1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye, 300 milyar dolarlık Müslüman turizminin aslan payına talip
Haberler

Türkiye, 300 milyar dolarlık Müslüman turizminin aslan payına talip

Marketing Türkiye
29 Ekim 2017
3 dk okuma

Türkiye, Malezya ve Suudi Arabistan ile birlikte yeni nesil Müslüman tatilciler açısından yurt dışı turizminin en yoğun olduğu ilk üç Müslüman ülke arasında yer alıyor. Mastercard ve HalalTrip’in Murdoch Üniversitesi ile birlikte Crescent Rating’e yaptırdığı, Y kuşağından Müslüman turistlerin seyahat tercihlerini inceleyen araştırma raporu yayımlandı. 18-36 yaşındaki Müslüman turistlerin dünyada yaptığı seyahatleri değerlendiren ve ilk defa yürütülen bu araştırma, yeni nesil Müslümanların seyahatlerini planlamada ve karar vermede hangi kriterlere göre hareket ettiğini ortaya koyuyor. Turizmcilerin yol haritalarını belirlemelerine ışık tutmayı amaçlayan araştırmaya göre, Türkiye’nin 2026 yılında 1,1 trilyon TL (300 milyar dolar) harcaması beklenen Müslüman turistten aslan payını kapması bekleniyor.

1504611664_59ae39ad18c7731b10230524

Mastercard ile HalalTrip’in yayımladığı “Y Kuşağı Müslümanların Seyahat Raporu”nun ilki, dünya turizminde 370 milyar TL’lik bir hacim oluşturan genç Müslümanların, global ekonomi için önemini ortaya koyuyor. 2026 yılında 1.1 trilyon TL’ye ulaşması beklenen Müslüman turizm pazarında, hızla büyüyen Y kuşağı Müslüman turistlerin payının üçte biri aşacağı tahmin edilirken, ilk üç Müslüman ülke arasında yer alan Türkiye’nin, bu rakamın önemli bir bölümünü çekmesi bekleniyor. 2014 yılında Türkiye’de yapılan farklı bir araştırmaya göre ortalama kişi başı harcamalarda Körfez bölgesinden gelen turistlerse 3 bin dolar harcama yaparken, 2015 yılının yaz aylarında Suudi Arabistanlı turistlerin bir önceki yıla oranla yüzde 72’lik artışla 93,7 milyon euroluk harcama yaptıkları belirlenmişti.

 

Kârlılığı yüksek olan bu segmentin önümüzdeki 5-10 yıl arasında harcama ve gelir açısından zirve noktalara ulaşması bekleniyor. Günümüzde yaklaşık 1 milyara ulaşan 30 yaşın altındaki Müslüman nüfus, çoğunluğunu Müslümanların oluşturduğu ülkelerdeki nüfusun yüzde 60’ına denk geliyor. Ayrıca, genç Müslüman nüfusun 2030 yılında, 15-29 yaş aralığındaki toplam dünya nüfusunun yüzde 29’unu oluşturacağı hesaplanıyor.

Rapor, 2016 yılında seyahat eden Müslümanların yüzde 30’ından fazlasının Y kuşağı, yüzde 30’unun ise Z kuşağı olduğunu gösteriyor. Bu da 2016’da seyahat eden 121 milyon Müslümanın 72 milyonunu Y ve Z kuşaklarının oluşturduğunu gösteriyor.

İslam İşbirliği Konferansı üyesi olan ülkelerden Türkiye’nin yanı sıra Malezya ve Suudi Arabistan, yurt dışı turizminin en yoğun olduğu ilk üç ülke. Aynı değerlendirmede, İslam İşbirliği Konferansı üyesi olmayan ülkelerin başında ise Almanya, Rusya Federasyonu ve Hindistan geliyor. Genç kuşak Müslümanların en çok ziyaret ettiği ilk 10 ülke ise, Malezya, Endonezya, Japonya, Tayland, Avustralya, Singapur, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, ABD ve Hindistan.

s-af789d62d1147c0d31bb24bee1410906455eb89b

Genç Müslümanların seyahat etme motivasyonlarının başında dünyayı keşfetme arzusunun geldiği göze çarpıyor. Yeni nesil, teknolojinin de etkisiyle, anne babalarının görmedikleri, daha egzotik yerlerin arayışı içerisinde, daha uzak yerlere seyahat ediyor. Bu kuşak, artık ürün satın almak yerine, deneyim elde etmeyi tercih ederken, seyahati tatilin ötesinde, aileleriyle ve arkadaşlarıyla bağlarını kuvvetlendirecek ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak bir fırsat olarak görüyor. Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 63’ü yeni kültürleri tanımayı, yüzde 43’ü ise arkadaş ve akrabalarını ziyaret etmeyi amaçlıyor. Gezmeyi seven bu yeni kuşak, senede 2 ila 5 kere seyahate çıkıyor, gittiği yerlerde 4 ila 6 gün arası kalıyor.

Harcamalar konusunda da dikkatli davranan bu yeni nesil seyahat severlerin büyük bir kısmı seyahat başına uçuş, konaklama, yemek ve alışveriş gibi her kalem için 400 TL-1850 TL arası para harcıyorlar. Teknolojinin içine doğmuş olan bu seyahat sever yeni neslin beşte 4’üne yakın bir kısmı özgürce seyahat etmeyi önemserken, tur şirketlerini tercih eden yüzde 5’lik dilim dışında, teknolojiyi kolaylıkla kullanıyor, kendi seyahatini online olarak kendisi planlayabiliyor. Eşsiz bir seyahat deneyimi yaşamak isteyen bu kuşağın yarısından fazlası bir seyahati tam anlamıyla planlamak ve tüm kaynakları gözden geçirmek için en az 1 en fazla 6 ayını ayırıyor.

arap-turistler-istanbul-a-akin-ediyor-10035987_4097_m

Seyahat ettikleri ülkelerdeki güvenlik de genç Müslüman turistler için önemli. Bu nedenle uçuş ve konaklama bedelinin uygun fiyatlı olmasının, İslami şartlara uygun yemek bulunmasının yanı sıra güvenlik ve terörist saldırı olmaması gibi kriterler de bu seyahat severler için önem arz ediyor. Seyahatlerinde yemek seçimini ise uygun fiyatlı, yerel seçeneklerden yana yapıyor, fakat İslami şartlara uygunluğuna da dikkat ediyorlar.

1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
Nafizcan Önder
31 Mayıs 2025
Disney, Orta Doğu'daki ilk tema parkını Abu Dabi'de açıyor
Haberler
Disney, Orta Doğu’daki ilk tema parkını Abu Dabi’de açıyor
Sena Tufan
8 Mayıs 2025
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.