5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

SMG, “Echo” modeliyle sosyal medyayı TV planlarına entegre ediyor

Marketing Türkiye
11 Nisan 2012
1 dk okuma

Starcom MediaVest Group Türkiye, TV programlarının sosyal medyadaki etkisini planlamaya entegre edebilmek üzere “ECHO” adını verdiği bir model geliştirdi. ECHO yaklaşımı, bir TV programının sosyal medyada yarattığı buzz, programın yayılma gücü, sosyal medya vasıtasıyla edinilen ek kontakt sayısı, positive engagement düzeyi gibi farklı faktörleri içeriyor. ECHO ile ilgili olarak SMG Türkiye CEO’su Muharrem Ayın şunları dile getiriyor: “Hepimiz biliyoruz ki, multitasking’le beraber TV’de izlenen bir programın yarattığı etki, sadece TV ekranı ile sınırlı kalmayıp sosyal medyada katlanarak büyüyor. İzleme davranışı bu şekilde evrilmişken, bizler de, iletişimi planlayan taraf olarak, işin sosyal medya ayağı hiç yokmuş gibi davranamazdık. Standart TV ölçümüne entegre edeceğimiz ECHO modelimizin işimize ve müşterilerimize katkısı olacağına inanıyoruz.”

 

SMG Türkiye Chief Knowledge Officer Mutlu Doğruak ise ECHO’nun geliştirilme sürecini ve faydalarını şöyle özetliyor: “SMG Network’ünde, bir süredir Bluefin Labs işbirliği ile yürütülen ECHO yaklaşımını, oradan aldığımız know-how ve kendi bünyemizdeki  çalışmalar doğrultusunda Türkiye’ye uygun bir modele dönüştürdük. Bu model sayesinde programları, sadece TV’deki izlenme performanslarına göre değil, sosyal medyada yarattıkları “eko”ya ve engagement düzeyine göre de takip ederek, sosyal medyanın TV’ye katkısını ölçüyor ve aktif izleyici anlamında en değerli programları tespit edebiliyoruz. Ayrıca, spesifik bir reklam ya da ürün yerleştirmenin hangi programlar çevresinde konuşma ve hareket yarattığını ölçüp modele entegre edebiliyoruz. Özellikle ürün yerleştirmenin ve markalı içeriğin önem ve ivme kazandığı bu dönemde bu metrikleri de pre ve post analizlerimizde kullanıyor olacağız.”

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Haberler
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Haberler
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Avrupa'nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Haberler
Avrupa’nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Haberler
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Sena Tufan
22 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.