Sosyal medyada en çok neye kızıyoruz?
Özellikle son birkaç aydır birincil iletişim ve eğlence kanalımız haline gelen sosyal medyada kızılan içeriklerin listesi elbette uzun ve ayrıntılı. Ancak Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için yaptığı araştırmada ortaya çıkan ilk beşi sıralamak gerekirse;
- Müstehcen içerikler
- Karşılıklı hakaret
- Argo ve küfürlü konuşmalar
- Asılsız haber yayanlar
- Şiddet içerikli paylaşım yapanlar başta geliyor.
Peki kimler en çok tepkiyi veriyor? Facebook kullanıcıları tepki gösterenler listesinin başını çekiyor.
Epey gündemimizi işgal edense, “Hükümetin sosyal medya düzenlemesi konusuna nasıl bakıyorsunuz?” konusu! Sosyal medya kullanıcılarının ekser çoğunluğu bu işten pek haz etmemişler (yüzde 42.3) Fikri olmayanlarsa yüzde 27’lik bir kesim.
Sosyal medya bir reklam mecrası olarak giderek hayatımızda daha fazla yer alıyorken markaların bu mecraların tüketicilerinin duygu hallerini an zamanlı bilmesi giderek önem kazanıyor. Kırmızı çizgileri nedir, nerededir, kelime setleri, hassas noktalar gibi başlıklar sayılabilir. Aksoy Araştırmanın Marketing Türkiye için Eşzamanlı Paneli’nde yaptığı araştırma tam da bu sorulara yanıt verecek türden. Araştırma, 1099 kişinin görüşü alınarak yüzde 95 güven aralığında gerçekleştirildi.
Araştırmanın tamamı ve verilerin yorumları Marketing Türkiye Eylül sayısında.