9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’deki işverenlere göre çalışanlarda üretkenliği yüzde 79 ile en çok stres etkiliyor!
Haberler

Türkiye’deki işverenlere göre çalışanlarda üretkenliği yüzde 79 ile en çok stres etkiliyor!

Marketing Türkiye
2 Nisan 2016
3 dk okuma

 

Çalışanların verimliliği ve şirketin büyümesi arasındaki doğru orantı IK departmanlarınca onaylanan bir gerçek. Willis Towers Watson şirketlerde personel verimliliğini inceleyen araştırmasıyla bu görüşü rakamlarla açıklıyor.

Küresel çapta gerçekleşen ve 34 ülkeden 1.669 kurumun İK yöneticileri ile katıldığı Willis Towers Watson Çalışan Sağlığı ve Üretkenliği Araştırması’nın Türkiye ayağında, farklı sektörlerden, toplamda 113 binden fazla tam zamanlı çalışana sahip 54 şirket yer aldı. Eş zamanlı olarak yürütülen ve 19 ülkede yaklaşık 30.000 çalışanın katılımıyla gerçekleşen 2015/2016 Küresel Yan Haklar Çalışan Davranışları Araştırması da detaylı sonuçlar içeriyor.

Araştırmaya konu olan kurumsal wellness (sağlıklı olma) kavramına açıklık getiren Willis Towers Watson Türkiye Yan Haklar Direktörü Sema Gökdemir, “Son dönemde adı sıklıkla gündeme gelen bu kavram, çalışanların sağlık risklerini azaltıp hayat kalitelerini yükseltmelerini destekleyen, kişisel verimliliklerini artıran ve firmanın kârlılığını pozitif etkileyen davranışları benimseyip korumalarını hedefleyen, organize ve işveren sponsorluğunda gerçekleşen programların bütünü olarak tanımlanıyor. Kurumsal wellness programları, çalışanların hayat kalitesini yükseltmeyi, kişisel verimliliklerini artırmayı, sağlık ve finansal risklerin yanında stresi azaltmayı, dolayısıyla da kurumun üretkenlik ve kârlılığına pozitif etkide bulunmayı amaçlıyor” dedi.

Araştırmaya Türkiye’den katılan İK profesyonellerine göre, çalışanların sağlık ve üretkenliğe yönelik işyeri programlarını benimseyememelerinin en önemli nedeni yüzde 56 ile yöneticilerin yeterli seviyede destek vermemesi.

Yüzde 49’ar orana sahip bütçe/personel eksikliği ve bağlılık eksikliği ile yetersiz finansal teşvik (yüzde 47) ve organizasyon yapısının yetersizliği (yüzde 39) de diğer görüşler olarak öne çıktı.

Araştırmanın  küresel sonuçlarına bakıldığında ise, Türkiye’de ilk sırada olan yetersiz yönetici desteği nedeninin yüzde 28’le son sırada yer alması dikkat çekti.

Türkiye’deki işverenlere göre çalışanlarda üretkenliği yüzde 79 ile en çok stres etkiliyor!

Geri dönüş ile ilgili kurumsal wellness (sağlıklı olma) programlarının ölçümleme yetersizliği ve işlenebilir data eksikliği gibi nedenler de küresel sonuçlarda yer alan ancak Türkiye’de ilk beşte bulunmayan nedenler oldu.

Stres üretkenliğin düşmanı

Araştırmaya göre, Türkiye’deki işverenler açısından, çalışanlarda sağlık ve üretkenliği etkileyen en önemli sorunlarda ilk üç sırayı yüzde 79 ile stres, yüzde 56 ile presenteeism (hastalık halinde iş başında bulunma) ve yüzde 51 ile fiziksel aktivite eksikliği aldı.

Türkiye’deki işverenlere göre çalışanlarda üretkenliği yüzde 79 ile en çok stres etkiliyor!

Stresin sadece Türkiye’de değil, yüzde 60’ın üzerinde bir oranla küresel olarak da ilk sırada yer alması dikkat çekti.

Çalışma koşulları ve stres bağlantısı

Gökdemir, çalışma koşulları ve stres arasındaki bağlantıya ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’deki çalışma koşullarına yönelik olarak kamuoyunun da bilgisi dahilinde bulunan veriler gösteriyor ki çalışanların yaklaşık yüzde 45’i uzun saatler çalışıyor ve sık sık fazla mesai yapıyor. Üstelik bu oran, OECD ortalaması olan yüzde 9’un da oldukça üzerinde. Fazla mesai ise aynı zamanda fiziksel aktivite eksikliği ve uykusuzluk gibi üretkenliğin önüne geçen diğer sonuçları da beraberinde getiriyor. Çalışanların düşük ücreti en büyük stres nedeni olarak görmesi, geleceğe yönelik ve özellikle emeklilik dönemleri ile ilgili taşıdıkları endişeyle doğrudan bağlantılı.”

Araştırmaya Türkiye’den katılan işverenlerin yüzde 78 ile büyük bir çoğunluğu, kurumlarının sağlık ve üretkenlik konusundaki bağlılık ve kararlılığının önümüzdeki 3 yıl içinde artacağı görüşünde.

Türkiye’de işveren öncelikleri arasında iş güvenliğini artırmak yüzde 83 ile ilk sırada yer alıyor.

Bunu sağlık/risk farkındalığını artırmak (yüzde 66), verimliliği artırmak (yüzde 66), fiziksel sağlığı artırmak (yüzde 60) ve sağlık kültürünü geliştirmek (yüzde 54) takip ediyor. Araştırmanın küresel çaptaki sonuçlarında ise işverenler verimliliği artırmayı yüzde 74 ile ilk sıraya koyuyor. Hemen ardından iş güvenliğini artırmak (yüzde 73) ve sağlık/risk farkındalığını artırmak (yüzde 69) geliyor.

Türkiye’deki işverenlere göre çalışanlarda üretkenliği yüzde 79 ile en çok stres etkiliyor!

Uygulama kadar ölçümleme de önemli

Sema Gökdemir’in verdiği bilgilere göre, sağlık ve üretkenlik programlarını uygulamak kadar ölçümlemek de büyük önem taşıyor. Bu ölçümlemeyi yapan kurumların oranı küresel çapta yüzde 22, Amerika’da yüzde 39.

Bu oran Türkiye’de ise yüzde 18 gibi düşük seviyelerde seyrediyor. Wellness programlarının sağlık riski, maliyet ve çalışan verimliliği üzerine etkisini ayrıntılı şekilde ölçümleyen kurumların oranı yalnızca yüzde 10 seviyesinde bulunuyor.

2015/2016 Willis Towers Watson “Çalışan Sağlığı ve Üretkenliği” Araştırması, 2015 Mayıs-Temmuz döneminde Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Asya’da 1.669 kurumun çalışan ve IK yöneticileri aynı anda katılımı ile, konuya dair farklı bakış açılarını ortaya koyacak şekilde gerçekleştirildi.

Araştırmada, her kurumun kendi lokal piyasasında uyguladığı sağlık ve well-being strateji ve programları incelendi. Ek olarak, 42 çokuluslu kurum da küresel merkezlerinin perspektiflerini yansıtmak üzere araştırmaya katıldı. Toplamda, araştırma verisi 34 ülke/pazardan alınan yanıtları kapsıyor. Her sektörden katılımcıların yüzde 73’ü birden fazla ülkede faaliyet gösteriyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Haberler
Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Nafizcan Önder
1 Nisan 2025
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Haberler
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
Haberler
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
Haberler
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.