8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sürdürülebilir bir gelecek için Penti'den global imza
Haberler

Sürdürülebilir bir gelecek için Penti’den global imza

Marketing Türkiye
2 Haziran 2021
2 dk okuma

Penti, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayarak 10 yıllık sürdürülebilirlik hedeflerini açıkladı. 


Daha yaşanılabilir bir geleceğe odaklanan ve sürdürülebilirlik vizyonuyla çalışmalarına hızla devam eden Penti, doğa dostu üretim yatırımları ve koleksiyonlarıyla sorumlu markalar arasındaki yerini daha üst seviyeye taşımaya devam ediyor. 

Sadece son bir yıl içerisinde sürdürülebilir malzeme kullanımını yüzde 70’in üzerinde artırdıklarını belirten Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu; “Gezegenimize olan taahhüdümüzle sürekli doğaya iyi gelecek yeni çözümler arıyoruz. Hedefimiz; sorumlu bir biçimde tasarlanıp üretilmiş sürdürülebilir koleksiyonlar sunmak. Bu kapsamda sürdürülebilirlik hedeflerimizi 10 yıllık bir plan çerçevesinde ürünlerimiz, üretim fabrikamız ve mağazalar olarak 3 farklı başlık altında değerlendiriyoruz. Taahhüdümüz su, enerji ve kimyasal ürünlerin kullanımını azaltan yeni teknolojileri üretim süreçlerimize entegre ederek 2025’e kadar sürdürülebilir pamuk ve dönüştürülmüş polyester kullanımını yüzde 45’e, 2027’ye kadar yüzde 60’a ve 2030 yılı itibari ile yüzde 95’e çıkarmak.  Ambalaj ve askı kullanımlarımızda ise yüzde 100 oranında geri dönüştürülmüş ve yeniden kullanılabilir maddeler kullanarak plastik kullanımını tamamen ortadan kaldırmak.Üretim tesislerimizde de ise enerji tüketimini, atık oluşumunu ve su kullanımını azaltmak için gerekli aksiyonları alıyoruz. Üretim süreçlerimizde taahhüdümüzün bir parçası olarak sıfır atık projesi kapsamında etkin programları kullanıyoruz. Ayrıca iklim değişikliği ile mücadele ve biyolojik çeşitliliğin korunması kapsamında karbon ayak izini nötrlemek için de konusunda uzman firmalar ile çalışıyoruz. Hedefimiz, 2030 yılına geldiğimizde, ürünlerimizin yüzde 95’ini sürdürülebilir materyallerden temin etmek” açıklamasında bulunarak, Penti’nin bu alandaki yol haritasını da açıkladı.


5 Haziran Dünya Çevre Günü kapsamında herkesi değişime davet eden ve sürdürülebilirlik kapsamındaki felsefelerini açıklayan Karaibrahimoğlu “Pandemiyle birlikte sürdürülebilirlik hepimiz için daha da önemli bir konu haline geldi. Bu konuda hepimiz bir sorumluluk hissetmeli, hepimizin yapabileceği bir şeyler olduğunun farkına varmalıyız. Geldiğimiz kritik eşiği göz önüne alarak, gezegenimizle ilişkimizde, daha az alıp daha çok vermeyi hedeflemeliyiz. Penti ailesi olarak herkesi bu bilince davet ediyoruz” diyerek sözlerini bitirdi.

‘’Doğa için gerçek bir değişim gerekli”

Marka, geçtiğimiz yıl ‘Değişime Varım’ sloganıyla moda severlerle ilk geri dönüştürülmüş koleksiyonunu buluşturmuş, bu koleksiyonun üretimi için 1 milyon pet şişenin ve 5 tondan fazla endüstriyel naylon atığın geri dönüştürmesini sağlamış, yüzde 45 daha az enerji ve yüzde 20 daha az su kullanarak üretim süreçlerinde ise yüzde 30 daha az karbon salınımı gerçekleştirdiğini açıklamıştı. 

Penti
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Üstad yine durmamış
Haberler
Üstad yine durmamış
Ali SAYDAM
14 Eylül 2025
Paşabahçe'nin sürdürülebilir yeni ambalajları şimdi raflarda
Haberler
Paşabahçe’nin sürdürülebilir yeni ambalajları şimdi raflarda
Advertorial
4 hafta önce
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Marketing Türkiye
29 Eylül 2025
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Haberler
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.