Super Bowl’da yayınlanlanan cinsiyetçi 8 reklam
Kadınlar, uzun süreden beri eşitlik için mücadelesi veriyorlar. Bu mücadeleyi sadece sokaklarda değil hayatın her alanında görülüyoruz. Kadınların en büyük savaşı: “algı”. İzlediğiniz dizilerden tutun kullandığınız kelimelere kadar birçok “normal” sayılan şey, aslında kadını hedef haline getiriyor.
Kadın hareketinin yükseldiği ve artık kadınların hiçbir şeye sessiz kalmadığı şu dönemde özellikle markalar yapacağı kampanyalara dikkat etmeli… Markalar Super Bowl reklamlarında zeki ve yaratıcılık içeren reklamlar yerine daha çok cinselliğe yönelmeyi çok tercih ediyor. Bu da hem erkekler hem de kadınlar için olumsuz sonuçlar doğuruyor. Zira kadınları nesneleştiren reklamların birçoğu erkekler özellikle gurur verici değil, aslında akılsız, saf ve cinsel takıntılı olarak tasvir ediliyor.
Marketing Türkiye olarak yaklaşan Super Bowl öncesi geçmiş yıllardaki organizasyonlarda yayınlanan cinsiyetçi reklamları sizler için derledik…
İşte Super Bowl’da yayınlanan cinsiyetçi reklamlar:
Doritos – 2010
Budweiser – 2004
Miller Lite – 2003
Teleflora – Valentine’s Night 2012
Fiat 500 – 2012
Mr. Clean – Cleaner of Your Dreams 2017
GoDaddy – Perfect Match 2013
Carl Jr. – Charlotte McKinney 2015
Best Buy – Innovators 2012