilimsel yöntemlerle geliştirilecek bir dijital endeks, şirketlerin dijitalleşmede bulundukları noktayı ölçecek, bu konuda gelişmeleri için gerekli bilgileri sağlayacaktır” dedi. Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker, Accenture Dijitalleşme Endeksi ile ilgili olarak şunları söyledi: “Dijital dönüşüm şirketlerin iş yapma anlayışlarının, iş modellerinin, iş süreçlerinin, sistemlerinin ve teknik altyapılarının dönüşüm sürecidir. Bu anlayıştan yola çıkan ve üniversite, STK ile özel sektörü bir araya getiren Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışmasının, dijital dönüşümün tüm unsurlarını temel alarak şirketlerin dijital yetkinliklerini geliştirerek hem Türkiye ekonomisine hem de şirketlere değer katacağına inanıyorum”.  

1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
4 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
5 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Güncel Haberler
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil...
Haberler
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Teşebbüsler Rekabet Kurumu'na taahhüt verirken, bin düşünüp bir adım atmalı
Haberler
Teşebbüsler Rekabet Kurumu’na taahhüt verirken, bin düşünüp bir adım atmalı
Marketing Türkiye
8 Eylül 2025
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Haberler
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Nafizcan Önder
30 Ağustos 2025
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Marketing Türkiye
3 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.