4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk erkekleri alışverişte Avrupa şampiyonu
Haberler

Türk erkekleri alışverişte Avrupa şampiyonu

Marketing Türkiye
24 Şubat 2015
2 dk okuma

MasterCard’ın Avrupa çapında alışveriş alışkanlıklarını araştıran anketin sonucuna göre, erkekler kendini şımartmak için kadınlardan daha çok harcama yapıyor. Kendisi için alışveriş yapan Türkler, Avrupa lideri. Her üç Türk’ten ikisi mutlu olmak için alışveriş yaptığını söylüyor.

MasterCard, Türkiye’nin de aralarında olduğu 17 Avrupa ülkesinde 15 bin kişiye alışveriş alışkanlıklarını sorarak, “Küçük Mutluluklar Endeksi”ni ortaya çıkardı. Geçen yıl katılımcıların yüzde 33’ü kendilerini şımartmak için alışveriş yaptığını söylerken, bu yıl oran yüzde 42’ye yükseldi. Anketin bilinenleri tersine çeviren sonucuna göre kadınlardan çok erkekler kendini şımartmak için alışverişte daha yüksek miktarda para harcıyor. Her beş erkekten biri 100 Euro’nun üzerinde harcama yaparken, her on kadından biri kendine bu kadar harcıyor. Araştırma, Avrupa’da erkeklerin, kendileri için alışveriş yaparken kadınların iki katını gözden çıkardığını gösteriyor.

Avrupa çapında ülkeler arasında kendini şımartmayı en çok seven millet ise Türkler. Her üç Türk’ten ikisi, kendini şımartmak üzere alışveriş yaptığında mutlu olduğunu itiraf ediyor. Avrupa çapında en yüksek oranla her iki Türk erkeğinden biri, kendini şımartacak alışverişlere ihtiyaç duyduğunu itiraf ediyor.

Avrupa’da en çok alışverişi Türk erkekleri yapıyor
Küçük Mutluluklar araştırmasına göre Türkiye’de her üç kişiden biri ayda en az bir kez mutlu olmak için alışveriş yapıyor. Erkeklerin kendini şımartma aralığı altı ayda bire kadar uzanırken kadınlar haftada birden fazla kere kendisi için alışveriş yaptığını itiraf ediyor.

Kadınlar daha sık alışveriş yapmasına karşın daha az harcıyor. Türkiye’de erkeklerse kendilerini şımartma konusunda daha bonkör. Türk erkelerinin yarısı kendilerini mutlu etmek için 60-300 lira arası harcama yapmaya ihtiyaç duyarken, kadınların yarısı 30-150 lira arası bir harcamayla yetinebiliyor. Anket sonuçlarına göre Türk erkekleri daha az alışverişe çıkmalarına karşın bir seferde daha çok para harcıyor.

Kadınların en büyük mutluluğu kıyafet alışverişi

Türk kadınlarının yüzde 70’i kendilerini şımartacakları zaman kıyafet ve ayakkabı aldıklarını söylüyor. Kadınların yarısı buna ek olarak kozmetik alışverişiyle mutlu olduğunu itiraf ediyor. Her beş kadından ikisi ise bir çikolatanın mutluluğa yettiğini söylüyor. Erkeklerde kendilerini şımartmak için en çok başvurdukları yöntemler dışarıda yemek yemek, sinema, konser ya da spor etkinliklerine katılmak olarak sıralanıyor. Türkiye’den araştırmaya katılan her dört kişiden biri, seyahat ya da tatile yapılan harcamaları en büyük mutluluk kaynağı olarak görüyor.

Türklerin yüzde 60’ı kutlanmaya değer iyi bir haber aldıklarında ya da kendilerini mutlu etmeye ihtiyaç duyduğunda kendisi için alışveriş yapıyor. Başkasına hediye alırken kendisi için de alışveriş yapanlar ise oran olarak en alt sırada yer alıyor. Her 10 Türk’ten biri böyle bir alışverişin ardından mutluluk yaşadığını ama sonrasında suçluluk duygusu hissettiğini itiraf ediyor. Türk erkekleri bu konuda da alışkanlıkların dışına çıkıyor. Kendini şımartmak için alışveriş yapanlar arasında kadınlar, erkeklerden iki kat daha fazla pişmanlık duyabiliyor.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kapadokya'da "IT" kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
Haberler
Kapadokya’da “IT” kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Haberler
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Haberler
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Advertorial
22 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.