22 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Seyahat planlarımızı şekillendiren 5 trend
Haberler

Seyahat planlarımızı şekillendiren 5 trend

Marketing Türkiye
23 Mayıs 2018
2 dk okuma

Yaz geldi… Kimi tatilini planlıyor, kimi ise çoktan planladı. Her sene biz anlamasak da yeni bir trend eklenip bizi de etkisi altına alıyor. Yıllar önce “Bu yaz da Kaş moda oldu” deniliyorken şu an “Kaş da artık çok bozuldu” denmesi gibi her şey hızla rağbet görüp hızla tüketiliyor. Bu duruma her sene başka bir tatil beldesi dahil oluyor diyebiliriz. İşte seyahat algımıza şekil veren bu sene de karşımıza çıkan beş trend;

1- Instagram etkisi

rendered

Eskiden yazılı broşürlerin elden ele yayılması ile popülerleşen tatil beldeleri broşürlerin üzerine fotoğraf eklenmesi ile inanılmaz bir cazibe kazanıyor ve bahsedilen tatil beldesine rağbet artıyor. Bir yerden tanıdık geldi mi? Şu an Instagram’da cennet gibi bir yer görüp neresiymiş diye yazısını okuduğunuzda etkileniş şekliniz broşürü okuyup etkilenen o insanlardan pek de farklı değil.

2- Online Video

renafdsdgdered

Seyahat acenteleri hikaye anlatan çekici videolar hazırlar. Bu videolar başta seyahat haberleri içeren siteler olmak üzere internetin her alanında karşınıza haber ya da reklam olarak çıkabilir. Nerede gördüğünüzü hatırlamazsınız ama bir gün arkadaşlarınızla sohbet ederken o videoda gördüğünüz muhteşem görüntüleri anlatırken bulursunuz kendinizi. Kısaca tek bir kişi sadece sözlü olarak bile başkasının anlatılan yere arzu duymasını sağlıyor.

3- Seyahat planlayıcıları

tatil

 

Teknolojinin hızına rağmen yavaşlığı hissedenlerden misiniz? Bazıları için tatile gidilecek yeri planlamak kadar uçuş ve otel rezervasyonlarını planlamak da vakit alıyor. Eski moda seyahat acentelerinden bahsetmiyoruz. Günümüz teknolojisini en iyi şekilde kullanan kişiye özel seyahat planlayıcıları bu istekleri karşılıyor.

4- Dünyadan bağlantıyı koparmak

rendered

Bir önceki maddede seyahat planlayıcılarına ihtiyaç duyan kesimin çok daha dışındaki bir kitleden bahsediyoruz. Diğer bir adıyla “dijital detoksçular”. Sosyal medyanın ki yine Instagramın da etkisinden burada da bahsetmemiz gerekiyor. Beş yıldızlı her şey dahil tatillere göre izole bir tatil ihtiyacı her geçen yıl daha da artıyor. Salaş giymek, gündemden uzaklaşmak, bakir koy arayışları bu sene de ciddi bir trend olarak karşımıza çıkıyor.

5- Evde hissetmek

rendered

Airbnb başta olmak üzere gidilecek tatil yerlerinde otelin, pansiyonun yerine bireysel kiralanan ev ortamları ya da ev gibi dekore edilen mekanlar sunan hizmetler bu sene de oldukça popüler. Hatta bu yüksek talep otellerin de pansiyonların da kendi pazarlama stratejilerine bu trendi entegre ettiğini görüyoruz.

 

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
1 gün önce
Meta’dan flört dünyasına yapay zeka dokunuşu
Haberler
Meta’dan flört dünyasına yapay zeka dokunuşu
Nafizcan Önder
23 Eylül 2025
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.