Super Bowl’da yayınlanlanan cinsiyetçi 8 reklam

Kadınlar, uzun süreden beri eşitlik için mücadelesi veriyorlar. Bu mücadeleyi sadece sokaklarda değil hayatın her alanında görülüyoruz. Kadınların en büyük savaşı: “algı”. İzlediğiniz dizilerden tutun kullandığınız kelimelere kadar birçok “normal” sayılan şey, aslında kadını hedef haline getiriyor.

Kadın hareketinin yükseldiği ve artık kadınların hiçbir şeye sessiz kalmadığı şu dönemde özellikle markalar yapacağı kampanyalara dikkat etmeli… Markalar Super Bowl reklamlarında zeki ve yaratıcılık içeren reklamlar yerine daha çok cinselliğe yönelmeyi çok tercih ediyor. Bu da hem erkekler hem de kadınlar için olumsuz sonuçlar doğuruyor. Zira kadınları nesneleştiren reklamların birçoğu erkekler özellikle gurur verici değil, aslında akılsız, saf ve cinsel takıntılı olarak tasvir ediliyor.

Marketing Türkiye olarak yaklaşan Super Bowl öncesi geçmiş yıllardaki organizasyonlarda yayınlanan cinsiyetçi reklamları  sizler için derledik…

 

İşte Super Bowl’da yayınlanan cinsiyetçi reklamlar:

Doritos – 2010

Budweiser – 2004

Miller Lite – 2003

Teleflora – Valentine’s Night  2012

Fiat 500 – 2012

Mr. Clean – Cleaner of Your Dreams 2017

GoDaddy – Perfect Match 2013

Carl Jr. – Charlotte McKinney 2015

Best Buy – Innovators 2012

 

İLGİLİ HABERLER