9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sosyal medyada henüz işin eğlence tarafındayız!

Marketing Türkiye
21 Ocak 2013
1 dk okuma

 

Günseli Özen Ocakoğlu, Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı ve Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı’yla teknolojinin etkisiyle süre giden hızlı değişimini ve beraberinde değişen toplumsal yapıyı ve eTR ödüllerini konuştu. İşte bu röportajdan çarpıcı bölümler:

 

 
Nüfus genç ama neden bizde bilişim sektörü yeterince büyümüyor? 
Türkiye’deki gençlerin dünyadaki gençlerden farklı olduğunu düşünmüyorum. Bizimkilerin elinde ne varsa dünyadaki gençlerde de aynısı var. Ayrıca toplum ve devlet giderek daha fazla bilişim alanındaki yaratıcılığı destekliyor. Önemli olan gençlere verilen imkanların yerinde kullanılıyor olması, çünkü farklılığın buradan doğacağına inanıyorum. Örneğin Orman Bakanlığı’nın eTR’de ödül alan projesi böylesine bir farklılıktır ve benim için de bir başarı öyküsüdür.

RedHack dersem!

Tarihin bu en eski mesleğiyle birlikte yaşayacağız. Güvenlik her zaman tehdit edilecek, diğer taraf da önlem alacak. Belki en önemli kırılım noktası burasıdır. Siber anlamda büyük tehlikelerle karşı karşıya kalabiliriz. Diğer yandan özgürlük kavramı hem değişiyor hem özgürlük talebi artıyor. Bir yandan tehlikeyi denetim altına almaya çalışırken diğer yandan özgürlük taleplerinin cevaplandırılması söz konusu olacak. Mücadele karşılıklı devam edecek ve bunun önüne geçilebileceğini de sanmıyorum.

Sosyal medyayı değerlendirir misiniz?

Yeni bir alışkanlık, davranışlarımızda yeni bir kırılım. Henüz işin eğlence tarafındayız. Şimdilik medyadaki etkilerini görüyoruz. Tek taraflı bilgi vermekten iki taraflı işleyen bilgilendirme sürecine geçildi. Kafamı kurcalayan konulardan biri de sosyal medyanın henüz yeterince kurumsallaşamadığıdır. Şimdiye kadar sosyal medyanın toplumsal gücünü olumlu olaylarda değil de yıkıcı olaylarda gördük. Bu boşluk da henüz doldurulmadı. Üstünde düşünülmesi gereken bir başka konu da yasaklanan internet siteleri. Onları kimler, neden yasaklıyor? Vatandaş olarak bunları da şeffaf olarak görme hakkına sahip olmamız gerektiğini düşünüyorum.
 
1 Zenginlik bağırır servet fısıldar
Zenginlik bağırır servet fısıldar!
2 Şirketler maaşlara ne kadar zam yapmayı planlıyor?
Şirketler maaşlara ne kadar zam yapmayı planlıyor?
3 THY'nin yeni reklam yüzü Margot Robbie oldu!
THY’nin yeni reklam yüzü Margot Robbie oldu!
4 Oxford yılın kelimesini belirledi | Son 24 saatin gündemi
Oxford yılın kelimesini belirledi | Son 24 saatin gündemi
5 Tüm kuşakların buluşma noktası: Türk kahvesi!
Tüm kuşakların buluşma noktası: Türk kahvesi!
Güncel Haberler
2024 ücret artışı
Teknoloji şirketleri ne kadarlık ücret artışı planlıyor?
Lüks tüketim kriz dinlemiyor!
Lüks tüketim kriz dinlemiyor!
Ayın öne çıkan küresel kampanyaları
Ayın öne çıkan küresel kampanyaları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

lego oyun araştırması
Haberler
Ebeveynler çocuklarının oyunlarından çalıyor!
Gizem Yıldız
10 Ekim 2023
ICCO global awards
Haberler
ICCO Global Awards’dan Türkiye’ye ödül…
Gizem Yıldız
5 gün önce
XCO'23'ün destekçileri belli oldu
Haberler
XCO’23’ün destekçileri belli oldu
Gizem Yıldız
4 hafta önce
Rafın şampiyonu hangi antibakteriyel sabun markası?
Haberler
Rafın şampiyonu hangi antibakteriyel sabun markası?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.