10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sigara paketlerindeki resimli uyarılar “daha etkili”

Marketing Türkiye
16 Haziran 2012
1 dk okuma

ABD’de yapılan bir araştırma, sigara paketlerinin üzerine uyarı amaçlı konulan solunum cihazına bağlı hasta resimlerinin sigara tiryakilerinin sorunu daha ciddiye almalarını sağladığını ortaya koydu. Önleyici tedavi konularına odaklanan bilimsel dergi, American Journal of Preventive Medicine’de yayımlanan araştırmanın katılımcısı 200 kişinin yüzde 83’ü paketin üzerindeki sigaranın zararlarına ilişkin resmi hatırladıklarını söyledi. Araştırmaya göre, üzerinde resim yerine yazı bulunan paketlerde ise uyarının dikkate alınma oranı yüzde 50 oldu. Pennsylvania Üniversitesi’nden bilim adamları göz-takibi teknolojisini kullanarak sigara içenlerin paketin uyarı içeren taraflarının her birini ne kadar süre incelediklerini hesapladılar. Katılımcılardan uyarı reklamlarını inceledikten sonra bu yazıları ne kadar iyi hatırladıklarını test etmek için bir kâğıda yazmaları istendi. Araştırma resimli uyarı, sigara kullanan katılımcının dikkatini ne kadar hızlı çektiyse ve katılımcı bu görüntüyü ne kadar uzun süre incelediyse bilgiyi o kadar daha iyi hatırlayacaklarını gösterdi.Araştırmanın yazarlarından, Pennsylvania Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikoloji Bölümü’nden Doç. Dr. Andrew Strasser, bulguların önemli olduğunu vurguladı. Strasser, “Araştırma sadece bu resimli uyarıların değerini ortaya koymakla kalmadı, ayrıca paketlerin üzerindeki uyarıların nasıl daha etkili olabileceğine ilişkin önemli veriler sağladığı” görüşünü dile getirdi. Dr. Strasser paketlerin üzerindeki uyarı resimlerinin insanları sigaranın zararlarına yönelik daha iyi bilgilendireceği ve böylece tiryakilerin sigarayı bırakmalarını sağlayabileceği umudunu dile getirdi.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
5 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Güncel Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Mart)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Mart)
Nafizcan Önder
14 Mart 2025
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Haberler
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Nafizcan Önder
5 Nisan 2025
İşverenler, çalışmayan beyaz yakalıya yöneldi!
Haberler
İşverenler, çalışmayan beyaz yakalıya yöneldi!
Marketing Türkiye
17 Mart 2025
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı! Formül net: Güven, bağlantı ve toplumsal destek
Haberler
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı! Formül net: Güven, bağlantı ve toplumsal destek
Nafizcan Önder
20 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.