21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de her 5 çiftten 1’i çevirimiçi tanışma platformlarında eşlerini buluyor!
Haberler

Türkiye’de her 5 çiftten 1’i çevirimiçi tanışma platformlarında eşlerini buluyor!

Ferruh Altun
28 Mayıs 2020
1 dk okuma

Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde, ilişkiler de dijital dünyaya adapte oluyor. İş, arkadaş çevreleri, görücü usulü, sosyal etkinlik gibi alışık olduğumuz tanışma yöntemleri, yerini çevrimiçi tanışma platformlarına bırakıyor. Match Group markalarından evlilik niyetinde olan inançlı bekarların çevrimiçi tanışma uygulaması Hawaya, Match Group’un İngiltere, Fransa, Almanya ve Türkiye’de 10 bin kişi ile gerçekleştirdiği araştırma verilerini paylaştı. Araştırmaya göre her beş kişiden biri, ideal partnerini artık çevrimiçi platformlar üzerinden buluyor.

Türkiye’de çiftler ciddi ilişkileriyle nerede tanışıyorlar?

Araştırmanın Türkiye ayağında, 2000 kişiye yöneltilen ‘Eşinizle / partnerinizle nerede tanıştınız?’ sorusuna, 18-40 yaş arası çiftlerde her beş kişiden birinin çevrimiçi platformda tanıştığı görülürken, görücü usulü evlenmelerin oranı %7’de kalıyor. Araştırma sonuçları, geleneksel tanışma yöntemlerinin değiştiğini, daha yenilikçi çevrimiçi tanışma platformlarının tercih edildiğini gösteriyor.

Çiftlere yöneltilen ‘Sosyal platformlardan hangisinin ilişkilerinin kurulmasında ev sahipliği yaptığı’ sorusuna ise %30’luk bir kesim ilişki temellerini çevrimiçi ciddi ilişki uygulamalarında attıklarını belirtiyor. Ayrıca araştırmada sosyal medyanın da ilişki başlangıcındaki önemi görülüyor.

Avrupa’da çiftler ciddi ilişkiyi çevrimiçi uygulamalarda buluyor

Evlilik niyetinde inançlı bekarların uygulaması Hawaya’nın da dahil olduğu araştırmanın, Avrupa bölümünde ciddi ilişkilerin %26’sı çevrimiçi uygulamalar üzerinden kuruluyor. Sıralamayı %18’lik bir oranla iş veya okul çevresi, %16 ile arkadaş çevreleri takip etmekte.

İngiltere’de ilişki içerisinde olan çiftlerin %24’ü aşkı çevrimiçi platformlarda bulurken, %17’si arkadaşları sayesinde bulduklarını belirtiyor.

Fransa’da çevrimiçi ciddi ilişki uygulamaları üzerinden kurulan ilişki oranı %24 iken, Almanya %26’lik bir oranla niyeti ciddi olan çiftlerin ilişkilerine çevrimiçi platformlarda başladığını gösteriyor.

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Haberler
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
İrem Alimoğlu
20 Kasım 2025
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Haberler
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Haberler
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.