1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Teknoloji devleri COVID-19 krizinde insanlık için ne yapıyor?
Haberler

Teknoloji devleri COVID-19 krizinde insanlık için ne yapıyor?

Marketing Türkiye
18 Mart 2020
2 dk okuma

The Verge geçtiğimiz hafta A.B.D’de alınan COVID-19 önlemleriyle ilgili gelişmeleri derlediği bir makale yayınladı. Dünya COVID-19 pandemisiyle çalkalanırken yapılacak en doğru şey şüpheli kimseleri test etmekten geçiyor. Bu hem salgının önüne geçilmesinde hem de virüsün hareketinin doğru rapor edilebilmesinde önemli bir rol oynuyor. Singapur, Tayvan ve Hong Kong virüs gündeme geldiğinden beri hastalığın taşıyıcılarını tespit etmek adına canla başla çalışıyor ve bu çabaları salgını kontrol altında tutmada başarılı stratejilerin geliştirilmesine ön ayak oldu. Buna karşın A.B.D’de şüpheli taşıyıcıların test edilmesi akıl almaz bir yavaşlıkla sürdürüldü. Geçtiğimiz Pazartesi borsanın düşmesi ve San Francisco’nun seyahat yasağı gündeme oturmuş olmasına rağmen ülkede hâlâ birçok insan COVID-19’un tanısının nasıl konulacağını bilmiyor.

Cuma günü Başkan Trump Google’ın ülkenin imdadına yetiştiğini açıkladığı bir basın toplantısı düzenledi. Şirketin Amerikan vatandaşlarına hangi durumlarda koronavirüs testi olmaları gerektiğini açıklayan bir site geliştirdiğini belirten Trump Google’ın bu projede bin 700 mühendis görevlendirdiğini de iddia etti.

Ancak gelin görün ki bu habere şaşıranlar arasında Google çalışanları başı çekiyordu. Öyle ki ne bu projeden, ne de şirketlerinin kendilerini bu şekilde görevlendirdiğinden haberleri vardı. Sonradan Google’un da içinde bulunduğu kurumsal organizasyon Alphabet’in bir diğer sağlık kurumu olan Verily’nin bu proje üzerinde çalıştığı ortaya çıktı. Ancak şu anda yayında olmasına rağmen Verily’nin sitesinin kapsamı Kaliforniya’da yaşayanların kriz sürecinde yapabileceklerini aktaran bilgiler ve çalışmalarla sınırlı.

Trump’ın kriz anlarında yalan söyleyebildiği artık Amerikan vatandaşları tarafından bilinen bir gerçek. Ancak bu defa söz konusu bir ölüm kalım meselesi olunca Başkan Trump’a tepkiler de büyük oldu.

Tüm bunlara karşın kimse Google’ın bir sonraki adımını tahmin edememişti. Trump bile!

Teknoloji devi bir kehaneti yerine getirirmişçesine Trump’ın bahsettiği web sitesini uygulamaya koymaya karar verdi. Hatta bir taneyle de kalmayıp iki web sitesi üzerinde çalışmaya başladığını duyurdu. Bunlardan ilki, Trump’ın bahsettiği kadar kapsamlı olmasa da oldukça bilgilendirici bir web sitesiyken, bir diğeri Trump “hayalindeki” çalışmayı.

Alphabet’in CEO’su Sundar Pichai Pazar günü yayınladığı blog yazısında web sitesinin ziyaretçilerine “en başarılı sağlık önlemlerini, Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve Hastalık Önleme Merkezleri (CDC) gibi sağlık otoritelerinin yayınladığı bilgileri ve Google ekibinden sağlık ipuçlarını” sunacağını belirtti. Ancak 16 Mart 2020 Pazartesi günü yayınlanması beklenen ve her gün yeni bilgilerle zenginleştirilmesi öngörülen web sitesi henüz yayına girmedi.

Google web sitelerinin yayın ertelenmesiyle gözler tekrar Verily’nin sitesine döndü. An itibariyle işler halde olan sitenin ( https://www.projectbaseline.com/study/covid-19/ ) Kaliforniya’daki şüpheli şahısların test edilmesi ve tanı konması sürecinde maksimum kapasitesine ulaştığı ifade ediyor.

Peki, bu gelişmelerden nasıl bir sonuç çıkarabiliriz?

Bundan birkaç hafta önce toplumun sosyal medyaya olan güveni kolayca sorgulanırken pandeminin ardından insanlar önce bilgi almak için sosyal medyaya akın etti, şimdi ise tanı ve tedavi için dijital platformlardan yardım bekliyor. Bu güveni boşa çıkarmamak adına Google ve Verily’nin yaptıklarını da göz ardı etmemek lazım.

Teknoloji devleri doğru bilgiyi kullanıcılarına ulaştırmak adına ellerinden geleni yaparken sürece dair aksiyon almayı da unutmuyorlar. Google’ın yanı sıra Amazon da salgını evlerinde geçirmeyi tercih eden kullanıcıların ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılayabilmek için yüz bin yeni atölye çalışanını işe alacağını ve hem var olan hem yeni çalışanlarına saat başı 2 dolar zam yapacağını açıkladı.

Şüphesiz ki dünya nüfusu olarak görüp görebileceğimiz en korkulu zamanlarda teknoloji devlerinin insanlık adına çabaları umut veriyor.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Haberler
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Haberler
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Jennifer Lopez, 5 Ağustos’ta İstanbul Festivali’nde sahne alacak
Haberler
Jennifer Lopez, 5 Ağustos’ta İstanbul Festivali’nde sahne alacak
Marketing Türkiye
26 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.