25 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sorumlu reklamcılıkta gündem influencer pazarlaması
Haberler

Sorumlu reklamcılıkta gündem “influencer pazarlaması”

Marketing Türkiye
12 Mayıs 2023
2 dk okuma

Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK), 24-25 Nisan’da Uluslararası Reklam Özdenetim Konseyi (ICAS) ve Avrupa Reklam Standartları Birliği’nin (EASA) Yönetim Kurulu Toplantılarına ev sahipliği yaptı. 25 ülkeden 37 özdenetim kuruluşu ile 15 reklam sektörü birliğinin katıldığı etkinlikte, “Sorumlu Reklamcılık: Influencer Pazarlaması” başlıklı bir workshop düzenlendi. Toplantılarda, Türkiye’de de uygulanan Influencer Reklamlarının Yapay Zekâ ile Taranması Projesi ile birlikte Fransa ve Hindistan’daki örnek uygulamalar ele alındı.

Reklam Özdenetim Kurulu’nun (RÖK) imtiyazlı üyesi olduğu ICAS ile Yönetim Kurulu Üyesi olduğu EASA’nın Yönetim Kurulu Toplantısı 24-25 Nisan tarihlerinde İstanbul’da Swissotel The Bosphorus’ta gerçekleştirildi. Toplantılara, Kuzey ve Güney Amerika, Avustralya, Asya, Afrika ve Avrupa’daki özdenetim kuruluşları ile global sektör birliklerini bir arada barındıran ICAS ve Avrupa Birliği’ndeki 25 ülkeden 37 özdenetim kuruluşu ile Avrupa’daki diğer 15 reklam sektörü birliklerinin üyesi olduğu EASA’dan toplam 62 kişi katıldı.

Influencer reklamlarının yapay zekâ ile taranması projesi anlatıldı

Coca-Cola, Henkel, Karaca, Türk Telekom, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği’nin sponsorluğunda, ICAS ve EASA İstanbul Toplantıları kapsamında 24 Nisan Pazartesi günü “Sorumlu Reklamcılık: Influencer Pazarlaması” başlıklı workshop gerçekleştirildi. ICAS ve EASA üyesi olan ve 21 ülkeden gelen temsilciler ile reklam sektöründen dernekler, reklam ajansı, influencer ajansları ve influencer’ların katılımı ile gerçekleştirilen Workshop’ta, Türkiye gibi tüm dünyada da tartışılan influencer pazarlaması ve bu pazarlama faaliyetine yönelik düzenlemeler görüşüldü.

Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu’ndan Reklam Daire Başkanı Erdem Biçer ve Ticaret Uzmanı Elif Esin Gökçeoğlu’nun da konuşmacı olarak katıldığı ve Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gül Şener’in moderatörlüğünü yaptığı Workshop’ta; influencer reklamlarına yönelik Türkiye’deki düzenleme ve uygulamalar, Avrupa’daki özdenetim kuruluşlarının bu konudaki yaklaşım ve uygulamaları hakkında bilgiler paylaşıldı. Ayrıca Fransa ile Hindistan’daki influencer pazarlaması alanında bu ülkelerdeki özdenetim kuruluşları tarafından yürütülen projeler hakkında detaylı açıklamalar yapıldı.  

Workshop’ta RÖK Koordinatörü Av. Ulya Duran tarafından bilgilendirici bir sunum yapıldı. Av. Ulya Duran; Türkiye’deki özdenetim sistemi, işleyişi ve RÖK’ün yer aldığı projelere değinerek, 2022 yılında RÖK ile Reklam Kurulu’nun iş birliğinde Avrupa’da 4’üncü ülke olarak hayata geçirilen “Influencer Reklamlarının Yapay Zekâ ile Taranması Projesi” hakkında bilgi paylaşımında bulundu.

Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Ticaret Uzmanı Elif Esin Gökçeoğlu’nun sunumunda ise influencer pazarlaması alanında Türkiye’deki mevzuat, bu mevzuat ile getirilen düzenlemeler ve söz konusu mevzuat dikkate alınarak Reklam Kurulu tarafından değerlendirilen dosyalar ve karar örneklerine değinildi.

Fransa’da Sorumlu Influencer Sertifikası

Türkiye’deki uygulama ve düzenlemeler hakkında yapılan paylaşımın ardından Avrupa Reklam Standartları Birliği (EASA) Genel Direktörü Lucas Boudet tarafından Avrupa perspektifinden bir değerlendirme yapılarak, reklamda özdenetim sistemi ile influencer reklamlarına yönelik etik standartların nasıl sağlandığı, bu yönde EASA ve üyesi olan özdenetim kuruluşları tarafından gerek Avrupa gerekse ulusal çerçevede hayata geçirilen en iyi uygulama örnekleri ile kılavuzlar hakkında bilgi verildi.

Fransa Özdenetim Kuruluşu ARPP Genel Direktörü Stephane Martin tarafından Fransa’da influencer pazarlaması alanında hayata geçirilen “Sorumlu Influencer Sertifikası” uygulaması hakkında açıklamalar yapıldı. Hindistan Özdenetim Kuruluşu ASCI CEO’su Manisha Kapoor ise Hindistan’da 2020 yılından beri influencer pazarlaması alanında yaşanan gelişmeleri aktardı.

Workshop’ın ardından, 2 gün boyunca gerçekleştirilen ICAS ve EASA’nın Yönetim Kurulu toplantılarında; ICAS ve EASA üyesi özdenetim kuruluşlarının kendi ülkelerinde yaşanan reklama yönelik sınırlamalar, düzenlemeler, yeni yaklaşımlar ile ilgili bilgi alışverişinde bulunuldu; özellikle reklamda toplumsal cinsiyet eşitliği, karanlık tasarımlar, çevreye ilişkin beyanlar başlıkları üzerinde duruldu.

Reklam Özdenetim Kurulu Uluslararası Reklam Özdenetim Konseyi Uluslararası Reklam Özdenetim Konseyi (ICAS) ve Avrupa Reklam Standartları Birliği
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
4 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
5 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Güncel Haberler
Warner Bros. Türkiye Lideri Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”
Warner Bros. Türkiye Lideri Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
16 Mayıs 2025
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
Haberler
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
Haberler
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
İrem Alimoğlu
21 Mayıs 2025
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
Haberler
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
İrem Alimoğlu
23 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.