16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Şirketlere millilik ve yerlilik endeksi geliyor
Haberler

Şirketlere millilik ve yerlilik endeksi geliyor

Marketing Türkiye
2 Ekim 2017
1 dk okuma

Milli yerli kalkınmaya destek olma ve milli yerli üretimi teşvik etmek üzere kurulan YİDER – Yerli İşletmeler Derneği, milli ve yerli tanımını sayısal olarak ortaya koyan bir endeks çıkarmaya hazırlanıyor.

Türkiye’nin global dünya ekonomisinde daha da etkin bir güç olmasına ve sürdürülebilir büyüme sergileyebilmesine katkı sağlama amacıyla Türkiye’de milli ve yerli kalkınmaya destek olmak isteyen tüm paydaşları bir araya getiren bir platform olarak kurulan Yerli İşletmeler Derneği – YİDER, ilk iş olarak şirketlerin milli ve yerlilik endeksini çıkarmaya hazırlanıyor. ‘Mildeks’ adı verilen ve Boğaziçi Üniversitesi’nin işbirliği ile hayata geçirilecek olan Milli ve Yerlilik Endeksi, milli ve yerliliği ayakları yere basan, sayısal olarak ölçülebilen ve objektif bir tanıma dönüştürecek. Bu sayede Türkiye’nin milli ve yerli kalkınma hedefine bir adım daha yaklaşılacak.

Milli ve yerli değerlere sahip çıkılması çağrısında bulunan YİDER Başkanı Erdem Eriş, “Uluslararası serbest piyasada rekabet eden şirketler gibi ülkeler de bir yarışın içinde. Bu yarışta bayrağı kaldırmanın tek yolu milli ve yerli üretim, milli ve yerli kalkınma. Yerli İşletmeler Derneği’nin kurulma amacı olan bu hedef, milli ve yerli üretim ile başarıya ulaşacak olan Türkiye’nin global dünya ekonomisinde daha da etkin bir güç olmasına ve sürdürülebilir büyüme sergileyebilmesine katkıda bulunacak” dedi.

“Yabancı şirket yatırımlarının önü açılmalı”
Türkiye’de üretilen ürünlerin markalaşması, Türkiye çatı markasının sağlamlaştırılmasının yanı sıra Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı şirket yatırımlarının, özellikle katma değerli yatırımların artırılmasının önemine de değinen Eriş, “Ülkemizde faaliyet gösteren yabancı şirketlerin yatırımlarının, özellikle katma değerli yatırımlarının önünü açmamız gerekiyor. Amacımız uluslararası firmaları dışlamak değil, tam tersine uluslararası firmaların Türkiye’ye yaptıkları yatırımları teşvik etmek. Uluslararası firmalar da aynı kriterler dahilinde değerlendirilecek ve platformda hak ettikleri yeri alacaklar” diye konuştu.

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
3 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
4 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Güncel Haberler
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
Haberler
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Haberler
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
İrem Alimoğlu
8 Eylül 2025
Markalar "minimalizm" tuzağına düşmemeli: "Maskotu öldürme, evrilmesini sağla"
Haberler
Markalar “minimalizm” tuzağına düşmemeli: “Maskotu öldürme, evrilmesini sağla”
İrem Alimoğlu
30 Ağustos 2025
Türk halkına göre Süper Lig’in şampiyonu şimdiden belli!
Haberler
Türk halkına göre Süper Lig’in şampiyonu şimdiden belli!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.