THY yeni reklam ajansını seçti
Geçtiğimiz Haziran ayında Alametifarika ile sözleşmesinin bitmesinin ardından yollarını ayıran THY, uluslararası konkura çıkmıştı. Yapılan değerlendirmede, CP+B, 72 and Sunny, DDB Europe, Sapient Nitro, Strawberry Frog ve Wieden+Kennedy Amsterdam’ı geride bırakarak en yüksek puanı aldı. Hürriyet’te yer alan habere göre geçen yıl reklama ve sponsorluklara 100 milyon dolar harcayan THY, önümüzdeki yıl bu bütçesini 125 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. THY’nin dünyada büyük ses getiren Kobe Bryant ve Lionel Messi’nin rol aldığı reklamları da çeken Alametifarika ile yollarını ayırmasının nedeninin Serdar Erener’in Gezi Olaylarını desteklemesi iddia edilmişti. Erener bu iddialarla ilgili olarak “Gezi’nin değil, ticaretin emrindeyim” diyerek THY’nin yerel bir ajanstan daha fazlasını aradığını söylemişti. CP+B şirketi, 1988 yılında Miami’de kuruldu. Halen merkezi Londra’da olan ajans, binden fazla çalışana sahip. Operasyon Londra dışında Los Angeles merkezli yapılıyor.