Televiyon reklamlarında düşüş gerçekleşti
Ülkemizde reklam takibi konusunda hizmet veren Nar Ajans’ın, 2014 yılın ilk üç ayını kapsayan araştırmasında, ulusal yayın yapan 40’ı aşkın kanalda yapılan yerel seçimler nedeniyle siyasi partilerin yoğun reklam kampanyalarına rağmen toplamda 6 bin 505 saat reklam yayınlandığı belirlendi. 2013 yılı Ocak – Mart döneminde ise bu süre toplam 7 bin 3 saati aşarken, bu yılın ilk çeyreğindeki reklam süresinin geçtiğimiz yıla göre 498 saat azaldığı da ortaya çıktı.
Gıda sektörü zirvede
Reklam takibi yapan ve Interpress bünyesinde yer alan Nar Ajans’ın yaptığı incelemede, bu yılın ilk çeyreğinde ekranda toplam 939 saati aşan süreyle en çok gıda sektörünün reklamlarının yayınlandığı ortaya çıktı. İkinci sırada 791 saati geçen süreyle yayıncılık sektörü yer aldı. Yerel seçimler nedeniyle siyasi partilerin TV’deki reklam kampanyaları toplam 695 saati aşan bir süre ile üçüncü sırayı alırken, 571 saat ile İletişim sektörü dördüncü, 520 saatle kozmetik ve kişisel bakım sektörünün beşinci sırayı aldığı belirlendi.
Vodafone bu çeyreği zirvede tamamladı
Nar Ajans’ın bu son araştırmasında, 2014 yılının ilk üç ayında televizyonda reklam veren markalar arasında, geçtiğimiz yılın aynı döneminde olduğu gibi yine Vodafone’un toplam 221 saati aşan süreyle ilk sırada yer aldığı tespit edildi. Turkcell 205 saat ile ikinci, Sağlık Bakanlığı’nın da 190 saati geçen reklam spotlarıyla üçüncü olduğu belirlendi. Geride kalan son üç ayda Ülker 137 saati geçen reklam süresiyle dördüncü, Ak Parti’nin de toplam 135 saatle beşinci sırayı aldığı da saptandı.