24 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Vatandaşların yüzde 98'i İstanbul depreme hazır değil diyor
Haberler

Vatandaşların yüzde 98’i İstanbul depreme hazır değil diyor

Nafizcan Önder
2 Kasım 2020
2 dk okuma

İzmir’i vuran 6.6’lık depremin ardından “Türkiye depreme ne kadar hazır?” sorusu bir kez daha konuşulmaya başlandı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı konuyla ilgili çalışmaların başlatıldığını belirtse de neden daha önce önlemlerin alınmadığı tartışması sürüyor. Çürük raporu olmasına rağmen vatandaşların bu yapılarda oturmasına kimlerin izin verdiği ve sorumlular hakkında herhangi bir işlem yapılıp yapılmayacağı şu ana kadar açıklanmış değil. Turyap ve Turk Emlak Haber Ajansı iş birliği ile bin 550 kişiyle yapılan anket “Türkiye deprem gerçeğine ne kadar hazır?” sorusuna yanıt arıyor… 

Ankete katılanlara yöneltilen sorular ve katılımcıların cevapları şu şekilde;

  • Yaşadığınız binanın depreme dayanıklı olduğunu düşünüyor musunuz?

Bu soruya verilen cevapların yüzde 53’ü hayır olurken, yüzde 47’lik kesim evet olarak görüş belirtti.

  • Depremden sonra yaşananlar unutulur mu? Yoksa ders çıkarılır mı?

Katılımcılar bu soruya yüzde 56 oranında unutulmaz oyu kullanırken, yüzde 44’lük kesim unutulur olarak görüş belirtti.

  • İstanbul depreme hazır mı?

Ankete katılan vatandaşların yüzde 98’i ezici bir çoğunlukla, hazırlıksız olduğu yönünde görüş bildirirken, İstanbul için çok geç olmadan kentsel dönüşümün hızlandırılması ve vatandaşların bu konuda aç gözlü davranmamasının altını çizerken, yüzde 2’lik bir kesim ise hazırlıklı olduğu yönünde oy kullandı.

  • Kentsel dönüşüm çalışmaları yeterli mi?

Vatandaşlar kentsel dönüşüm konusunda çalışmaların oldukça yetersiz olduğu konusunda hemfikir. Ankete katılanların yüzde 98 oranında çalışmaları yetersiz bulurken, yüzde 2’lik kesim yeterli buluyor.

  • Sizce inşaatlar denetleniyor mu?

Katılımcılara yöneltilen sorulardan birisi de İnşaatların denetlenip denetlenmediği. Vatandaşlar bu konuda denetimleri yetersiz buluyor. Yüzde 8’lik kesim denetlemeleri yeterli bulurken, yüzde 92’lik kesim denetimleri yetersiz buluyor.

  • Şantiyeler ne sıklıkla denetlenmeli?

Ankete katılanlara inşaat şantiyelerinin haftalık mı, yoksa aylık olarak mı denetlenmesi konusunda sorulan soruya yüzde 73’lük kesim haftalık olarak denetlenmesi yönünde görüş bildirirken, yüzde 27’lik kesim ise aylık olarak düzenli şekilde denetlenmesi yönünde oy kullandı.

  • Deprem korkusu yaşıyor musunuz?

Vatandaşlara sorulan belki de en kritik soru “Deprem korkusu yaşıyor musunuz?” sorusu diyebiliriz. İnsanlar günlük hayatın koşturmasından belki zaman, zaman deprem gerçeğini unutsa da İzmir depremi ile bir kez daha bu korkunç gerçeği hatırlamak zorunda kaldı. Katılımcıların yüzde 63’ü deprem korkusu yaşadığı yönünde görüş bildirirken, yüzde 37’lik kesim ise korkmadığı yönünde görüş belirtti.

  • Binalarda kullanılan beton kalitesi en az ne olmalıdır?

Katılımcılara yapılarda kullanılan beton sınıfları gösterildi. “Yapılarda en düşük hangi beton sınıfı kullanılmalıdır?” sorusuna büyük çoğunluk C40 beton sınıfının konutlarda ve okullarda da standart olarak kullanılması yönünde görüş beyan etti. Yüzde 89 oranında c40 en düşük binalarda dahi kullanılsın seçeneği ağır basıyor. Yüzde 11’lik kesim ise c40 betonun abartılı olduğunu düşünüyor.

  • Yeni yapılan binalara güveniyor musunuz?

Vatandaşların büyük çoğunluğu bu soruya da oldukça karamsar cevap verdi. Yüzde 66 oranında hayır oyu kullanırken, yüzde 34’lük kesim ise yeni yapıları güvenli buluğu yönünde görüş bildirdi.

  • İzmir depremi ABD’nin HAARP saldırısı mı?

Belki de anketin en sıra dışı sorusu. Sosyal medyada en çok konuşulan kimisine göre gerçek, kimisine göre de komplo teorisi olarak konuşulan ABD’nin HAARP Gemisi.  Bazı teorisyenlerin sıklıkla gündeme getirdiği bu teknoloji gerçek mi, değil mi? bilemeyiz fakat halk tarafından çok da gerçekçi bulunmuyor. Ankete katılanların yüzde 86’lık bölümü bunu saçma olarak değerlendirirken, yüzde 14’lük kesim ise gerçekçi bulduğunu ifade ediyor.

 

deprem Deprem korkusu depreme hazırlık
1 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
2 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
3 Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
4 Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
5 ChatGPT'den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
ChatGPT’den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
Güncel Haberler
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Türkiye'de gezginlerin yüzde 40'ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Türkiye’de gezginlerin yüzde 40’ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Şirketler "ücret şeffaflığı" konusunda sınıfta kaldı
Şirketler “ücret şeffaflığı” konusunda sınıfta kaldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Effie Avrupa jürisinde Tribal Worldwide Istanbul’dan 2 isim!
Haberler
Effie Avrupa jürisinde Tribal Worldwide Istanbul’dan 2 isim!
Sena Tufan
8 Temmuz 2025
Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Haberler
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
Nafizcan Önder
7 Haziran 2025
Kriptoya açılan kapı: Burgan Bank ON Dijital’den ücretsiz TL transferi dönemi!
Haberler
Kriptoya açılan kapı: Burgan Bank ON Dijital’den ücretsiz TL transferi dönemi!
Advertorial
22 Temmuz 2025
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Haberler
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.