29 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Söz sırası vegan ve vejetaryenlerde
Haberler

Söz sırası vegan ve vejetaryenlerde

Marketing Türkiye
1 Kasım 2019
2 dk okuma

Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Vejetaryen ve Vegan Beslenme Araştırması” hem dünyanın hem de Türkiye’de değişen beslenme alışkanlıklarını ortaya koyuyor. Sonuçlara göre Türkiye’nin üç büyük ilinde yüzde 89 gibi yüksek bir kesimi et tüketirken yüzde 5’lik bir kesim ise kendini vegan ya da vejetaryen olarak tanımlıyor. Araştırma vegan ve vejetaryen tüketicilerin tüketim alışkanlıklarına da ışık tutuyor.

Global rakamlara paralel olarak Türkiye’de de kendini vegan ya da vejetaryen olarak tanımlayanların oranı her geçen gün artıyor. Peki, Türk inanının et ve et ürünlerini tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Vegan ve vejetaryen tüketiciler alışveriş yaparken hangi kriterleri göz önünde bulunduruyor? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği, ilk bölümünde toplumun genelinin et tüketim alışkanlıklarını, ikinci bölümünde ise et ve et ürünleri tüketmeyen tüketicilerin davranışlarını inceleyen “Vejetaryen ve Vegan Beslenme Araştırması”yla bu sorulara yanıt aradık…

Et tüketmeden beslenmenin birçok sebebi var… Daha sağlıklı olduğuna dair inanış, doğa hassasiyeti ve vicdani kaygılar bu sebeplerin başında geliyor. Etsiz beslenmenin yıllar içindeki artışı da bitki bazlı beslenme pazarını ciddi anlamda büyütüyor. Global bitki bazlı ekonomi 2010’dan beri her sene ortalama yüzde 10 büyüyor. Bu büyüme hızı, büyük ölçüde Çin kaynaklı olan et ürünlerindeki satış artışının tam iki katına tekabül ediyor. Batı ülkelerindeyse kişi başı et tüketimi son yıllarda giderek azalıyor… 2020’de dünyada bitki bazlı et ve süt ürünleri pazarının 5.2 milyar dolara ulaşması, 2050’de ise et ve süt ürünleri sektörünün üçte birine ulaşması bekleniyor. Dünyada et yemeyen 620 milyon insan var ki bunların 396 milyonunu Hintliler oluşturuyor. 2019 yılı itibariyle dünya genelinde kendini “vegan” olarak tanımlayan insanların sayısı 40 milyona ulaşmış durumda.

Metropol tüketicilerinin etten vazgeçmeye niyeti yok

Katılımcılara sorulan “Vejetaryen veya vegan olmayı düşünüyor musunuz?” sorusuna gelen yanıtlar gösteriyor ki metropol nüfusunun etten vazgeçmek gibi bir niyeti yok. Katılımcıların yüzde 92’lik ezici çoğunluğu et yediğini ve yemeğe de devam edeceğini ifade ediyor. Kendilerini vejetaryen ya da vegan olarak etiketlemeden et yemeyi bırakacağını düşündüklerini söyleyen yüzde 4’lük bir kesim de araştırmanın ilgi çekici detaylarından.

“Hiçbir gruba ait değilim”

Araştırmanın ikinci bölümüne katılan kişiler vegan ya da vejetaryen hayat tarzını tercih eden kişiler olsa da sonuçlar kendilerini bu şekilde tanımlamadıklarını gösteriyor. “Veganım” diyen yüzde 38’e ve “vejetaryenim” diyen yüzde 19’luk kesime karşın herhangi bir gruba ait olmadıklarını ifade edenlerin oranı yüzde 41 olarak ortaya çıkıyor.

Hayvansal gıda tüketmemenin en büyük sebebi sağlık

Katılımcılara sorulan “Neden hayvansal gıda tüketmeyi tercih etmiyorsunuz?” sorusuna karşı katılımcıların yarısı sağlık nedenlerini öne sürüyor. “Hayvansal gıdanın bulunmadığı yemekleri lezzetli bulmak” ve “doğayı korumak” da yüzde 26 ile öne çıkan yanıtlar arasında.

“Markalar hayvansal gıda tüketmeyenleri düşünmüyor”

Vegan ve vejetaryenler et tüketmeseler de et tüketiminin Türkiye’nin kültüründe olduğunu düşünüyor (yüzde 67). “Çevreye zarar vermeyecek yiyeceklere daha fazla ödeyebilirim” diyenlerin oranıysa yüzde 64’e denk geliyor. Et tüketmeyen katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 52) markaların kendilerini düşünmediğini ifade ediyor.

Vegan vejetaryen
1 Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
4 Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
5 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Güncel Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Haberler
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
İrem Alimoğlu
28 Ağustos 2025
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report'ta!
Haberler
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report’ta!
Nafizcan Önder
17 Eylül 2025
OpenAI’dan kritik adım: ChatGPT’ye ruh sağlığı kalkanı geliyor
Haberler
OpenAI’dan kritik adım: ChatGPT’ye ruh sağlığı kalkanı geliyor
Nafizcan Önder
3 Eylül 2025
Apple "scratchgate" problemiyle karşı karşıya
Haberler
Apple “scratchgate” problemiyle karşı karşıya
Sena Tufan
29 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.