18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TÜAD: "Sosyal medya anketleri sizi yanıltmasın"
Haberler

TÜAD: “Sosyal medya anketleri sizi yanıltmasın”

Gizem Yıldız
14 Haziran 2022
1 dk okuma

İçerik tüketiminin günden güne dijital evrende yoğunlaşmasıyla birlikte dezenformasyon da altın çağını yaşıyor. Bununla baş etmek için pek çok sosyal medya platformu kendi teyit sistemlerini ve filtrelerini oluşturdu. Fakat içerik üretiminin bu kadar yoğun olduğu bir evrende dezenformasyon kaynakları da artmaya devam ediyor. Buradan hareketle Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD), son dönemde sosyal medya kanalları üzerinde yürütülen anket çalışmalarına itibar edilmemesi konusunda kamuoyu çağrısında bulundu.

TÜAD tarafından yapılan basın açıklamasının tamamı şöyle;

“Son zamanlarda, başta Twitter olmak üzere, çeşitli sosyal medya kanallarında kamuoyu tarafından bilinirliği yüksek isimlerin ve bazı medya mensuplarının takipçilerine yönelttikleri tek bir soruya aldıkları yanıtlar üzerinden analiz yapmalarını üzüntü ile takip ediyoruz.

Hiçbir bilimsel temele dayanmayan, soruyu cevaplayan kişilerin bırakın kimlerden oluştuğunu, gerçek kişiler olup olmadığı dahi belirsizken, tek sorunun cevaplanmasından ibaret bu sonuçları kamuoyu görüşü gibi servis etmenin ne yazık ki bilgi kirliliği dışında elle tutulur bir çıktısı olmamaktadır.

Araştırmacılık; bilhassa örneklem seçimi, araştırmanın amacına uygun soru setlerinin hazırlanması ve istatiksel analiz gibi birçok bilimsel yöntemden faydalanarak özenli ve uzun çalışmalar sonucunda hazırlanan anketlerle icra edilen bir meslektir. Ancak bu şekilde, toplumu temsil ettiği düşünülen ve her görüşten sese yer vererek bunların dağılımını ölçen bir çalışma hazırlanması mümkündür.

Sosyal medya anketlerinde böyle bir durum tesis edilemediği gibi, birçok takipçi kitlesinin benzer görüşlere sahip kişiler olması nedeniyle, ortaya çıkan sonuçların bir yankı odasındaki anlık reaksiyonları işaret etmek dışında kayda değer bir özelliği bulunmamaktadır.

Bu nedenle, kamuoyunu özellikle Twitter üzerinde yapılan bu tür anketlere itibar etmemeleri konusunda önemle uyarıyoruz. Bu tür anketler üzerinden sonuç yayınlayan kişilere de bu sonuçlar üzerinden yaptıkları yorum ve çıkarımların ancak ve ancak ellerindeki sonuçlar kadar sağlıklı olabileceğini hatırlatıyoruz.”

Yalan haberlere nasıl inanıyoruz?

tüad
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
İrem Alimoğlu
24 Temmuz 2025
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Haberler
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
İrem Alimoğlu
54 dakika önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sena Tufan
3 Temmuz 2025
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) araştırdı: Yapay zeka, beynimizi tembelleştiriyor mu?
Haberler
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) araştırdı: Yapay zeka, beynimizi tembelleştiriyor mu?
İrem Alimoğlu
10 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.