Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı: “Liderlik önemli ama şefkatli lider olmak günümüzde daha da önemli”

Biyografi metni kısa ama satır aralarında epey emek verilmiş bir kariyer gözüküyor. 18 yılı farklı ülkelerde 19 yıla sığdırılanlara bakınca şimdiki konumunu “hak ediyor” dedirtiyor. Emre Turanlı’nın Shell & Turcas’ın ilk Türk CEO’su olması elbette haber değeri taşıyor ama sadece bu tanımla bir söyleşi yapmak bunca yıl özenle biriktirilmişliğe haksızlık olacak.

Emre Turanlı – Shell & Turcas CEO’su

Bir milli su topu eski oyuncusuyla sohbet edeceğim. Bu sporu Burgazada ASSK’dan iyi bilirim. Görüşmeye gitmeden karşımda bir mukavemet oyuncusu olduğunu biliyorum. Üstüne çok yorucu bir spor olmasına rağmen oyundan vazgeçmeyen bir irade ortaya konulması gerektiğini de! Belli sohbet derin olacak…
Emre Turanlı’nın annesi de babası da hatta kardeşi de akademisyen. “Ailenin tek kara koyunu benim” diyor. Disiplinli iş yapışında annesinin etkili olduğunu, İstanbul Yüzme İhtisas Kulübü’nde başlayan su topu kariyerinin çekingen kişiliğini yenmesi için, o dönem kulübün başkanı da olan annesi tarafından programlandığını anlatıyor; “Sabah okula gitmeden bazen de günde iki kez antrenman yapardım; böylelikle milli su topu oyuncusu oldum. Bir süre Nestle’de çalıştıktan sonra Shell Almanya’dan davet aldım. Robert Kolej ve Boğaziçi Üniversitesi’nde Almanca dil eğitimi almış olmama rağmen yeterli değildi. İki yıl boyunca Almanca’yı akıcı kullanmak için epey zaman harcadım. İkici yılımda Hamburg Üniversitesi’nde ders verecek kadar dile hakim oldum.”

Şefkatli liderlik!
“Liderlik önemli ama şefkatli lider olmak günümüzde daha da önemli” diyor Emre Turanlı. “Neden bunca yıl sonra, şimdi sizi Türkiye’ye CEO olarak atadılar?” diye soruyorum, “Geçmişteki kariyer hareketlerime bakarak dostlar beni şirketin bu konuma hazırladığını söylüyorsa da doğru değil. Shell’in ‘Küresel İşgücü Takımından’ seçiliyorsunuz. Elbette giderek daha fazla lokal yöneticiler öncelikli olmaya başladı. Bu bağlamda Türkiye operasyonumuzun başına gelmiş olmam bayilerimizle derin bir ilişki başlatırken, tüketicimizi de daha iyi anlamak konusunda avantaj sağladı” yanıtını veriyor.
Shell&Turcas CEO’su Turanlı başarılı yönetimin üç temel unsurunu: 1- Sahip olduğunuz kapasite, 2- Hedefe ulaşma isteğiniz ve 3- İlişki yönetimindeki başarınız olarak tanımlıyor. Çalışmalarının sonucunu hangi alanlarda göreceğimiz sorusuna da, “Shell istasyonları sadece akaryakıt alınan geçiş yerleri olmaktan, her sabah bir gerekçeyle mutlaka uğranılacak mekanlara dönüştüğünde, ben misyonumu gerçekleştiriyorum demektir” diyor.

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in kaleme aldığı söyleşinin ayrıntıları Marketing Türkiye Aralık sayısında…

Marketing Türkiye Aralık sayısını okumak için TIKLAYINIZ!

İLGİLİ HABERLER