Tüketiciyi müşteriye çeviren 6 içerik pazarlaması kampanyası

İçeriğin hiç tükenmediği çağımızda markalar hem marka itibarını yükselten hem de izleyici kitlesinde etki bırakıp onları müşteriye dönüştüren kampanyaları nasıl oluşturuyor?

Bu sorunun yanıtını bulmak için Content Marketing Institute yazarı Leslie Carruthers ve ekibi başarılı pazarlama örneklerini derledi.

Araştırma – Shutterstock Creative Trends

Dünyanın dört bir yanından şirketlere, ajanslara ve medya organizasyonlarına yüksek kaliteli ve lisanslı fotoğraflar, illüstrasyonlar, videolar ve müzikler sunan Shutterstock bu sene sekizincisini yayınladığı Shutterstock’s Creative Trends Report (Shutterstock’un Kreatif Trendler Raporu) ile kullanıcılarının tüm bir sene boyunca arattığı ve indirdiği içerikleri bir araya getiriyor.

Rapor görsel, video ve müzik üzerinden yılın kreatif yönelimini ve tasarımda estetiği belirleyen trendleri ortaya koyuyor. Bu içerikle Shutterstock iki en önemli kitlesini kalbinden vuruyor; görselleri satın alan şirketler ve işlerini satan sanatçılar. Bu örnekte marka araştırma ve var olan veriyi takipçileri ve müşterileri için anlamlı içeriğe dönüştürmek için kullanıyor ve her yıl marka itibarını arttıracak bir formül sunuyor.

Shutterstock İletişim Müdürü Krystine Puleo raporun yayınlandığı ilk bir ayı özetlerken 20 dilde yayınlanan infografiğin ilk iki haftasında dünyanın dört bir yanından 170 makalede ve referansta yer aldığını belritiyor. Bu makaleler Adweek, Campaign, Vogue Australia, Design Jungle, Follow The Colours ve W&V gibi izleyici kitlesi çeşitli olan mecralar tarafından yayınlandı. Makalelerin birçoğu proje üzerinde çalışmış olan Shutterstock yönetici kreatif kadrosunun görüşlerine de yer verdi.

Sonuçlar:

  • 2019 yılının infografiği 160 bin sayfa görüntülenmesine ve 146 bin tekil görüntülenmeye ulaştı. (Güncel etkileşimin bu sayıların iki katı olduğunu belirtebiliriz.)
  • İnfografik hakkında atılan emaillerin yüzde 22’si direkt kara yol açtı.

Özetle; Zaten sahip olduğunuz veriyi kullanın. İzleyici kitlenizin başka bir yerde ulaşamayacağı tescilli verinizi paylaşmaktan çekinmeyin.

Sektör raporu – Coding Sans

Web ve platformlar arası kullanılabilen mobil aplikasyonlar üreten yazılım geliştirme şirketi Coding Sans online güveni arttırırken kaliteli etkileşim yaratacak bir yol arayışındaydı. Hedef iyi içerik üretirken sayfa değerini yükseltmek ve direkt organik trafiği arttırmaktı.

Coding Sans ekibi izleyicisinin yeni bilgi açlığını yatıştırmayı ve sayfa değerini arttırmayı başaran bir içeriğin iyi performans sergileyeceğini biliyordu. 2017’de State of Software Development Report (Yazılım Geliştirme Durum Raporu) adlı raporunu yayınlamaya başladı. Yıllık raporda sektörün incelenmesi sonucunda yazılım geliştirme ve teknoloji liderlerinin karşılaştığı en büyük sorunlar hakkında trendler ve bilgilere yer veriliyor. Raporun formatı hedef kitlesinin ilgisini üzerinde toplarken aynı zamanda linkler ve online paylaşımlar üzerinden kolay iletilebilir olacak şekilde tasarlandı.

Bu tür bir raporu bir araya getirmek kolay değil. Coding Sans Pazarlama Lideri Tamas Torok projenin altı hafta boyunca 260 saat çalışmayla bir araya getirildiğini belirtiyor. Ancak bu çalışma temposunun umulan sonuçlara ulaştığını belirtmeliyiz. Raporun ilk yılında Coding Sans sitesi ziyaretçileri iki katına çıktı ve bu sayı o zamandan beri düşmedi.

2019 raporunun sonuçları içinde;

  • 26 bin 700 sayfa ziyareti,
  • İlk haftasında 700 indirme,
  • Toplam 5 bin indirme,
  • Raporun ışığında gerçekleştirilen projelerde 300 bin dolarlık kar geliri bulunuyor.

Özetle; izleyici kitlenizin işleri için katma değer yaratan içeriklere yatırım yapın.

Talep yaratma – Colgate Palmolive’den oyunlaştırma

Global bir ev-tüketici markası olan Colgate-Palmolive 2019’un Noel sezonu boyunca sezon için bir araya getirdiği ürün setleri hakkındaki farkındalığı ve online satışlarını arttırmayı hedefleyen ve geleneksel olmayan bir yol arayışındaydı.

E-ticaret danışmanlık ve teknoloji çözümleri sağlayan bir şirket olan 24ttl’in CFO’su Allan Kronfeld yeni kullanıcıları çekmek için bir hedef sayfası, oyunlaştırma teknikleri ve Facebook AR’ı bir arada kullandıkları bir strateji izlediklerini belirtiyor. Bu oyunlaştırılmış içeriğe katılmak için kullanıcılar Colgate-Palmolive ürün setini satın aldıklarını kanıtlamak durumundaydı. Kanıtlamalarının ardından burunlarıyla balon patlattıkları bir AR oyunu oynayabildiler.

Bu interaktif deneyim ile birlikte Colgate-Palmolive;

  • Yıl boyunca satışlarda yüzde 12’lik bir artış gözlemledi,
  • İki hafta içinde tek bir kanaldan (Facebook) 1 milyondan fazla katılımcıya ulaştı,
  • 10 binden fazla katılımcının promosyon sayfasından hedef online alışveriş sayfasına yönlendirildiğini bildirdi.

Özetle; Hedef kitlenizle etkileşim sağlamak ve marka farkındalığını arttırmak için interaktif içerikler üretin. Özellikle rekabetin yüksek olduğu pazarlarda fark yaratanlar, yeni bir yaklaşım izleyen markalar olacaktır.

Tüketicinin ürettiği içerik – Stewart Surfboards

San Clemente California merkezli sörf markası Stewart Surfboards müşterilerine kişiselleştirilmiş el yapımı sörf tahtaları sunuyor.

Stewart Surfboards’ın izleyici kitlesi orta yaşlı erkeklerden oluşuyor, bu yüzden onlara “sörfçü babalar” diyorlar. Stewart bu doğrultuda tüketicilerin ürettiği içerikler etrafında işleyen bir Instagram stratejisi uygulamaya başladı.

Stewart Surfboards’ın ajansı Brand Buddha’nın İçerik ve Sosyal Medya Müdürü Emmy Ciabattoni uyguladıkları stratejiyi anlatıyor; “Instagram stratejisinin bir bölümü tüm yaşlara hitap eden ve sörf sektörüyle yakından bağlantılı olan seyahatle bağlantılı içerikler yaratmaktan geçiyor. Strateji bu yaklaşıma “Stewart Surf” ismini verip müşterilerinin egzotik yerlerden ellerinde Stewart sörf tahtalarıyla çekilmiş fotoğraflarını paylaşmalarını hedefledi. Bu şekilde Stewart’ın global etkisini de vurguladı”.

Stewart müşterileri tarafından sörf markasının Instagram sayfasında paylaşılan her bir içeriği Stewart Instagram Hikayesi’nde paylaşarak daha fazla etkileşime olanak sağladı. Lansman zamanında Instagram hesabından her hafta 4 fotoğraf ve 4 hikaye paylaşıldı.

Geçtiğimiz günlerde Stewart Instagram’ın yeni özelliklerinden olan soru sorma aracıyla “Senin Stewart’ın seni nereye götürdü?” sorusunu takipçilerine yöneltti. Aldığı birbirinden farklı 47 yanıtı bütün sosyal medya kanallarında sörf tahtalarının gittiği yerleri göstermek üzere bir videoya çeviren Stewart Surfboards’un;

  • Sosyal medyadan ilk direkt satışları gerçekleşti,
  • Hikaye görüntülenmesi bir ay içinde 550’den 1500’e yükselerek yüzde 272’lik bir artış sağladı,
  • Aylık Instagram profile görüntülenmesi 3’ten 17’ye yükseldi.

Özetle; Tüketicilerinizin birlikte yatıp kalktığı kanallarda kendi hikayelerini paylaşmalarına olanak sağlayın.

Farklı bir SEO uygulaması – Floride physical Medicine

Bir sağlık merkezi olan Florida Physical Medicine anahtar kelime aramaları ve izleyici odaklı bir SEO pazarlama kampanyası gerçekleştirdi.

Genel olarak eklem ağrılarına çözüm arayan kullanıcıları hedeflemektense otomobil kazaları sonrasında sorun yaşayan insanlara odaklanan Florida Physical Medicine spesifik anahtar kelimeleri üzerinde 6 aya kadar yakın çalıştıklarını belirtiyor.

Araba kazaları hakkında bilgi arayan kişilerin arama sonuçlarında sayfanın en başında gelmeyi hedefleyen Florida Physical Medicine kaza kurbanlarının acı noktalarını çözmeye çalışan zengin içeriğiyle hastaları en uygun tedaviyi belirlemek üzere ücretsiz muayenelerini olmaları için kliniğe davet etti.

Davetlerini otomatize edilmiş emailler ve hedef reklamlarla takip eden sağlık merkezi bu tekniklerle konuyla ilgili diğer kaynakları paylaşıp kaza kurbanlarının online randevu almalarını sağladı.

4 ila 6 ay içerisinde;

  • Web sitesinde yüzde 153 oranında tekil kullanıcı artışı,
  • Yılda yüzde 121’lik bir talep artışı ve
  • Anahtar kelime kullanımında ise Florida Physical Medicine’in belirlediği kelimeler sıralamada yüzde 152 yükselerek ilk 10’a girdiği belirtiliyor.

Özetle; Anahtar kelimelerinizi sektörünüzdeki spesifik bir konu doğrultusunda belirleyin ve satış sürecinin tamamını takipte olup kapsayıcı bir strateji geliştirin.

Veri merkezli içerik planlaması – Logomaker

Bir KendinYap (DIY) tasarım platformu olan LogoMaker kullanıcılarının sadece birkaç dakika içinde kendi logolarını tasarlamalarını sağlıyor. KOBİ’ler ve start-up’lar kullanıcı kitlelerinin çoğunluğunu oluşturuyor.

LogoMaker içerik pazarlaması stratejisini logo tasarımı, marka kimliği ve start-up’a dair her şeyle ilgili anahtar kelime aramalarına ve veriye dayandırıyor. Stratejinin ilk adımı kendi logonu kendin tasarla tekniğinin aslında ne kadar kolay bir süreç olduğunu anlatan içerikler üretmekten oluşuyor. Kurumun blog gönderileri şekiller, renkler ve layout’lar gibi logo tasarım süreçlerine değiniyor. Blog aynı zamanda kurumunuzun adını nasıl seçmeniz gerektiği, logo tescillemesi ve spesifik bir sektör için nasıl logo yapıldığına dair KOBİ pazarlaması ve start-up sorularını yanıtlayan içerikleri de barındırıyor.

İçerik planı uzun vadeyi de kapsıyor. Örneğin hala her ay 5 bin ziyaretçi alan 2012’de yazılmış bir makale email imzalarınızda nasıl bir logo kullanmanız gerektiğini tüm detaylarıyla anlatıyor.

Stratejinin sonuçları ise;

  • Blog tekil ziyaretlerinde yıllık yüzde 47 oranında bir artış olduğunu,
  • Marka gelirinin yıl genelinde yüzde 548 yükseldiğini,
  • Yeni kullanıcı sayısında yüzde 49 bir artış olduğunu gösteriyor.

Özetle; Anahtar kelime aramaları gibi verileri içerik üretiminizde neye öncelik vereceğinizi planlarken kullanmaya özen gösterin.

Kaynak: Content Marketing Institute 

İLGİLİ HABERLER