26 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk tüketicisi yeniden keşfediliyor: 2,8 milyon “Sosyal Özenen” risk alıyor, heyecan arıyor!
Haberler

Türk tüketicisi yeniden keşfediliyor: 2,8 milyon “Sosyal Özenen” risk alıyor, heyecan arıyor!

Marketing Türkiye
6 Kasım 2016
2 dk okuma

Markalar artık müşterileriyle “alışveriş”in ötesinde uzun soluklu ve derinlikli ilişkiler kurmaya çalışıyor. Bunu başarmak içinse müşterilerinin sadece “tüketici demografisi”yle değil, toplumsal ve bireysel değerleriyle de ilgilenmek zorundalar.

MGMedia, markalar ve bireyler arasındaki bu bilgi köprüsüne katkı sunabilmek için TGI verilerinden yararlanarak MGLife projesini hayata geçirdi. Değer ve tutumlarına göre birbirinden ayrışan grupların davranışsal farklılıklarının markalara sunduğu fırsat ve engelleri belirleyen araştırmada 15 yaş üstü kentsel Türkiye vatandaşı 12 grupta incelendi.

Bu gruplar, Koyu Muhafazakar ( yüzde 11), İzleyen Muhafazakar (yüzde 8), Sosyal Özenen (yüzde 7), Yeni Nesil Muhafazakar (yüzde 7), Mazbut Modern (yüzde 9), Dinamik Modern (yüzde 8), Kırgın Modern (yüzde 10), İçe Dönük Özenen (yüzde 7), Aradakiler (yüzde 9), Anadolu Kaplanı (yüzde 7), Faydacı (yüzde 7), Memnuniyetsiz (yüzde 9) olarak sıralanıyor.kapak_1

SOSYAL ÖZENEN (yüzde 7 / 2,8 milyon kişi)

Genç, orta genç kişilerin ortalamanın üzerinde olduğu bu grubun yüzde 56’sı erkek, yüzde 44’ü kadın. İstanbul, Batı Marmara ve Batı Anadolu’da ortalamanın üzerindeler. İstanbul doğumlu olmayıp, sonradan İstanbul’a yerleşmiş insanların en yoğun olduğu grup olan “Sosyal Özenen”ler ABC1 grubunda ortalamanın üzerinde yer almaktalar. Öne çıkan özellikleri şöyle:

  • Heyecan arayan, risk alan,
  • Başkalarından çok kolay etkilenen,
  • Yeniliklere açık, yeni ürünleri denemeye açık,
  • Kariyerini önemseyen,
  • Teknolojik gelişmelere açık,
  • Alışverişi seven, internetten de alışveriş yapan,
  • Sahip olmayı seven, statü temsil eden sahiplikleri önemseyen
  • Sosyal, dışa dönük, özgüvenli,
  • Dindar,
  • Medya tüketiminde TV ortalamanın altında kalsa da açıkhavayla beraber en yüksek erişime sahip mecra,
  • Mobille desteklenen sosyal medya bu segment için olmazsa olmazlardan,
  • Uygun gazeteler erişime destek sağlayabilir,
  • Online video, sinema destek mecralar olarak kullanılabilir.

    İzleyen Muhafazakar

    Yarın: Yeni Nesil Muhafazakar

 

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Haberler
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Marketing Türkiye
1 Ekim 2025
Yurt dışı eğitimde görünmeyen sınav: Kültür şokunu aşmak için ilk 30 gün kritik
Haberler
Yurt dışı eğitimde görünmeyen sınav: Kültür şokunu aşmak için ilk 30 gün kritik
İrem Alimoğlu
21 Eylül 2025
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
4 gün önce
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report'u kaynak göstererek haberleştirdi…
Haberler
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report’u kaynak göstererek haberleştirdi…
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.