9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk oyun pazarında hedef 1 milyar dolar
Haberler

Türk oyun pazarında hedef 1 milyar dolar

Marketing Türkiye
4 Ekim 2020
1 dk okuma

Türk oyun sektörünün son dönemde ivmelenen gelişimi dünya çapında etki uyandırıyor. “Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri” raporuna göre, Türkiye oyun pazar hacminin 2020 sonunda 1 milyar doları aşması bekleniyor.

Next in Game tarafından hazırlanan “Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri” raporu Türkiye oyun pazarına yönelik beklentilerin büyüdüğünü gösteriyor. Rapora göre, Türkiye oyun pazarının 2020 sonunda 1 milyar doları aşması bekleniyor.

Oyun sektöründeki girişimcilere devlet desteği

Devlet, oyun sektörüne adım atmak isteyen girişimcilere çeşitli destekler sağlıyor. Ticaret Bakanlığı tarafından verilen Bilgisayar Oyunu-Mobil Uygulama Geliştirme Desteği kapsamında bilgisayar oyunu veya mobil uygulama geliştirmek isteyen girişimcilere;
– Pazara giriş giderleri,
– Yazılım lisanslarına ilişkin giderler,
– Platformlarca tahsil edilen komisyon bedelleri,
– Reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri gibi pek çok alan için destek veriliyor.

Personel ihtiyaçları konusunda da desteklenen girişimcilere, istihdam edilecek en fazla 2 personelin ücretleri için destek sağlanıyor.

Destek Türkçe oyunlarla sınırlı değil

Bilgisayar Oyunu-Mobil Uygulama Geliştirme Desteği hakkında bilgi veren IFASTURK Eğitim Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, “Ticaret Bakanlığı’nın oyun ve uygulama girişimlerine sağladığı destekten yazılım, mobil uygulama, bilgisayar oyunu ve bilişim hizmetleri alanında faaliyet gösteren şirketler faydalanabiliyor. Destek almaya hak kazanmış her bir proje en fazla bir yıl süre ile desteklenebiliyor. Uluslararası tüketiciye yönelik olarak yabancı dilde hazırlanan oyun veya uygulamalar da bu desteğin kapsamında yer alıyor. IFASTURK olarak mobil uygulama ve oyun geliştirme desteği danışmanlığı konusunda yıllara dayanan tecrübemiz bulunuyor. Bugüne kadar yüzlerce girişimcinin oyun ve uygulama alanında destek alması ve kendi markasını oluşturmasına katkıda bulunduk. Sektörün gelişimi ve üke ekonomisindeki payının artması için daha fazla girişimciye ulaşmayı hedefliyoruz.” dedi.

 

Bilgisayar Oyunu-Mobil Uygulama Geliştirme Desteği Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri IFRASTURK
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İrem Alimoğlu
7 Kasım 2025
Gençlik ve aşkın dijital hali: "Dating apps"
Haberler
Gençlik ve aşkın dijital hali: “Dating apps”
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Columbia'nın marka yüzü "Azrail" oldu! Montlar "vasiyetname" ile geliyor
Haberler
Columbia’nın marka yüzü “Azrail” oldu! Montlar “vasiyetname” ile geliyor
Sena Tufan
23 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.