5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk dizi izleyicileri uluslararası dizi maratonunda yarıştı
Haberler

Türk dizi izleyicileri uluslararası dizi maratonunda yarıştı

Marketing Türkiye
18 Ekim 2017
3 dk okuma

Dizi izleme alışkanlıklarımız internet dizileriyle beraber değişiyor. Artık izleyiciler istedikleri yapımı istedikleri zaman izleyebiliyor. Kullanıcılara sağlanan bu özgürlük Netflix’te yeni bir dizi maratonu yarışının başlamasına yol açtı. Binge Race adı verilen yarışmada Netflix üyeleri bir diziyi baştan sona izleyen ilk kişi olabilmek için kıyasıya rekabete giriyor.

Bir dizinin yayınlandığı gün içinde 24 saatte bitiren kişi olmak için mücadele edilen yarışmada Türkiye’den de katılım oldu. Türk izleyiciler başta “Marvel’s The Defenders”, “Santa Clarita Diet” ve “Friends from College” olmak üzere pek çok yapımın tüm sezonunu 24 saat içinde tamamladı.

Şirketin yaptığı açıklamaya göre dünya genelinde şimdiye dek 8.4 milyon Netflix üyesi dizi maratonu yaptı. Üstelik dizileri bu şekilde izleyenlerin sayısı sürekli artıyor. 2013 – 2016 yılları arasında, “dizi maratonu” yapanların, yani dizi ekrana gelir gelmez 24 saatte tüm bölümleri hatmedenlerin oranı 20 kattan fazla artış gösterdi.

“Bir hikayeyi tamamlayan ilk kişi olmanın insanı mutlu eden bir tarafı var. Bu, bir kitap olabilir ya da sevdiğiniz bir dizi” diyor Orijinal Diziler Başkan Yardımcısı Brian Wright ve ekliyor: “Netflix size dizileri istediğiniz şekilde izleme özgürlüğü tanıyor. Bir yapımın üyelerimizi ekrana kilitlediğini, tutku haline geldiğini görmekse bizim için mutluluk verici.”

Komedi dizilerini su gibi tüketiyoruz

Türkiye’de kullanıcılar tarafından dizi maratonu yarışı halinde en fazla izlenen dizi Marvel’s The Defenders oldu. Onu Santa Clarita Diet ve Friends from College gibi diziler takip etti. Türkiye’deki Netflix kullanıcılarının 24 saatlik dizi maratonuyla tüm bölümlerini izledikleri ilk 20 yapımın sıralaması ise şöyle:

  1. Marvel’s The Defendersthe defenders
  2. Santa Clarita Dietsanta-clarita-diet
  3. Friends from Collegefriends-from-college
  4. Atypicalatypical
  5. Gilmore Girls: A Year in the LifeGilmoreGirls_HzKA_UK
  6. The Seven Deadly Sins7DeadlySins_SDP-1-1-copy
  7. GLOWglowcover
  8. The OA1481614058_oa
  9. You Me Herfb_youmeher.1283fd72
  10. Marvel’s Iron FistIron1
  11. Dear White Peopledearwhitepeople
  12. Black MirrorBlack-Mirror
  13. Chewing Gum563897e6e8cfee50068ea700bf9ec20410ef2fda
  14. The Ranchranch
  15. Flakedflaked-header
  16. Frontierimg_0163
  17. The Mistthemist
  18. Wet Hot American Summer: 10 Years Latermaxresdefault
  19. The StandupsNetflix_The Standups_Main
  20. Lovesicklovesick_orig

Netflix ayrıca dizi maratoncularının kendi TV izleme alışkanlıklarını anlattığı kısa bir kampanya videosu yayınladı.

 

 

 

1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Haberler
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
3 Haziran 2025
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.