Türkiye ilk aslanını kazandı!
Türkiye, Cannes Lions 2014’ten ilk aslanını kazandı. TBWA\İstanbul, PR kategorisinde iki adet Cannes Gold Lion’u kucakladı. Ajansın Radikal Gazetesi için hazırladığı “Fading News” adlı kampanya Medya, Sanat & Eğlence ve Halkla İlişkiler & Lobicilik alt kategorisinden Altın Aslan’a sahip oldu.
Bin 850 işin yarıştığı PR kategorisinde bu yıl Grand Prix’in sahibi ise Chipotle’ın fast casual akşam yemeği servisi için yaptığı “The Scarecrow” başlıklı işiyle Los Angeles’tan Creative Artists Agency’nin oldu. “The Scarecrow” başlıklı iş aslında yeme-içme problemlerine dikkat çekecek bir mobil oyun. Ancak iki ay içinde 126 milyon 782 binden fazla Twitter görüntülenmesi ve AppStore’dan 650 binden fazla kez indirilmesiyle dikkatleri üzerine çekmeyi başaran mobil uygulama nihayetinde Grand Prix’in sahibi oldu. 13 Golden Lion ve 24 Silver Lion olmak üzere PR kategorisinde toplam 71 ödülün dağıtıldığı 61’inci Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali ikinci gününde Creative Effectiveness, Direct, PR ve Promo & Activation kategorilerinde de ödül alanları açıkladı.
İşte PR’ın Grand Prix’i:
{vimeo}98346118|450|280{/vimeo}