2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Tünelin ardındaki ışığı görebilmek için…

Marketing Türkiye
18 Nisan 2012
3 dk okuma
Milyonları peşinden sürükleyen sosyal paylaşım ağı Facebook’ta son dönemde yaşanan en önemli gelişme kuşkusuz “Timeline”, Türkçe adıyla “Zaman Tüneli” oldu. 31 Mart tarihinden itibaren Facebook’taki tüm marka sayfaları Timeline’a geçti. Promoqube Kurucu Ortağı Korhan Kurt, markalar için Zaman Tüneli’nde kaybolmamanın sırlarını paylaştı. 

 

Marka Sayfaları için 29 Şubat’ta açılan Facebook Timeline’a (Zaman Tüneli) geçiş süreci Mart ayının son günü tamamlanmış oldu. Zaman Tüneli’ne geçiş sürecinde sadece markalar değil sosyal medya ajansları da oldukça yoğun bir dönemden geçmiş oldu. Kimi markalar Timeline için çalışmaya haftalar öncesinden başlarken kimileri de son dakikada bulduğu çarelerle yetindi. Nihayetinde 31 Mart itibariyle tüm marka sayfaları Zaman Tüneli’ndeki yerini aldı. Türkiye’nin en büyük sosyal medya ajanslarından biri olan Promoqube’un Kurucu Ortağı Korhan Kurt, Timeline’ın markalar için sahip olduğu potansiyeli dergimiz için değerlendirdi. 

Görsel Etkileşim Değişiklikleri

Cover Photos: Pazarlamacılar ve marka iletişim sorumluları markalarının Timeline sayfaları açılmadan once kendi kişisel sayfalarında Timeline’ı deneme ve markaları için en verimli şekilde nasıl kullanacaklarını keşfetme şansı buldular. Facebook Timeline’da ilk bakışta özellikle dikkat çeken noktaların birincisi “cover photo” oldu. Markalar bu yeni tasarım için kreatif çözümler üreterek, şaşırtıcı sonuçlar ortaya çıkarmaya hemen başladılar. “Cover Photo” sayesinde markaların Facebook üzerinden iletişimine insan dokunuşu geldi. “Cover photo”lar, insan elementlerini taşıyan ve kullanıcılarda çeşitli duygular uyandıracak şekilde yapılıyor. 
Milestones: Facebook Timeline ile gelen görsel yeniliklerden ikincisi de, “milestone”lar oldu. Bu sayede kullanıcılar, ürünlerini satın aldıkları, servislerinden faydalandıkları markaların  geçmişini ve özel günlerini öğrenebiliyor. 
Markalar, Facebook Timeline sayesinde kullanıcılar ile artık daha güçlü duygusal bağlar oluşturabilecek. Bunun gerçekten önemli bir olay olduğunu düşünüyoruz.
Sosyal hayatımızda yeni biriyle tanıştığımızda ya da ilgimizi çeken insanların geçmişini merak etmemiz ve hangi okulda okuduğu, nerede oturduğu, vb. sorular sormamız gibi. Milestone’lar aynı zamanda markaları biraz daha insanlaştırıyor. Her markanın doğuşu, tarihinde önemli gelişmeleri var. Artık sadece kullanıcılara bir şey satarak karşılığında para alan organizmalar değil markalar. Kilometre taşı ve önemli olarak seçilen içerikler, yatay olarak nerdeyse tüm sayfayı kaplayarak iki katı boyutunda gösterilmektedir. Bu da önemli olan bilgi, medya ve diğer paylaşımların görüntülenmesini ve algısını arttırmaktadır. Geçmişlerini Facebook üzerinden hayranlarına aktaran markalar daha samimi bir ortam oluşturdu. Milestone’lar ile birlikte Facebook Timeline’ın aynı zamanda bir infografik oluşturduğu da unutulmamalı.
Daha fazla özellik
Markaların artık girdikleri bir içeriği “pin”leyerek sayfada ilk sırada sabitlemesi vermek istedikleri mesajı vermelerini kolaylaştırdı. Ancak bu özelliği markaların dikkatli kullanması gerekiyor. Burada devreye kaliteli içerik stratejileri giriyor. Markalar artık istediği tarih altına istediği içeriği girip; tarihsel/dönemsel önemi olan anları kilometre taşları ile gözden kaçmaz hale getirebiliyorlar. Bu özellik markaların hikayelerini kullanıcılarına benzersiz şekilde sunabilecekleri bir kanal sağlıyor. Kendilerini sosyal medya üzerinde daha kişisel bir kimliğe kavuşturup, istedikleri takdirde oldukça samimileşebiliyorlar. Facebook Timeline ile birlikte landing page’lerde de değişimler yaşandı; artık markalar kullanıcıları bir uygulamaya çekmek istiyorsa bunu daha farklı yollardan yapmak durumunda. Uygulamaların sayfalardan daha da bağımsızlaşarak bir mikro iletişim bölümüne dönüşmesi, içeriğin aslında en önemli etken olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. Artık beğeni sayısının önemi kaybolarak (like gate kullanılması), etkileşim ve paylaşımların daha önem kazandığını bir kez daha görüyoruz. Bunların yanında, tarihsel içeriklerin dışında daha güncel iletişimlerinde seçtikleri özel içeriğin 7 gün boyunca en üst sırada gösterilmesi; video, müzik, fotoğraf albümü gibi daha interaktif olabilecekleri içerikleri özel olarak işaretleyerek daha büyük şekilde kullanıcılara sunabilmesi gibi güzel ve etkili özellikleriyle iletişimini güçlendirebiliyor(kampanyasını tanıtmak isteyen bir marka, 7 gün boyunca ilgili videosunu sayfasını ziyaret eden kişilerin gördüğü ilk içerik olarak seçebiliyor).
Birebir ve etkin iletişim
Facebook Timeline ile gelen bir diğer özellik olan; Kullanıcıların sayfaya mesaj göndermesi çok önemli bir gelişme. Markadan kişisel bir cevap almak isteyen bir kullanıcı doğrudan bu yola başvurabilir. Mesajlaşma özelliğiyle, istenildiğinde kullanıcılara iletişim izni verip sayfa yöneticilere mesaj yollayarak danışması sağlanıp samimi ve hızlı bir iletişim kurulabiliyor. İçerikler dışında sayfa üzerine yazılan mesajların yöneticilerin filtresinden geçmeden yazılmasını engelleme; sayfayı ziyaret eden kullanıcıların arkadaşlarının marka hakkındaki yorumlarını öncelikle görme gibi önemli iletişim değişikleri göze çarpıyor.

 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi...
Haberler
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi…
İrem Alimoğlu
30 Mayıs 2025
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
10 Mayıs 2025
Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haberler
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Nafizcan Önder
9 Mayıs 2025
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
Advertorial
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.