TÜHİD 14. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından bu sene 14’üncüsü gerçekleştirilen Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahipleriyle buluştu. Ödül kazanan proje ve kuruluşlar, 25 Mayıs Pazartesi akşamı, Raffles İstanbul Zorlu Center’da gerçekleştirilen ödül töreninde kamuoyuna açıklandı.

Ödül törenine “Dünyanın En Büyük Markasında İletişime Önem Veren Yönetici” ödülünü alan Coca-Cola CEO’su Muhtar Kent ve UNDP Politika ve Program Destek Bürosu, Özel Sektör ve Vakıflar Ekip Yöneticisi Marcos Athias Neto başta olmak üzere iş ve siyaset dünyasının önemli simalarının yanı sıra seçici kurul üyeleri, kamu ve özel sektör temsilcileri ile medya ve halkla ilişkiler profesyonelleri, akademisyenler ve genç iletişimciler katıldı.

Gonca Karakaş, “Sürdürülebilir kalkınma için sürdürülebilir iletişim gerekir” dedi.

TÜHİD ödül töreninde açılış konuşmasını yapan TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı Gonca Karakaş, ekonomik büyümenin sosyal ve çevresel etkilerle birlikte ele alınmasının artık kaçınılmaz olduğunu ifade ederek, yaşanabilir bir dünya için zorunluluk haline gelen sürdürülebilir kalkınma kavramının daha iyi anlaşılması ve kavranması için iletişimin çok güçlü bir araç olduğuna dikkat çekti. İletişim profesyonelleri olarak üzerlerine çok iş düştüğünü ve TÜHİD olarak bu misyonu yerine getirmenin yanı sıra sektöre liderlik etmekle sorumlu olduklarını kaydeden Karakaş şöyle konuştu: ”Tüm dünya ile birlikte iletişim dünyası da müthiş bir değişimden geçiyor. Biz de TÜHİD olarak bu değişimin içinde yer almanın ötesinde bu değişime liderlik etmek için çalışıyoruz. Biliyoruz ki, daha yapacak çok işimiz var. Bilimsel araştırmalar bize gösteriyor ki, ciddi önlemler almaz ve bu hızda tüketmeye devam edersek 2050 yılında kaynaklar açısından ikinci bir dünyaya ihtiyaç duyacağız. Bu nedenle ‘sürdürülebilir kalkınma’ günümüzde temel bir konu haline geldi. Başka bir ifadeyle ekonomik büyümenin, sosyal ve çevresel etkilerle birlikte ele alınması artık bir zorunluluk… Yaşanabilir bir dünya için değişmez prensiplerden biri haline gelen sürdürülebilir kalkınmanın, daha fazla kişi tarafından bilinmesi ve anlaşılabilmesi ise ancak iletişimle mümkün olacak.” 

Kurumların ve şirketlerin yönetim politikalarına sürdürülebilir kalkınmayı ve sürdürülebilir iletişimi yerleştirmelerinin dünyanın geleceği için bir zorunluluk olduğunu dile getiren Gonca Karakaş: “TÜHİD olarak yıllar önce ödül kategorilerini tasarlarken sürdürülebilir kalkınmaya yönelik atılan adımları teşvik etmek amacıyla UNDP ile sürdürülebilir kalkınmaya odaklanan projelere ödüller vermeye gayret ettik. Dilerim ki bu konuyla ilgili her yıl daha fazla ödül verelim” dedi. Bu yıl Altın Pusula’ya katılan proje sayısının 124’e ulaştığını ve bu projelerden 30’unun ödüle layık görüldüğünü söyleyen Karakaş konuşmasını şöyle sürdürdü: “Başvurular sektörümüz adına gerçekten çok sevindirici. Gelecek yıl proje sayımızın daha da artacağına inanıyoruz.”  

124 proje başvurdu, 30’u ödüllendirildi.

14. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri’ne 13 ana 7 alt kategoride olmak üzere toplam 124 proje başvuruda bulundu. Projelerden 30’u ödüllendirildi. Ayrıca, bu yıl ikincisi takdim edilen Betûl Mardin – Prof. Dr. Alâeddin Asna “Altın Baget” ödülü iletişim duayenleri Betûl Mardin ve Prof. Dr. Alâeddin Asna tarafından iş dünyasının önemli isimlerine takdim edildi.

Bu kapsamda Altın Baget Ödülü alan isimler: Borusan Holding Kurucu ve Onursal Başkanı Merhum Asım Kocabıyık, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Coca-Cola CEO’su Muhtar Kent, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Koç Holding Yönetim Kurulu Onursal Başkanı Rahmi Koç.

14. Altın Pusula Ödül töreni; Türk Telekom, Opet, Adel Kalemcilik, The Brand Age, Halklailiskiler.com, Medyaloji, Medya Takip Merkezi, İltek, Memorial, MNG Kargo, Install, Ekipman, Ons Reklam, Elapro, Faselis, KM Events, Message Marketer, Özlem Kristal, Tick Tock Boom sponsorluğunda gerçekleşti.

14. Altın Pusula Ödülünü kazanan projeler, kuruluşları ve halkla ilişkiler ajansları ise şöyle:

Büyük Ödül

FARK YARATANLAR
HACI ÖMER SABANCI VAKFI / GRUP 7 İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

UNDP Özel Ödülü

SOMA’DA ÖNCE KADIN: EĞİTİM VE ÜRETİM MERKEZİ
TÜRKİYE KADIN GİRİŞİMCİLER DERNEĞİ (KAGİDER)

Jüri Özel Ödülü

TRAFİK HAYATTIR TRAFİK GÜVENLİĞİ UZAKTAN EĞİTİM PROJESİ
DOĞUŞ OTOMOTİV/LOBBY İLETİŞİM VE ETKİNLİK DANIŞMANLIĞI – SU CSR

GELECEK TURİZMDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM DESTEK FONU        
ANADOLU EFES / ÜNİTE İLETİŞİM

ENGELSİZ TURİZM ERİŞİLEBİLİR İSTANBUL
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ

Kurumsal İletişim

UNİLEVER SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM PLANI       
UNİLEVER / ÜNİTE İLETİŞİM

Gündem Yönetimi

TÜRKİYE’NİN TASARRUF EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI    
ING BANK / DESİBEL

Kurum İçi İletişim

BİRLİKTE FARKLIYIZ         
TÜRK HAVA YOLLARI

Pazarlama İletişimi ve Bütünleşik Pazarlama Projeleri

MASTERCARD PAHA BİÇİLEMEZ İSTANBUL       
MASTERCARD TÜRKİYE / BERNAYLAFEM İLETİŞİM VE MARKA YÖNETİMİ

Etkinlik Yönetimi

DASK DEPREME DAYANIKLI BİNA TASARIMI YARIŞMASI        
DOĞAL AFET SİGORTALARI KURUMU (DASK) / GRUP 7 İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

Kurumsal Sorumluluk

Çevre

METRO COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER   
METRO TOPTANCI MARKET TÜRKİYE / ÜNİTE İLETİŞİM

Eğitim

3KUMBARA FİNANSAL OKURYAZARLIK EĞİTİMİ PROGRAMI
DOĞUŞ GRUBU / PARA DURUMU SOSYAL GİRİŞİMİ

Kültür & Sanat

NİSAN’DA ADANA’DA “PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALI”
TOYOTA TÜRKİYE PAZARLAMA VE SATIŞ / MESSAGE İLETİŞİM

Sağlık

YOL ARKADAŞIMSIN        
NOVARTİS / MESE İLETİŞİM

Diğer

“ANNEMİN İŞİ BENİM GELECEĞİM”       
BORUSAN HOLDİNG / TRİBECA İLETİŞİM DANIŞMANLIK

Dijital ve Sosyal Medya İletişimi

ALLİANZ TÜRKİYE DIŞAVURUMCU YAKLAŞIM PROJESİ – İÇİMİZDEN 1 HİKAYE
ALLİANZ SİGORTA

Sivil Toplum Kuruluşları

STEPTEMBER 
TÜRKİYE SPASTİK ÇOCUKLAR VAKFI (TSÇV) / GRUP 7 İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

Kamu Kuruluşları

İETT EMPATİ HAFTASI UYGULAMASI
İETT İŞLETMELERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Sponsorluk İletişimi

Kültür & Sanat

KALBİMİZ SİNEMA İÇİN ATIYOR 
AKBANK

Spor

GALATASARAY EFSANELERİ ANIYOR, TÜRK TELEKOM DÜNYA’YA DUYURUYOR
TÜRK TELEKOM

Finansal Hizmetler ve Yatırımcı İlişkileri

ESNAF KARDEŞLİĞİ 
AKBANK / İMAJ HALKLA İLİŞKİLER

Medya İlişkileri

VESTEL – VENUS LANSMANI
VESTEL TİCARET / GRUP 7 İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

Kategori Dışı Projeler

İSTANBUL’U RESMET PROJESİ
TAHİNCİOĞLU GAYRİMENKUL / LOBBY İLETİŞİM VE ETKİNLİK DANIŞMANLIĞI

Genç İletişimciler Projeleri

KADIN ELİ İŞİNİZE İYİ GELECEK
EGE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
 
“BENİMLE FARKIN VAR” KADINLARIN İŞ GÜCÜNE KATILIMININ SAĞLANMASI
EGE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTES
 
İŞTE KADININ GÜCÜ
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
 
ÖZGÜVEN HER YERDE
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
 
DİŞİ KUŞ
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
 
Genç İletişimciler Seçici Kurul Teşvik Ödülü

GELECEĞE DÖNÜŞ
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
 
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ GÖLYAKA MESLEK YÜKSEKOKULU
NURGÜL SOYDAŞ PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜM BAŞKANI

İLGİLİ HABERLER