Tüketicinin artık eskidi, yenilensin dediği markalar!
Marketing Türkiye için Future Bright’ın araştırdığı; hangi sektörlerde yeni markalara ihtiyaç duyulduğu ve yeni nesil ürünlerin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini ortaya koyan Marka Repertuvar Endeksi, hem bu soruların yanıtını hem de hangi markaların yenilenmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları bazı kategori ve markalar için tehlike çanlarının çaldığını ama bu kategoride üretim yapmak isteyenlere müthiş fırsatlar sunduğunu gösteriyor.
Eylül sayısında “Tüketiciler Yeni Markalar İstiyor” başlığıyla yer alan kapsamlı araştırmada çarpıcı veriler yer alıyor. Marka Repertuvar Endeksi Araştırma sonuçlarına göre bakınız biz fabrika ve ofislerimizde işlerimizi en iyi şekilde yaparken sokakta neler değişiyor:
- Her 10 kişiden 9’unun satın alma alışkanlığı değişmiş. Peki, neye dönüştü?
- Paketli ürün satın alımı yükseldi ama albenisi değil fonksiyonel fayda yükselişte (%80’in üstünde). Peki, hangi fonksiyonlar?
- Yeni marka deneyimle iştahı arttı (%60 üstü) ama hangi kategoride ne kadar?
- Eski markalar güvenliydi ama yenileri denedik eskiye dönmek istemiyoruz diyen pazarda rekabeti etkileyecek kritik bir yüzde var.
- Gıdada (%7), Temizlik ve Hijyende (%6) markam eskidi değişsin diyor.
- İçinde bulunduğumuz dönemi en iyi değerlendirip arayı açanlar kimler diye bakmakta da fayda var. Peki, hangi sektörde, kimler tüketici zihnindeki payını artırdı?
- Bundan sonra tüketici nasıl ilerleyecek?
Bu soruların yanıtlarını ve daha fazlasını Marketing Türkiye Eylül sayısında yer alan Marka Repertuvar Endeksi’nde bulabilirsiniz.