Türk tüketicisinin Black Friday ile imtihanı!
Amerika Birleşik Devletlerin’de, Şükran Günün’den sonraki ilk Cuma günü için kullanılan Black Friday, belki de dünyanın en bilinen indirim dönemini tanımlıyor. Amerika’da başlayan ardından Kanada ve İngiltere’de uygulanmaya başlanan, şimdilerde ise dünyanın pek çok ülkesine yayılan Black Friday, tüketicilerin yıl boyunca sabırsızlıkla beklediği, markaların oldukça cazip fırsatlar sunduğu bir dönem.
Black Friday’in ortaya çıkış hikayesi de bir hayli ilgin. Zira bu tanım ilk olarak 1961 yılında kullanılmış. Sebebi ise o yıl Şükran Günün’den sonraki ilk Cuma günü Philadelphia’daki alışveriş merkezlerinde yaşanan olağan üstü yoğunluk nedenliyle araç trafiğinin kitlenmesi ve ardından yaşanan zorluklar…
Ve Black Friday Türkiye’de
Bu yıl Black Friday çılgınlığı Türkiye’ye de sıçradı. Önceki yıllarda bir-iki markanın dahil olduğu, kamuoyunda çok da ses getirmeyen bu indirim dönemi, bu yıl onlarca büyük markanın katılımıyla Türkiye’de de tüketicilerin ilgisini çekmeyi başardı. Elbette henüz Amerika, Kanada ve İngiltere’deki muadilleriyle kıyaslanabilecek düzeyde değil Türkiye’nin “Kara Cuma”sı. Ancak bu hızla giderse önümüzdeki yıllarda Amerika’daki alışverişe susamış çılgın kalabalıkları Türkiye’deki mağazaların da önünde göreceğiz.
Bu yıl Türkiye’de Black Friday indirimi yapan markalar şöyle sıralanıyor:
- Silk And Cashmere
- AVVA
- Estee Lauder
- MAC
- Mango
- Perspective
- Fabrika
- Beymen
- Hepsiburada.com
- Mudo Black
- Gap
- Banana Republic
- Clinique
- Sneaks Cloud
- Oxxo
- Deichmann
- GNC Live Well
- Boyner
- Pull & Bear
- Bershka
- Steam
- Shopi.go
- Amerikadaniste.com