Sosyal medya devlerini zamanda geri götüren 15 afiş!
Eski şarkılar, eski filmler, eski romanlar, eski evler, eski bayramlar, eski televziyonlar… Eski olan her şey özlemle anılmayı sürdürüyor. Belki de bütün eskiler bir yerden sonra olduğundan farklı şekilde algılanmaya ve hatırlanmaya başlıyor. Eski sevdası denilince akla gelen “retro” akımı da eskinin üzerinden şimdiyle buluşmaya imkan sağlıyor. Reklamcılık da nostaljinin etkisinden muaf değil. Retro reklamlar büyük ilgi çekiyor, eski afişler tekrar sosyal medyada dolaşıma sokuluyor, eski filmler kolajlanarak yeni hikayeler, yeni senaryolar türüyor. Yaratıcılık sadece eskiyi bugüne uyarlamakla değil, bugünü eskiterek ve vintage hale getirilerek de sergileniyor. “Telefon ya da televizyon yokken ne yapıyorduk?” sorusunun yerini artık “60’larda 70’lerde Facebook, Twitter, YouTube olsaydı nasıl olurdu?” alıyor. O dönemlerde internet ve bunca sosyal medya kanalı olsaydı nasıl olurdu bilinmez, ancak yeni medyanın reklamları nasıl yapılırdı sorusuna verilecek cevap çok. İşte, o cevaplardan bazıları…
1 – Bilgi her zaman kazanır! Wikipedia’nın savaşın asıl kazanını olduğunu tahmin etmek ise zor değil…
2- Wikipedia: Ebediyetle ilgili yeni bir teorisi olanlara…
3 – En güzel kıyafetlerle gidilen sinemalar ya da yazın bütün kasabanın buluştuğu perde önü… Artık çoğu mazide kaldı, ancak “Büyük birader bizi izlemeyi” sürdürüyor… İşte en büyük video biraderimiz: YouTube