23 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de görsel aramayla alışveriş talep ediliyor
Haberler

Türkiye’de görsel aramayla alışveriş talep ediliyor

Marketing Türkiye
13 Şubat 2020
1 dk okuma

Türkiye’deki 5 binin üzerinde kullanıcının görüşlerinin yer aldığı GLAMI araştırmasına göre, tüketicilerin yüzde 67’sinden fazlası görsel aramanın en önemli deneyimlerden biri olduğunu düşünüyor. 

Moda arama motoru GLAMI, Türkiye’deki kullanıcıların moda alışverişlerinde “gör, beğen, satın al” prensibine uygun hareket ettiğini açıkladı. Türkiye’deki 5 binin üzerinde kullanıcının görüşlerinin yer aldığı GLAMI Fashion (Re)search’e göre, moda alışverişini internet üzerinde yapan kullanıcılar, alışveriş deneyimi sırasında görsel aramayı talep ediyor. Katılımcıların yüzde 67’sinden fazlası görsel aramanın en önemli deneyimlerden biri olduğunu düşünüyor.

Dijitale doğan Z kuşağı ve Y kuşağı, sosyal medyada ya da vitrinlerde gördükleri ürünlerin görsellerini alışveriş yolculuklarının bir parçası haline getirmek istiyor. Yapılan bir başka araştırma, dijitale doğan kuşağın yüzde 62’si için görsel aramanın çok önemli olduğunu gösteriyor. ABD’de yapılan diğer bir araştırmada, internet kullanıcılarının yüzde 54’ü, internet üzerinden alışveriş deneyimlerinde en heyecan verici özelliğin görsel ile arama olduğunu belirtiyor.

“Görsel aramayı entegre eden şirketler yüzde 30 daha fazla kazanacak”

Türkiye’nin Avrupa’nın en fazla görsel ile arama yapan ülkelerinden biri olduğuna değinen GLAMI Türkiye İletişim ve Marka Müdürü Melike Huska, “Görsel ağırlıklı sosyal medya araçlarının çoğalması ile birlikte tüketiciler gördükleri ürünleri doğrudan satın almanın bir yolunu arıyor. Görsel ile istenen ürünü arama özelliği, yapay zeka altyapısıyla görseli tanımlayarak en doğru ürünlerle eşleştiriyor” dedi. Gartner’ın verilerine göre görsel ve sesli arama ile alışveriş deneyimi sunan markalar, 2021 yılına gelindiğinde dijital gelirlerini yüzde 30 daha fazla artıracak.

Görsel ile arama yapan kullanıcılar, diğer kullanıcılara kıyasla sitede 6 kat daha fazla zaman geçirirken, alışveriş yapma ihtimalleri 5 kat daha fazla gerçekleşiyor.

1 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
2 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
3 Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
4 Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
5 Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO’lar – 4: Teknoloji Aşıkları
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çok kanallı alışverişi daha güvenli yapmanın 7 yolu
Haberler
Çok kanallı alışverişi daha güvenli hale getirmenin 7 yolu
Gizem Yıldız
12 Nisan 2022
Dikkat Ekonomisi
Haberler
Dikkatten pay almanın formülü ne?
Gizem Yıldız
19 Mart 2022
iPhone'da "kendin tamir et" dönemi başladı | Son 24 saatin gündemi
Haberler
iPhone’da “kendin tamir et” dönemi başladı | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Ve işte yeni PR
Haberler
Ve işte yeni PR
Berçem Sultan Kaya
27 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.