27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk erkekleri alışverişte Avrupa şampiyonu
Haberler

Türk erkekleri alışverişte Avrupa şampiyonu

Marketing Türkiye
24 Şubat 2015
2 dk okuma

MasterCard’ın Avrupa çapında alışveriş alışkanlıklarını araştıran anketin sonucuna göre, erkekler kendini şımartmak için kadınlardan daha çok harcama yapıyor. Kendisi için alışveriş yapan Türkler, Avrupa lideri. Her üç Türk’ten ikisi mutlu olmak için alışveriş yaptığını söylüyor.

MasterCard, Türkiye’nin de aralarında olduğu 17 Avrupa ülkesinde 15 bin kişiye alışveriş alışkanlıklarını sorarak, “Küçük Mutluluklar Endeksi”ni ortaya çıkardı. Geçen yıl katılımcıların yüzde 33’ü kendilerini şımartmak için alışveriş yaptığını söylerken, bu yıl oran yüzde 42’ye yükseldi. Anketin bilinenleri tersine çeviren sonucuna göre kadınlardan çok erkekler kendini şımartmak için alışverişte daha yüksek miktarda para harcıyor. Her beş erkekten biri 100 Euro’nun üzerinde harcama yaparken, her on kadından biri kendine bu kadar harcıyor. Araştırma, Avrupa’da erkeklerin, kendileri için alışveriş yaparken kadınların iki katını gözden çıkardığını gösteriyor.

Avrupa çapında ülkeler arasında kendini şımartmayı en çok seven millet ise Türkler. Her üç Türk’ten ikisi, kendini şımartmak üzere alışveriş yaptığında mutlu olduğunu itiraf ediyor. Avrupa çapında en yüksek oranla her iki Türk erkeğinden biri, kendini şımartacak alışverişlere ihtiyaç duyduğunu itiraf ediyor.

Avrupa’da en çok alışverişi Türk erkekleri yapıyor
Küçük Mutluluklar araştırmasına göre Türkiye’de her üç kişiden biri ayda en az bir kez mutlu olmak için alışveriş yapıyor. Erkeklerin kendini şımartma aralığı altı ayda bire kadar uzanırken kadınlar haftada birden fazla kere kendisi için alışveriş yaptığını itiraf ediyor.

Kadınlar daha sık alışveriş yapmasına karşın daha az harcıyor. Türkiye’de erkeklerse kendilerini şımartma konusunda daha bonkör. Türk erkelerinin yarısı kendilerini mutlu etmek için 60-300 lira arası harcama yapmaya ihtiyaç duyarken, kadınların yarısı 30-150 lira arası bir harcamayla yetinebiliyor. Anket sonuçlarına göre Türk erkekleri daha az alışverişe çıkmalarına karşın bir seferde daha çok para harcıyor.

Kadınların en büyük mutluluğu kıyafet alışverişi

Türk kadınlarının yüzde 70’i kendilerini şımartacakları zaman kıyafet ve ayakkabı aldıklarını söylüyor. Kadınların yarısı buna ek olarak kozmetik alışverişiyle mutlu olduğunu itiraf ediyor. Her beş kadından ikisi ise bir çikolatanın mutluluğa yettiğini söylüyor. Erkeklerde kendilerini şımartmak için en çok başvurdukları yöntemler dışarıda yemek yemek, sinema, konser ya da spor etkinliklerine katılmak olarak sıralanıyor. Türkiye’den araştırmaya katılan her dört kişiden biri, seyahat ya da tatile yapılan harcamaları en büyük mutluluk kaynağı olarak görüyor.

Türklerin yüzde 60’ı kutlanmaya değer iyi bir haber aldıklarında ya da kendilerini mutlu etmeye ihtiyaç duyduğunda kendisi için alışveriş yapıyor. Başkasına hediye alırken kendisi için de alışveriş yapanlar ise oran olarak en alt sırada yer alıyor. Her 10 Türk’ten biri böyle bir alışverişin ardından mutluluk yaşadığını ama sonrasında suçluluk duygusu hissettiğini itiraf ediyor. Türk erkekleri bu konuda da alışkanlıkların dışına çıkıyor. Kendini şımartmak için alışveriş yapanlar arasında kadınlar, erkeklerden iki kat daha fazla pişmanlık duyabiliyor.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ChatGPT 18 yaşın altındaki kullanıcılara yeni kısıtlamalar uygulayacak
Haberler
ChatGPT 18 yaşın altındaki kullanıcılara yeni kısıtlamalar uygulayacak
Nafizcan Önder
17 Eylül 2025
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
Haberler
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Haberler
İzlenebilir bir platformdan, yaşanabilir bir deneyime: Netflix House açılıyor!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Haberler
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.