8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TÜAD: "Sosyal medya anketleri sizi yanıltmasın"
Haberler

TÜAD: “Sosyal medya anketleri sizi yanıltmasın”

Gizem Yıldız
14 Haziran 2022
1 dk okuma

İçerik tüketiminin günden güne dijital evrende yoğunlaşmasıyla birlikte dezenformasyon da altın çağını yaşıyor. Bununla baş etmek için pek çok sosyal medya platformu kendi teyit sistemlerini ve filtrelerini oluşturdu. Fakat içerik üretiminin bu kadar yoğun olduğu bir evrende dezenformasyon kaynakları da artmaya devam ediyor. Buradan hareketle Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD), son dönemde sosyal medya kanalları üzerinde yürütülen anket çalışmalarına itibar edilmemesi konusunda kamuoyu çağrısında bulundu.

TÜAD tarafından yapılan basın açıklamasının tamamı şöyle;

“Son zamanlarda, başta Twitter olmak üzere, çeşitli sosyal medya kanallarında kamuoyu tarafından bilinirliği yüksek isimlerin ve bazı medya mensuplarının takipçilerine yönelttikleri tek bir soruya aldıkları yanıtlar üzerinden analiz yapmalarını üzüntü ile takip ediyoruz.

Hiçbir bilimsel temele dayanmayan, soruyu cevaplayan kişilerin bırakın kimlerden oluştuğunu, gerçek kişiler olup olmadığı dahi belirsizken, tek sorunun cevaplanmasından ibaret bu sonuçları kamuoyu görüşü gibi servis etmenin ne yazık ki bilgi kirliliği dışında elle tutulur bir çıktısı olmamaktadır.

Araştırmacılık; bilhassa örneklem seçimi, araştırmanın amacına uygun soru setlerinin hazırlanması ve istatiksel analiz gibi birçok bilimsel yöntemden faydalanarak özenli ve uzun çalışmalar sonucunda hazırlanan anketlerle icra edilen bir meslektir. Ancak bu şekilde, toplumu temsil ettiği düşünülen ve her görüşten sese yer vererek bunların dağılımını ölçen bir çalışma hazırlanması mümkündür.

Sosyal medya anketlerinde böyle bir durum tesis edilemediği gibi, birçok takipçi kitlesinin benzer görüşlere sahip kişiler olması nedeniyle, ortaya çıkan sonuçların bir yankı odasındaki anlık reaksiyonları işaret etmek dışında kayda değer bir özelliği bulunmamaktadır.

Bu nedenle, kamuoyunu özellikle Twitter üzerinde yapılan bu tür anketlere itibar etmemeleri konusunda önemle uyarıyoruz. Bu tür anketler üzerinden sonuç yayınlayan kişilere de bu sonuçlar üzerinden yaptıkları yorum ve çıkarımların ancak ve ancak ellerindeki sonuçlar kadar sağlıklı olabileceğini hatırlatıyoruz.”

Yalan haberlere nasıl inanıyoruz?

tüad
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gençlik ve aşkın dijital hali: "Dating apps"
Haberler
Gençlik ve aşkın dijital hali: “Dating apps”
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler... Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Haberler
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler… Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Haberler
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Marketing Türkiye
5 Kasım 2025
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.