22 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sevgilisi olanların yüzde 39’u 14 Şubat’ta plan yapmak istemiyor!
Haberler

Sevgilisi olanların yüzde 39’u 14 Şubat’ta plan yapmak istemiyor!

Marketing Türkiye
12 Şubat 2016
3 dk okuma

 

Roamler Türkiye Sevgililer Günü’nü kutlamak hakkında detaylı bir araştırma yaptı. Raporda Sevgililer Günü planları hakkında insanların ikiye ayrıldığı görülüyor.

14 Şubat Sevgililer Günü nasıl ortaya çıktı:

Rivayete göre Roma İmparatoru II.Claudius ülkesini zalimce yöneten biridir.  İmparatorun en büyük problemi ise ordusunda savaşacak asker bulamaması. Bu sorunun nedenini erkeklerin aşklarını ve ailelerini bırakmamaları olarak gören Claudius çareyi evlilikleri yasaklamakta bulur. Fakat Claudius zamanında yaşayan bir papaz olan Aziz Valentine gizlice gençleri evlendirmeye devam eder ve aşıkların buluşmalarına vesile olur. İmparator bir süre sonra bu durumu öğrenir ve Aziz Valentine’i idam ettirir. İşte birçok kişiye göre her yıl 14 Şubat’ta kutladığımız Sevgililer Günü böyle ortaya çıkar.

Günümüze döndüğümüzde ise hediye fuarlarının açıldığı, markaların bu özel gün için kampanyalarını hızlandırdığı, sevgililerin/eşlerin hediye telaşına girdikleri bir atmosferde bir Sevgililer Günü’ne doğru ilerliyoruz.  Peki,  tüketiciler Sevgililer Günü için neler düşünüyor? Ne program yapıyor? Ne hediye alıyor? Yoksa kutlamayı tercih etmiyor mu? Tüm bu soruların cevabını öğrenmek isteyen Roamler Türkiye, x kullanıcısı ile yaptığı araştırmada kullanıcılara Sevgililer Günü planları ile ilgili sorular yöneltiyor.

Sevgilisi olanların yüzde 39’u 14 Şubat’ta plan yapmak istemiyor!

Öncelikle araştırmaya katılan kullanıcılara önümüzdeki 14 Şubat’ı kutlayıp kutlamayacakları soruluyor. Sonuçlar neredeyse yarı yarıya.

Buna göre;

-Katılımcıların yüzde 53 ünün Sevgililer Günü’nü kutlama gibi bir planı yok.

-Sevgililer Günü için bir planı olmayanların yüzde 52,5 ’inin herhangi bir ilişkisi bulunmuyor.

-Yüzde 39.5 lik bir kesim ise ilişkisi olduğu halde bu gün için herhangi bir plan yapmayı tercih etmiyor.

Araştırmanın geri kalanında sorular yalnızca Sevgililer Günü’nü kutlayacağını belirten katılımcılara yöneltiliyor. Sevgililer Günü için ilk seçenek sevgiliye/eşe hediye almak.  

Sevgilisi olanların yüzde 39’u 14 Şubat’ta plan yapmak istemiyor!

-Sevgililer Günü için plan yapan katılımcıların yüzde 87,4’ü bir hediye alacak.

-Hediyeler yüzde 56,3 oranında erkek/kız arkadaşa alınırken eşine hediye alanların oranı yüzde 43,7.

Hediye almanın yanı sıra birlikte program yapmak da Sevgililer Günü için revaçta bir seçenek.

-Dışarıda yemeğe çıkmak yüzde 58  ile ilk tercihken evde program yapanların oranı yüzde 29,3. Yüzde 10.7’lik bir kesim ise bu özel günü tatile/seyahate giderek değerlendirmeyi planlıyor.

Bu sene 14 Şubat’ın hafta sonuna denk geldiği düşünülecek olursa tatil/seyahat planları daha sık yapılabilecek gibi.

-Seyahat/tatil planı yapanların yüzde 75’i gideceği yer, ulaşım, konaklama gibi kararları vermek için internetten araştırma yapıyor.

-Yüzde 25’i ise daha önceden gittiği bir yer seçerek oraya gideceğini ve kendi bilgilerinin yeterli olduğunu belirtiyor.

Sevgilisi olanların yüzde 39’u 14 Şubat’ta plan yapmak istemiyor!

-Hediye alınacak olan kategorilerde en popüler cevap olarak giyim kategorisi göze çarpıyor (yüzde 25,9).

-İkinci kategori yüzde 18,8 ile takı/saat. Aşkın ve romantizmin simgelerinden çiçek yüzde yüzde 14,4ile bu kategorileri takip ediyor.

Hediye arayışı/alışverişi için ise online çok büyük pay sahibi olsa da hala mağazada ürünü görmek/dokunmak isteyenler çoğunlukta.

-Mağazaya giderek hediye arayan/alanların oranı yüzde 56.3  iken online sitelerin payı yüzde 41.4.

-Online siteler çiçek alışverişini çok kolaylaştırsa da çiçekçiler de yüzde 14,4’lik bir paya sahip durumda.

Bu Sevgililer Günü’nde de özellikle hediye alışverişleri pazarı çokça hareketlendirecek gibi.  Tüketiciyi doğru anlamak ve doğru iletişimi kurmak şüphesiz kazanan markaları belirleyecek.

1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Trump, TikTok için verilen süreyi uzattı
Haberler
Trump, TikTok için verilen süreyi uzattı
İrem Alimoğlu
7 Nisan 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
EGD 7. Olağan Genel Kurul'u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Haberler
EGD 7. Olağan Genel Kurul’u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Sena Tufan
16 Nisan 2025
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.