Teknosa’nın ‘Kızlar Takımı’ büyüyor
Teknosa, kadın istihdamının artırılmasına yönelik sosyal sorumluluk projelerine devam ediyor. Ağırlıklı olarak erkeklerin uzman olduğu düşünülen teknoloji perakendeciliğine kadınların da ilgisini artırmayı hedefleyen Teknosa, “Kızlar Takımı” ile bu yönde çalışıyor. Teknosa’nın İzmir Alsancak’taki mağazasında pilot uygulamasını başlattığı ‘Kızlar Takımı’ projesinde, mağazadaki çalışanların tamamı kadınlardan oluşuyor. Teknosa’nın sadece kadınların çalıştığı diğer mağazaları ise Adana Gazipaşa ve Ankara Mithatpaşa mağazaları olarak belirlendi. Bu mağazalarda çalışan müdürlerden, satış danışmanlarına kadar herkes kadın.
Bu projeyle “Teknoloji erkek işidir’ algısını kırmayı hedeflediklerini vurgulayan Teknosa İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Asena Yalınız, kadın tüketicilerin alışveriş sırasında hemcinslerinden hizmet almak konusunda daha istekli ve rahat olduklarına dikkat çekti. Yalınız, “Bu projenin pilot çalışmasını 2013 yılının başında İzmir Alsancak mağazasında yaptık. Gördük ki kadınlar teknoloji konusunda hemcinslerine danışırken daha rahatlar. Ayrıca erkek işi olarak görülen teknolojinin kadınlar tarafından da çok iyi bir şekilde yapıldığını görmek onlara cesaret veriyor. Önemli bir nokta da şu; özellikle beyaz eşya ve küçük ev aletleri kategorilerinde, bu ürünleri evlerinde de kullanan kadın satış danışmanlarından hizmet almak onlara daha çok güven veriyor. Çünkü aynı ürünü deneyimlemiş veya kendisinin dilinden anlayan biriyle konuşmak çok önemli. Şu ana kadar açtığımız “kızlar takımı” mağazalarımızın satış performansları projeyi büyütmemiz için bizi cesaretlendirdi” dedi. İzmir Alsancak mağazasında 7, Adana Gazipaşa ve Ankara Mithatpaşa mağazalarında ise 6 kadın çalışanın bulunduğunu belirten Yalınız, toplam çalışan sayısı içinde de kadın istihdamını artırmaya her zaman büyük önem verdiklerine dikkat çekti.
Güncel Haberler