16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'de tüketici güveni 5 puan kaybetti
Haberler

Türkiye’de tüketici güveni 5 puan kaybetti

Marketing Türkiye
28 Ocak 2015
3 dk okuma

Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre Türkiye Tüketici Güven Endeksi, 2014’ün dördüncü çeyreğinde beş puanlık düşüş kaydederek 87’den 82’ye geriledi.

Bilgi ve ölçümleme şirketi Nielsen tarafından yayınlanan çalışmaya göre, Türkiye’de tüketici güveni, bir önceki çeyrekteki olumlu artışın ardından, bu döneme göre beş puanlık düşüş kaydederek 2014’ü 82 endeks puanı ile kapattı. Türkiye’de Dördüncü Çeyrek Tüketici Güven Endeksi’ndeki bu beş puanlık gerileme, iş imkanları ile ilgili olumlu yaklaşımda (yüzde 36’dan yüzde 28’e), kişisel mali durumda (yüzde 46’dan yüzde 43’e) ve harcama niyetinde (yüzde 39’dan yüzde 37’ye) görülen gerilemeden kaynaklandı. 

Daha önceki dönemlerde, Türkiye’deki katılımcıların başlıca endişesi “ekonomi” iken 2014’ün dördüncü çeyreğinde “terörizm” korkuları yükselişe geçti ve bir önceki çeyreğe göre kaydedilen 17 puanlık artışla halkın başlıca endişelerinden biri haline geldi. Ekonomi katılımcılar arasından en büyük ikinci endişeydi ve bunu borç takip ediyordu. Ancak bu endişeler 2014’ün ikinci çeyreğinden bu yana düşüş kaydetti. 

Türkiye’nin bir durgunluk döneminde olduğuna inanan katılımcıların yüzdesi 2014’ün dördüncü çeyreğinde yüzde 65’ten yüzde 70’e yükseldi. 2014’ün dördüncü çeyreğine daha fazla katılımcı yeni giysiler için daha az harcama yapmakta olduğunu belirtti. 

Nielsen’den alınan bilgiye göre, Türkiye’deki erkek katılımcılar, daha önceki dönemlerde olduğu gibi 2014’ün dördüncü çeyreğinde de, Türkiye’deki kadın katılımcılara göre daha yüksek güven sergilediler. Buna karşılık, önceki çeyrek ile karşılaştırıldığında güven endeksi, erkek katılımcılar arasında altı puan düştü.
İlerleme yavaş ama ölçümlenen küresel pazarların yarısından fazlasında gerçekleşiyor. Güven puanları 39 pazarın 60’ında yıldan yıla iyileşme gösterdi. Sırasıyla 12 ve 10 puanlık artış kaydeden A.B.D. ve İngiltere’nin de aralarında olduğu 11 pazar, iki haneli güven tırmanışı bildirdi. Önceki yıla göre gözlemlenen diğer kayda değer artışlar arasında Romanya (+15), Hindistan (+14), Mısır (+14), İrlanda (+13) ve Bulgaristan (+13) bulunuyor. 

Küresel katılımcıların yüzde 49 iş piyasasının önlerindeki 12 ay boyunca iyi veya mükemmel olacağına inanmaktaydı. Bu durum 2013 senesinin dördüncü çeyreğinde görülen yüzde 47’ye göre bir artış gösteriyor. Benzer şekilde, kişisel mali durumla ilgili algılar, bir önceki yıla göre 1 puanlık artışla yüzde 56’ya çıktı ve anında harcama niyeti yüzde 38’den yüzde 40’a yükseldi. 

Dördüncü çeyrekte küresel katılımcıların yüzde 53’ü, bir önceki çeyreğe göre bir puanlık ve bir önceki yıla göre (Q4 2013) dört puanlık bir iyileşmeyle bir durgunluk döneminde olduklarına inanmaktalardı. Toplamda ölçümlenen küresel pazarların yüzde 58’i durgunluk hissiyatında yıldan yıla iyileşme bildirdiler. Dördüncü çeyrekte küresel ihtiyarı harcama veya tasarruf niyetleri yer yer aynı seviyede seyrederken yer yer hafifçe düşüş gösterdi. Katılımcıların yüzde 48’i artan nakitlerini biriktirmeyi planlarken on kişiden yaklaşık üçü tatil ve seyahatlere (yüzde 34), yeni giysilere (yüzde 34) ve ev dışı eğlenceye (yüzde 30) harcama yapmayı bekliyor. Katılımcıların dörtte biri yeni teknoloji satın almayı (yüzde 24) ve borçlarını ödemeyi (yüzde 25) planlıyor. Beşte biri parasını ev tadilatına harcamayı (yüzde 21) ve stoklara yatırmayı (yüzde 21) düşünürken onda biri de emeklilik için biriktiriyor (yüzde 10). Küresel olarak katılımcıların yüzde 13’ü hiç fazladan nakitleri olmadığını belirtiyor. 

Avrupa’daki ilerleme yavaş seyrediyor 

Güvenin 32 pazarın 20’sinde gerilemesiyle, karamsarlık bulutları dördüncü çeyrekte Euro Bölgesi’ne geri döndü. 103 puanlık güven puanı ile sadece Danimarka iyimser bir değer bildirdi. Bunun yanında, Almanya ve İsviçre, katılımcıların yarısının (sırasıyla yüzde 49 ve yüzde 56) önlerindeki 12 ay için iş imkanları ile ilgili iyimser olduğu tek iki ülke oldu. 

Bölgedeki en büyük ekonomi olan Almanya’da güven bir endeks puanı yükselerek 98 puana ulaştı. Bu artış, geçtiğimiz birkaç çeyrek boyunca gerçekleşen ve endeksi taban puana yaklaştıran ufak artışların devamı niteliğinde ve taban puan, bölgenin 76 seviyesindeki ortalama endeks puanı ile ciddi anlamda zıt düşüyor. Üçüncü çeyreğe göre gerçekleşen en büyük bölgesel endeks artışı İrlanda’dan (+6 ile 90) geldi. Buna karşılık, Rusya’nın endeksi, art arda üç çeyrek boyunca artış sonrası, sekiz puan gerileyerek 79’a düştü. Üçüncü çeyreğe kıyasla, İtalya (45) ve Fransa da (57) ikişer puanlık düşüşle geriledi. 

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Sena Tufan
2 hafta önce
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Haberler
Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Sena Tufan
24 Eylül 2025
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.