21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici plastik poşet yerine, bez çantaya çok çabuk alıştı
Haberler

Tüketici plastik poşet yerine, bez çantaya çok çabuk alıştı

Marketing Türkiye
31 Ocak 2019
2 dk okuma

Türkiye’nin en büyük izinli veri tabanına sahip online araştırma şirketi DORinsight, 1 Ocak 2019’da başlayan alışverişte ücretli poşet kullanımı uygulamasıyla ilgili araştırma yaptı. Araştırma tüketicilerin ücretli poşet yerine bez çanta, sırt çantası ve pazar filesine geçtiklerini gösterdi. Katılımcıların çoğunluğu ücretli poşet uygulamasından sonra yanlarında boş poşet de taşıdığını belirterek, ücretli poşet uygulamasının doğayı koruyacağını düşündüklerini ifade ettiler.

Online olarak hazırlanan araştırmaya Türkiye temsili ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup çalışan 7.073 kişi katıldı. Araştırma kapsamında katılımcılara plastik poşetlerin ücretli hale geldiği 1 Ocak 2019’dan bu yana yaptıkları poşet kullanımı ile ilgili sorular yöneltildi.

bez 2

Araştırma kapsamında katılımcılara poşet kullanımıyla ilgili yöneltilen sorulardan çıkan sonuçlar ise şöyle: 

10 kişiden 9’u ücretli poşet kullanımının neden başladığını biliyor

Yapılan araştırmada katılımcıların yüzde 93’ünün ücretli plastik poşet uygulamasının neden başladığını bildiği ortaya çıktı.

Yüzde 44’ü kullanmayı azalttı

Katılımcıların yüzde 44’ü plastik poşetlerin ücretli hale geldiği 1 Ocak 2019’dan bu yana plastik poşet kullanmayı azalttığını, yüzde 20’si plastik poşet kullanmaya devam ettiğini, diğer bir yüzde 20’si ise plastik poşet kullanmayı bıraktığını, yüzde 16’sı da plastik poşet kullanmaya biraz devam ettiğini belirtti.

Tüketici bez çantaya geçti

Katılımcıların yüzde 55’i ücretli plastik poşet yerine bez çanta kullandığını, yüzde 53’ü eski alışverişlerden kalan mevcut poşetleri kullandıklarını, yüzde 20’si sırt çantası, yüzde 14’ü pazar filesi, yüzde 10’u ise kol çantası tercih ettiklerini söyledi.

Boş poşet taşıyorlar

Katılımcıların yüzde 56’sı ücretli poşet uygulamasından sonra yanlarında boş poşet taşıdıklarını belirtirken, yüzde 44’ü boş poşet taşımadıklarını söyledi.

Poşetin yerini bez çanta alacak

Çoklu seçenekli soruda katılımcılara gelecekte plastik poşet yerine neler kullanılacağını düşündükleri sorulduğunda katılımcıların yüzde 83’ü bez çanta, yüzde 49’u pazar filesi, yüzde 41’i kese kağıdı, yüzde 21’i sırt çantası, yüzde 13’ü ise kol çantası şeklinde yanıt verdi.

Tüketiciler bu uygulamanın doğayı koruyacağını düşünüyor

Katılımcıların yüzde 64’ü ücretli poşet kullanımının doğaya daha az zarar vereceğini düşündüğünü söyledi.

Tüketicilerden çevreyi korumak için farklı öneriler

Katılımcıların yüzde 77’si çevreyi korumak için alışverişte geri dönüşümlü ürünlerin artırılması gerektiğini, yüzde 60’ı ürünlerde plastik yerine kağıt ambalaj kullanılması gerektiğini, yüzde 57’si konutlara özel geri dönüşüm çöp kutularının olması gerektiğini, yüzde 39’u ise fiş yerine dijital ödeme belgesi verilmesi gerektiğini belirtti.

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
Haberler
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Haberler
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
İrem Alimoğlu
14 Ekim 2025
The TECH Summit'ten gelecek manifestosu: "Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor"
Haberler
The TECH Summit’ten gelecek manifestosu: “Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor”
Sena Tufan
1 ay önce
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
Haberler
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.