Türkiye açıkhava mecrasının 2016 ilk 6 aylık toplam cirosu 351 milyon TL oldu…
Açıkhava Reklamcıları Vakfı ARVAK, raketten büyük boyutlu reklam alanlarına, indoor reklamlardan dijital ekranlara tüm açıkhava segmentlerini kapsayan, açıkhava mecrasına yapılan toplam yatırımların belirlenmesi için hazırladığı raporu yayınladı. İlk kez 2013 yılında yayınlanan Türkiye Açıkhava Yatırımları Raporu, her yıl 6 ayda bir Ernst & Young Denetim ve Danışmanlık şirketi tarafından hazırlanıyor .
Açıkhava şirketlerinin cirolarının gizliliğinin korunması kaydıyla yapılan çalışmanın 2016 yılının ilk 6 aylık dönemini kapsayan araştırma geçtiğimiz günlerde sonuçlandı. Ernst& Young’ın hazırladığı ve açıkhava sektöründe faaliyet gösteren önde gelen 15 markanın cirolarını bildirerek katıldığı Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları raporuna göre;
- Türkiye Açıkhava mecrasının 2016 ilk 6 aylık toplam cirosunun 351.000.000 TL olduğu hesaplandı. Bu sonuç 2016 yılının ilk 6 aylık döneminde Türkiye Açıkhava mecrasında, 2015 yılı ilk 6 aylık dönemine göre anlamlı bir büyüme oranı olmadığını gösteriyor.
- 2016 yılının ilk 6 ayında Türkiye açıkhava mecrasında yeni ve gelişen bir segment olan dijital açıkhava ve ekranlarda yapılan reklam yatırımlarının toplamı 23.500.000 TL’yi buldu. Bu rakam açıkhava toplam yatırımlarının içinde dijital açıkhavanın payının yüzde 6 civarında olduğunu gösteriyor.
- Giantposter diye tanımlanan büyük alan (duvar, parapet, cam yüzey, giantboard vb) reklam yatırımları, 2016 yılının ilk 6 ayında 000.000 TL oldu. Bu rakam toplam açıkhava reklam yatırımlarının yüzde 11 civarında olduğunu gösteriyor.
- 2016 yılının ilk yarısında Türkiye açıkhava mecrasına yapılan toplam yatırımlarda bir önceki yılın ilk 6 aylık dönemine göre önemli bir büyüme görülmüyor.