9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sir Martin Sorrell’den ikinci çeyrek değerlendirmesi: Cannes Lions, özel sektör ve COVID-19 sonrası
Haberler

Sir Martin Sorrell’den ikinci çeyrek değerlendirmesi: Cannes Lions, özel sektör ve COVID-19 sonrası

Duygu Su Ocakoğlu
18 Nisan 2020
2 dk okuma

S4 Capital’ın Yönetim Kurulu Başkanı Sir Martin Sorrell yılın ikinci çeyreğini Cannes Lions, özel sektör ve COVID-19 sonrası olmak üzere üç başlık altında değerlendiriyor. Bu kapsamda dijital altyapısı güçlü olmayan birçok şirket için bu dönemin “kan gölü” olacağının altını çiziyor.

The Drum’ın gerçekleştirdiği Digital Transformation Festival kapsamında açıklama yapan S4 Capital’ın Yönetim Kurulu Başkanı Sir Martin Sorrell geçtiğimiz haftalarda tüm sektörlerde iş yapış modellerinin değiştiğini ancak bu değişimle ilgili duyduğu gururun herkese kıyasla daha az olduğunu belirtti. Sorrell yılın ikinci çeyreğinin özellikle dijital altyapısı güçlü olmayan birçok şirket için “kan gölü” olacağını iletti.

Sorrell, “İnsanların ekiplerinin evlerinden çalışabilmeleri gerçeğiyle kendilerini takdir ettiğini duyuyorum. Bu bizim S4 Capital’da halihazırda yaptığımız bir şeydi. 2 bin 500 kişilik ekibimiz şu anda yaşananları kolaylıkla kaldırabiliyor çünkü evden çeviklikle 7/24 çalışmaya zaten alışkınlardı” diyor. “Bu, bir anlamda onlar için yeni bir gelişme değil. Sektörümüz aylar hatta yıllar boyunca esnek çalışma saatleriyle işlerini götüren insanlarla dolu. Bu kriz teknolojiyi arttıracak ve insanların teknolojiyi daha rahat kullanmasını sağlayacak” dedi.  Aynı zamanda Sorrell satın almaların ve yeni şirketlerin etkileneceğini fakat sanal ortamlar sayesinde sözleşme süreçlerinin daha engebesiz ilerleyeceğini düşündüğünü dile getirdi.

Bu noktada Sorrell, Cannes Lions’a da krizi nasıl işlediği ve yarattığı olanakları gözden geçirmesi konusunda çağrıda bulunuyor.

“Seyahat alışkanlıklarımı gerçekten gözden geçireceğim” diyen Sorrell ekliyor, “Ascential festivalin zamanlamasını, doğasını, nerede ve nasıl gerçekleşeceğini gözden geçirmeli. İnsanları yılın en yoğun zamanında büyük harcamalarla Güney Fransa’da bir araya getirmek doğru bir hamle mi yoksa başka zaman dilimleri festival için daha mı anlamlı? Gözlemlerimize göre festivalin hiçbir karakteristiğini değiştirmeden kaldıkları yerden devam edecek gibi gözüküyorlar; ancak bu bir hata olur. Bu konuyu radikal bir şekilde tekrar ele almalılar”.

Sorrell koronavirüsün dünyanın tamamında şirket performanslarına etkisinden bahsederken ekonominin dördüncü çeyrekliğe girerken bahsedildiği gibi V şeklinde bir grafikle değil, “ters kare kök” ile iyileşeceğini belirtti. Buna ek olarak Sorrell, S4 Capital için de daha küçük boyutta satın alma fırsatları aradığını belirtirken veriye ve analitiğe odaklandığını iletti ve “Davranışlardaki değişimi 2-3 haftalık bir karantina sürecine sığdırdık. Sağlam duracağız, işler daha da zorlaşacak” dedi.

Ajans sektöründe önemli yapısal değişimler olacağının altını çizen Sorrell, “Özel sermaye sektörünün bu noktada genel sektöre bakıp holding şirketlerin parçalar halinde işlemesini veya özelleştirilmesini görmeyi isterim” diyor Sorrell ve ekliyor, “medya sahipleri dijital iletişimlerini arttıracak ve sonunda COVID-19 öncesi nispeten daha rahat hisseden ve dengeleri bozmak istemeyen girişim direktörleri bu dengeyi bozacak” dedi ve açıklamalarına şu şekilde son noktayı koydu: “İkinci çeyreklik bir kan gölü olacak. Dijitalle flört eden firmalar diğer tüm işlerini bırakıp dijitale sadakat gösterecek.”

 

Kaynak: The Drum

 

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
Haberler
Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
İrem Alimoğlu
1 Nisan 2025
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Haberler
Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Nafizcan Önder
1 Nisan 2025
En etkili PR çalışmaları Brandverse Awards’ta rekabet edecek...
Haberler
En etkili PR çalışmaları Brandverse Awards’ta rekabet edecek…
Sena Tufan
17 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.