21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tatil dönüşü can sıkıntısında dünya üçüncüsüyüz
Haberler

Tatil dönüşü can sıkıntısında dünya üçüncüsüyüz

Marketing Türkiye
5 Eylül 2017
3 dk okuma

Bayram tatili bitti, sonbahar yaklaşıyor. Peki, yaz boyunca gittiğimiz tatiller sonbaharı mutlu karşılamamız için yeterli mi? Seyahat sitesi momondo.com.tr’nin araştırması tam tersini söylüyor. Verilere göre Türklerin yüzde 64’ü tatil dönüşü can sıkıntısı ve mutsuzluk yaşıyor. 

Tatil denince akla tüm dertlerden, sorumluluklardan uzak, doyasıya kafa dinlemek geliyor. Peki, ya dönüşü? Masmavi sulara karşı geçirdiğimiz o güzel günlerin ardından eve döndüğümüzde de kendimizi nasıl hissediyoruz? Seyahat sitesi momondo.com.tr’nin her yıl gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçları, tatil dönüşü pek de mutlu olmadığımızı söylüyor. Hatta verilere göre yaklaşık olarak her üç kişiden ikisi, tatil dönüşü mutsuz oluyor. Araştırmanın en çok dikkat çeken diğer sonuçları şöyle:

Kadınlar daha mutsuz oluyor
Tatili bırakıp, sorumluluklarla dolu günlük hayata geri dönmek pek kolay olmuyor. Türklerin yüzde 64’ü tatil dönüşü kendilerini mutsuz hissediyor. Bu konuda kadınlar (yüzde 68) erkeklerden bir adım önde yer alıyor (yüzde 60). Yaş dağılımına baktığımızda ise tatil bittiği için en mutsuz olan yaş grubunun yüzde 68’le 23-35 yaş grubundakiler olduğu görülüyor. Diğer yandan yaş arttıkça can sıkıntısı yaşama oranı da düşüyor. 36-55 yaş grubundakilerin yüzde 62’si tatil dönüşü kendini mutsuz hissettiğini söylerken bu oran 56-65 yaş grubunda yüzde 57’ye iniyor.

aile

Dünyada üçüncü sıradayız
Dünya geneline baktığımızda ise tatil dönüşü kendini en mutsuz hisseden ülke, yüzde 67 ile Polonya. Polonya’yı yüzde 65’le İngilizler takip ediyor. Türkler ise yüzde 64’le bu konuda dünya üçüncüsü konumunda. Türkiye’yi yüzde 61 ile İspanya ve yüzde 60 ile Fransa takip ediyor. Tatil dönüşü sendromunu en az yaşayan ülke ise yüzde 22’yle Çin.

kayalik

Aileyle vakit geçirmek her derde derman
Peki, bu durumu atlatmak için en sık başvurduğumuz yöntemler hangileri ne? Verilere göre Türklerin neredeyse üçte biri dönüş gününü takip eden bir ya da iki gün için izin alıp, aile veya arkadaşlar ile vakit geçirmeyi tercih ediyor. Sendromu atlatmak için kullandığımız bir diğer yöntem ise yüzde 23’ümüzün tercih ettiği kendine zaman ayırma yöntemi. Diğer yandan kadınların yüzde 20’si, erkeklerinse yüzde 17’si tatil dönüşü sağlıklı beslendiklerinde kendilerini daha iyi hissettiklerini belirtiyor. Türklerin yüzde 16’sı ise bu sendromu bir sonraki tatilini planlamaya başlayarak atlatıyor.

aile2

Tatil dönüşü ilk gün kaytarıyoruz
Araştırmaya göre Türkiye’nin yüzde 13’ü tatil dönüşünde can sıkıntısından kurtulmak için tatilden döndükleri gün izin kullanmaksızın iş ya da okula gitmediğini söylüyor. Tatilden döndüğü gün kaytarma konusunda Türkler ikinci sıradayken birinci sırada yüzde 14’le Avusturya geliyor. Dünya genelinde ise ortalama oran sadece yüzde 6.

tatil

Bir diğer yöntem alışveriş
Türklerin tatilden döndükten sonra yaşadıkları can sıkıntısından kurtulmak için en sık yaptıkları şeylerden biri de alışveriş. Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 13’ü tatilden döndükten sonra daha iyi hissetmek için kıyafet, elektronik eşya, takı gibi yeni şeyler satın aldığını söylüyor. Can sıkıntısını alışverişle atlatmayı en çok tercih eden ülke yüzde 20’yle Brezilya. Onu yüzde 15’le Çin takip ediyor. Türkler ise üçüncü sırada yer alıyor.

 

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Çalışma hayatının yeni trendleri...
Çalışma hayatının yeni trendleri…
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Haberler
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
İrem Alimoğlu
7 Kasım 2025
Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Haberler
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Haberler
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.