6 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de gazete ve kitap yayıncılığı büyüyecek, dergi yayıncılığı küçülecek
Haberler

Türkiye’de gazete ve kitap yayıncılığı büyüyecek, dergi yayıncılığı küçülecek

Marketing Türkiye
16 Ekim 2015
3 dk okuma

PwC’nin “Küresel Medya ve Eğlence” raporuna göre 2019 yılında Türkiye’de medya sektörü 16,9 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak. Gazete yayıncılığının gelirleri 1,24 milyar dolara çıkarken, kitap yayıncılığının geliri 1,09 milyar dolara ulaşacak, dergi yayıncılığı ise gerileyecek

Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi hizmetleri şirketi PwC’nin hazırladığı “Küresel Eğlence ve Medyaya Bakış 2015-2019 Raporu”na göre, dünyada eğlence ve medya sektörünün büyüklüğünün, önümüzdeki beş yıl içinde yılda ortalama yüzde 5,1’lik büyüme oranıyla, 2014 yılında 1,74 trilyon dolardan 2019 yılında 2,23 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Türkiye’de ise medya ve eğlence sektörü dünya ortalamasının yaklaşık iki katı hızla yıllık ortalama yüzde 9,3 ile büyüyecek ve 2015 yılında 11,9 milyar dolar olan büyüklüğünü, 2019 yılında 16,9 milyar dolara çıkaracak.

Her ülkede eğlence ve medya sektörünün alt dallarındaki büyüme farkını da ortaya çıkaran araştırmaya göre, Türkiye’de gazete yayıncılığı yıllık yüzde 4,2 büyüme oranıyla 2019 yılında 1,24 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak. Kitap yayıncılığı pazarının yüzde 1,6’lık yıllık büyüme oranı ile 2019 yılında 1,09 milyar dolar seviyesine tırmanması beklenirken; dergi yayıncılığında basılı tüketici dergilerinden elde edilen gelirin beş sene içinde sürekli azalarak, bugünkü 25 milyon dolardan 2019 yılında 21 milyon dolara düşmesi öngörülüyor.

Gazete yayıncılığında Türkiye, Avrupa’da tek

PwC’nin araştırmasına göre Türkiye’deki gazete pazarının Avrupa’da bir benzerinin olmadığına dikkat çekilirken sektör gelirinin gelecek on yılda her yıl büyüyeceği tahmininde bulunuldu. Avrupa’da en hızlı büyüyen sektör olduğu belirtilen gazete yayıncılığının Türkiye’de toplam gelirinin 2019 yılında 1,24 milyar dolar olacağı öngörülüyor. 2019 yılına kadar dünyada gazete yayıncılığı gelirlerinin yıllık ortalama yüzde 0,3 azalması, Türkiye’de her yıl ortalama yüzde 4,2 artması bekleniyor.

PwC’nin raporuna göre, reklam verenlerin gazetelere yaptığı harcama artış gösteriyor ve 2009 yılında yaşanan ekonomik krizden sonra kendini toparlıyor. Dijital gazetelerin reklam geliri ise 2014 yılında toplam gazete reklam gelirlerinin yüzde 6,5’ini oluştururken bu oran 2019 yılında yüzde 10,9’a yükselecek. Dijital gazete reklam gelirinin ise 2019 yılına kadar her yıl çift haneli büyüyeceği tahmin ediliyor.

Türkiye’de kişi başına yediden fazla kitap basılıyor

Türkiye’nin kitap yayıncılığından elde ettiği toplam gelir, tüketici kitapları, eğitici kitaplar ve profesyonel kitaplardan oluşuyor. 2014 yılında 1,01 milyar dolar olan bu toplam gelirin yüzde 1,6’lık yıllık büyüme oranı ile 2019 yılında 1,09 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2010 yılında kitaplardan elde edilen toplam gelir 708 milyon dolar seviyesindeydi.

Türkiye’de yeterince bağımsız dağıtımcı olmadığını gösteren araştırmaya göre kitap pazarında geçtiğimiz birkaç yılda üretim ciddi artış gösterdi. Bugün kişi başına yediden fazla kitap basılıyor. Ancak Türkiye kitap pazarında niteliksel bir canlanmaya ve satılan kitap sayısında artışa ihtiyaç var. Türkiye’nin büyüyen ekonomisi ve artan ev eğlence bütçeleri ile birlikte, 2014 yılında 455 milyon dolar seviyesinde olan tüketici kitaplarından elde edilen toplam gelirin, yüzde 2,8’lik yıllık büyüme oranı ile 2019 yılında 521 milyon dolara ulaşması bekleniyor.

Türkiye’de basılan kitapların yüzde 71’i eğitici kitap kategorisinde

Türkiye’de basılan yayınların yüzde 71’ini oluşturan eğitici kitaplardan oldukça iyi gelir elde ediliyor. PwC’nin araştırmasına göre 2014 yılında 444 milyon dolar seviyesinde olan eğitici kitaplardan elde edilen toplam gelir, yüzde 0,3’lük yıllık büyüme ile 2019 yılında 450 milyon dolara yükselecek. Elektronik eğitici kitaplardan elde edilen toplam gelir ise yıllık yüzde 23,1 oranla artacak ancak 2019 yılında eğitici kitaplardan elde edilen toplam gelirin yalnızca yüzde 3’ünü oluşturacak.

Basılı dergi yayıncılığı her yıl yüzde 4,3 küçülecek

Araştırmaya göre toplam tüketici dergisi geliri ve toplam ticaret dergisi gelirinden oluşan Türk dergi pazarı 2014 yılında 81 milyon dolar düzeyindeydi. Yıllık yüzde 0,6 büyüme beklenen pazarın dört yılın sonunda 83 milyon dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor.

Türk tüketicilerin, özellikle gençlerin internet yoluyla ücretsiz içeriğe ulaşmasının da etkisiyle son yıllarda basılı dergilerin sayısı oldukça azaldı. Ayrıca teslimatın genellikle kuryeler tarafından yapıldığı dergi abonelikleri tüketiciye pahalı geliyor ve bunların sonucunda Türkiye’deki dergilerin yüzde 10’undan daha azı abonelik yoluyla satılıyor. Bu da sektörü dengesiz bir hale getiriyor. Araştırmaya göre basılı tüketici dergi yayıncılığından elde edilen gelir geçtiğimiz birkaç yılda yükselişler ve düşüşler yaşadı. 2014 yılında 25 milyon dolar düzeyinde olan pazar büyüklüğünün, beş sene içinde sürekli olarak azalarak, 2019 yılında 21 milyon dolara düşmesi öngörülüyor.

Basılı tüketici dergi yayıncılığındaki düşüşle birlikte basılı tüketici dergi reklam gelirleri de azalacak. Araştırmaya göre 2014 yılında 42 milyon dolar olan rakam, yüzde 4,3’lük bir küçülme ile 2019 yılında 34 milyon dolara gerileyecek.

1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
4 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
5 Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Güncel Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Haberler
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Ferruh Altun
4 hafta önce
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu...
Haberler
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Haberler
Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Sena Tufan
24 Eylül 2025
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.