Türkiye’deki araştırma pazarı 150 milyon dolar
Bu yıl 5’incisi düzenlenen ‘Araştırmada Yenilikler Konferansı’nın başkanlığını yapan Ipsos Türkiye CEO’su Vural Çakır, araştırma sektörünün Türkiye’deki büyüklüğünün 150 milyon doları bulduğunu anlattı. Araştırma sektörünün dünyada 50 milyar dolarlık endüstri oluşturduğunu belirten Çakır, gelişmekte olan ülkelerde araştırma sektörünün daha hızlı büyüdüğünü dile getirdi. Gelişmekte olan ülkelerde, gelişmiş ülkelere göre yüzde 10’luk büyüme yaşandığının altını çizen Çakır, “Gelişmiş ülkelerde araştırmanın payı yüzde 80, gelişmekte olan ülkelerde ise yüzde 20 seviyesinde. Bu açıdan bakıldığında önümüzde daha çok gidilecek yol olduğunu düşünüyorum” diye konuştu. 2023 yılında bu oranların birbirine yaklaşacağını kaydeden Çakır, “Bu oran gelişmiş ülkelerde yüzde 57, gelişmekte olan ülkelerde yüzde 43 seviyesine çıkacak. Bu anlamda şirketler kaynaklarının çoğunluğunu gelişmekte olan ülkelere aktardığını görüyoruz” dedi.
Türkiye’de araştırma sektörünün 150 milyon dolarlık bir pazara sahip olduğunu bildiren Çakır, “Bu rakamla dünyada 27. sıradayız. Kişi başına da 1.74 dolarlık araştırma harcaması düşüyor. Kişi başına düşen araştırma harcamasında da dünyada 49. sıradayız. Eğer herşey iyi giderse 2023 yılına gelindiğinde araştırma sektörünün pazar payı 1 milyar dolara ulaşabilir” diye konuştu. Türkiye ekonomisinin sağlıklı büyümesi için araştırmaya daha çok kaynak ayırması gerektiğini belirten Çakır, araştırma tekniklerinin düzenli şekilde geliştirilmesi gerektiğini söyledi. Çakır, araştırma tekniklerinin sağlıklı iş ve sosyal kararlara dünüştürülmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
ABD ve Türk halkı siyaseti bilmiyor
Dünya çapında 80’den fazla seçimde gerçekleştirilen araştırmaları yöneten Cliford Young da konferansa katılanlar arasındaydı. Türk ve Amerikan halklarının seçim eğilimlerini anlatan Young, “İki ülkenin vatandaşları da politika bilmeden oy kullanıyor. İnsanlar, ekonomik durum ve yaşanan sürece göre oy veriyor. Siyasi bakış iki halk içinde çok önemli değil” dedi. ABD halkının genelinde Türkiye hakkında yanlış bilgiler olduğunu dile getiren Young, “Halkın büyük bir çoğunluğu Türkiye’yi arap ülkesi olarak biliyor. ABD halkı en çok Rus ve Çinlileri tanıyor. Çünkü onları kendilerine rakip olarak görüyor. Ancak yönetim katında tam tersi bir algı var. Bölgedeki tek demokratik ülkenin Türkiye olduğu biliniyor ve ona göre davranılıyor” diye konuştu.
Güncel Haberler