Torontolu reklam ajansı bedava çalışmaya hayır diyor
Okula gidiyorsun, zanaatin için çalışıyorsun, deneyim sahibi oluyorsun, sağlam bir portfolyo ve öneriler oluşturuyorsun ancak müşteri ürünü ya da hizmeti ödemeyi yapmadan önce alıp, eğer beğenirse ödeme yapacağını söylüyor.
Torontolu reklam ajansı Zulu Alpha Kilo, Strategy dergisinin her yıl gerçekleştirilen “Yılın Ajansı” etkinliği için hazırladığı yeni reklam filminde emek ve zaman hırsızlığı “spec work” çalışma biçimini eleştiriyor. Özellikle reklamcıların ve tasarımcıların sık karşılaştığı spec work; markaların ‘önce örnek bir çalışma görelim’ mantığıyla sizin saatlerinizi, günlerinizi vererek yaptığınız işlerden beğendikleri işe ödeme yaptıkları çalışma biçimi.
Zulu Alpha Kilo, yeni reklam filminde ajansları bu çalışma biçiminden uzaklaştırmayı hedefliyor. İnsanların emeğini ve zamanını çalarak bedava çalıştırmanın mantık kurallarına aykırılığını sektöre hatırlatarak bu çalışma biçimine hayır diyor. Kampanya sosyal medyada ise #saynotospec etiketiyle destek topluyor.