
Türkiye’de e-kitaba ilgi artıyor
n11.com, platformunda yer alan kitap, oyun, müzik ve film kategorisinin 2014 verilerini açıkladı. n11.com üzerinden yapılan alışverişlerde oyuna ve müziğe olan ilgi geçen seneye oranla 5 kat artarken, e-kitap satışları ise 7 kat artış gösterdi.
n11.com, bünyesinde bulunan kitap, oyun, müzik ve film kategorisinin 2014 yılı satışlarını analiz ederek en çok tercih edilen ürünleri belirledi. Gerçekleştirilen analiz sonucunda n11.com ziyaretçilerinin 2014 yılında e-kitaba olan ilgilerinin 7 kat arttığı gözlemlendi. Müzik ve oyuna olan ilgi ise geçen seneye oranla 5 kat artış gösterdi.
2015 senesinde artış sürecek
n11.com platformunda bulunan kitap kategorisine çok önem verdiklerini belirten n11.com Satış Genel Müdür Yardımcısı Kadri Özdal, Türkiye’de kitaba olan ilgiyi artırmak istediklerini ve 33. Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı’nda e-ticaret platformu olarak yer alan tek marka olduklarını belirterek, şöyle dedi:
“Ziyaretçilerimiz gerçekleştirdiğimiz yenilikçi çalışmaları deneyimleyerek, görüşlerini sundular. Aynı zamanda oyun, film ve müzik kategorilerimiz için de güçlü çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Bünyemizde bulunan 17,5 milyon kayıtlı ürün ile güvenli ve keyifli alışveriş deneyimi sunuyoruz. Piyano gibi büyük enstrüman satışlarının platformda çok tercih edilmesi sebebi ile müzik kategorisinin satışları bir önceki yıla oranla 5 kat artış gösterdi. Aynı doğrultuda, 2013 yılında çıkan yeni nesil oyun konsolları ve oyunlarının satışının 2014 yılında 5 kat arttığını gözlemledik. 2015 yılında çıkması beklenen oyunlar ve sanal gerçeklik anlamında geliştirilen gözlükler pazarı daha da hareketlendirecek. Bunun da satış rakamlarını katlayarak artıracağını öngörüyoruz.”