19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkına göre salgınla mücadelede en başarılı ülke Türkiye!
Haberler

Türk halkına göre salgınla mücadelede en başarılı ülke Türkiye!

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2020
4 dk okuma

Ipsos, Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması ile; Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koyuyor ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımalarını düzenli olarak takip ediyor. Araştırmanın 14. Döneminden verilerle hazırlanan derlemede Türkiye kamuoyu nezdinde;

–       Salgınla Mücadelde En Başarılı ve Başarısız Ülkeler

–       Salgınla ilgili İyimserlik Düzeyimiz

–       Salgın Döneminde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

Konularında sonuç ve değerlendirmeler iletildi.

Salgınla mücadele en başarılı ülke Türkiye olarak görülüyor

Salgınla mücadele konusunda ülkelerde farklı politika ve uygulamalar söz konusu… Bu çerçevede gündemde olan toplam 9 ülkenin salgınla mücadeleyi yönetme performansı Ipsos tarafından kamuoyuna soruldu. Buna göre; Genel kamuoyu nezdinde karnesi en iyi olan ülkeler;  Türkiye (yüzde 39), Güney Kore (yüzde 37) olarak belirtildi… Bu ülkelere düşük skor verenlerin oranı oldukça sınırlı…

Karnesi zayıf ülkelerin başını ise; Amerika Birleşik Devletleri çekiyor. Her 10 kişiden 7’si ABD’nin salgınla mücadeledeki performansının kötü olduğunu düşünüyor. Amerika’yı İtalya ve İngiltere takip ediyor. Genel olarak, vatandaşların büyük çoğunluğunun sadece Türkiye’nin değil, dünyadaki birçok ülkenin de salgınla mücadelesini takip ettiğini söylemek mümkün. Sorgulanan ülkeler arasında sadece Yeni Zelanda için fikir beyan etmeyenlerin oranı yüksek.

Türk halkına göre salgınla mücadelede en başarılı ülke Türkiye!Zor günleri geride bıraktık mı?

 Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez görüldüğünün açıklanmasından bu yana yaklaşık 4 ay geçti. Bu süreçte maske kullanımı, sosyal mesafe, kişisel karantina ve sokağa çıkma yasağı gibi günlük hayatımızda çok sayıda alışık olmadığımız tedbir hayatımıza girdi. 1 Haziran 2020 normalleşme takvimiyle beraber kamusal tedbirlerin büyük bölümü kaldırıldı, kişisel tedbirlerin ise bir kısmı esnetilmeye başlandı.

Öte yandan, vatandaşlar “eski” hayatlarına dönerken veya “yeni normal” hayata geçiş yaparken önümüzdeki döneme dair iyimser bir beklentiye sahip değil. Ipsos’un Koronavirüs Salgını ve Toplum Kamuoyu Araştırması’na göre kamuoyunun sadece üçte biri salgınla mücadelede zor günleri geride bıraktığımızı düşünüyor, yarısı daha zor günlerin bizi beklediği kanısında. Kötümser beklentinin özellikle en üst ve en alt sosyoekonomik statüden bireyler arasında daha yaygın olduğu görülüyor.

Türk halkına göre salgınla mücadelede en başarılı ülke Türkiye!

Salgın döneminde toplumsal cinsiyet eşitliği

 

Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliği meselesi salgın döneminde de kamuoyu ve medyanın gündeminde olmayı sürdürüyor.  Ipsos tarafından 14. Dönemi tamamlanan Koronavirüs Salgını ve Toplum Kamuoyu Araştırmasında da; salgın sürecinde kadın ve erkekler arasında işsiz kalma, gelir kaybı, hane içi ve hane dışı artan görev ve sorumluluklar gibi konularda ortaya çıkan eşitsizlikler masaya yatırıldı. Araştırma verileri salgının kadın ve erkekler arasındaki eşitsizliği daha da arttırdığını veya görünür kıldığını gösteriyor.

Araştırmada salgın döneminde ev işlerinde artış olup olmadığı irdelendiğinde, görüşülen her 10 kişinin 7’sinin hanesinde ev işleri nedeniyle görev ve sorumlulukların arttığı görülüyor. Ev işleri nedeniyle daha çok kadınların iş yükünde artış olmuş. Öte yandan, bu konuya kadın ve erkeklerin verdiği cevaplardaki farklılıklar dikkat çekici. Kadınlar daha çok hanedeki kadınların (yüzde 69), erkekler ise daha çok hanedeki erkeklerin (yüzde 49) iş yükünün arttığını iddia ediyor. Bununla birlikte kadınların sadece yüzde 12’si hanede erkeklerin ev işlerine dair görev ve sorumluluklarının arttığını beyan ediyor.

Türk halkına göre salgınla mücadelede en başarılı ülke Türkiye!

Ipsos’un Koronavirüs Salgını ve Toplum Kamuoyu Araştırması, salgının psikolojik olarak hanede daha çok kadını olumsuz etkilediğini ortaya koyuyor. Görüşülen kadınların yarısı salgın nedeniyle psikolojik olarak hanelerinde kadınların olumsuz etkilendiğini beyan ediyor. Erkeklerin ise üçte birinden fazlası erkeklerin, dörtte biri kadınların olumsuz etkilendiğini söylüyor.

Salgının ne zaman sona ereceğine dair belirsizlikler, salgın döneminde karantinada kalmak ve sosyal çevremizle yüzyüze görüşememe, ekonomik sıkıntılar gibi çok sayıda konu ruh halimiz üzerinde etkili, bu olumsuz ruh halinin aynı zamanda ev içinde artan görev ve sorumluluklarla ilişkili olduğunun da altını çizmek gerekiyor.

 

Ipsos’un Koronavirüs Salgını ve Toplum Kamuoyu Araştırmasında uzun zamandır toplumda bireylerin gün içinde hissettikleri duygular da trend olarak takip ediliyor. Buna göre; salgının ilk döneminde hissedilen endişenin yerini çoğu bireyde yorgunluğa bıraktığı görülüyor. Bu yorgunluk duygusu kadınlarda daha yaygın… Bugün kadınların  yüzde 66’sı yorgun hissederken, bu oran erkeklerde yüzde 47 seviyesinde. Kısacası, salgın kadın ve erkeklere eşit davranmıyor.

Türk halkına göre salgınla mücadelede en başarılı ülke Türkiye!ARAŞTIRMA KÜNYESİ

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile; Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir. Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 6 – 10 Temmuz 2020 saha tarihi ile 14. Dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde  95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

1 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
2 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
3 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
4 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
5 Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Güncel Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
1 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
2 hafta önce
Trump yeni gümrük tarifelerini açıkladı: Dev markaları zor günler bekliyor!
Haberler
Trump yeni gümrük tarifelerini açıkladı: Dev markaları zor günler bekliyor!
Sena Tufan
3 Nisan 2025
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Haberler
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.