Sevgililer Günü için en çok “çiçek” arandı
14 Şubat yaklaştıkça arama motorlarında sevgililer günüyle ilgili gerçekleşen aramalar da yoğunlaşıyor. “Çiçek” aramaları 2 hafta öncesinden artışa geçerek sevgililer gününe bir gün kala en üst sıraya yerleşti. “Tek taş”, “otel”, “restoran”, “tatil”, “yemek”, “gömlek” ve “çanta” ise Şubat ayının ilk iki haftasında en çok arandı.
Özel günlerde birçok kişi ihtiyaç duyduğu ürünleri almak için markaların özel günlere yönelik düzenlediği kampanyaları bekliyor. Özel günler yaklaştıkça ve markalar kampanyalar düzenledikçe de arama motorlarında belirli kelimelerin aranma sayısı artıyor.
“Tek taş, gömlek, restoran” en çok arananlar arasında
Türkiye’nin ilk Google SMB Premier Partner’i olan EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, şubat ayında yapılan aramalara ilişkin, “Seçilen kategoriler arasında yapılan analizlere bakıldığında, şubat ayında bazı kelime gruplarında ciddi artış gözlemliyoruz. ‘Çiçek’ aramaları 2 hafta öncesinden artışa geçerek sevgililer gününe bir gün kala en üst sırada yer alıyor. ‘Tek taş’, ‘otel’, ‘restoran’, ’tatil’, ‘yemek’, ‘gömlek’ ve ‘çanta’ kelimeleri Şubat ayında en çok aranan kelimeler arasında” bilgisini verdi.
Sevgililer Günü’nde aramalar bir önceki seneye göre yüzde 136 arttı
2018 yılında Sevgililer Günü’ne ilişkin yapılan arama sayısı 223 bin, 2019’da ise 527 bin olarak gerçekleşti. Öte yandan 2018 şubatında mobil cihazlardan aramaların toplam arama hacmi içindeki oranı yüzde 77,9 iken, 2019’da bu oran yüzde 85 seviyesine yükseldi.
İstanbul düşüşte, Anadolu yükselişte
14 Şubat’ta yapılan aramaların illere göre dağılımı dikkate alındığında, en büyük hacme sahip şehir İstanbul. Ancak son yıllarda bu oranının toplamdaki payı düşme eğilimi gösteriyor. İstanbul’un arama hacmi 2018’de yüzde 26,3 iken bu oran 2019’da yüzde 20,3 seviyesine geriledi. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya dışındaki illerin hacmi son üç yıla oranla 2019’da yüzde 7,1’lik artış göstererek yüzde 55,6 seviyesine kadar yükseldi.
“Aynı gün teslimat” aramaları yüzde 69 arttı
Google’ın istatistiklerine bakıldığında Türkiye’de “Sevgililer Günü Hediye” sorgusu bir önceki yıla göre yüzde 5,4 daha yüksek olduğu öne çıkıyor. Son 3 yılı içeren verilere bakıldığındaysa “Aynı Gün Teslimat” aramaları 2019’da yüzde 69 artış gösterdi. Öte yandan Türkiye’de alışveriş yapanların yüzde 84’ü ürünleri satın almadan önce dijital platformlarda araştırma yapıyor. Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 41’i adrese teslim seçeneğinden dolayı çevrimiçi alışveriş yapmayı tercih ediyor.
Kozmetik yüzde 7 düştü, çiçek yüzde 63 arttı
Elektronik eşya, çiçek, giyim ve kozmetik sektöründeki arama ve alışveriş oranları karşılaştırıldığında, kozmetik aramalarının bir önceki yıla oranla yüzde 7 ile en çok düşüş gösteren sektör olduğu görülüyor. “Hediye” aramalarında ise yüzde 43’lük bir artış ile tam tersi yönde bir ilerleme eğilimi söz konusu. “Çiçek” anahtar kelimesi ile ilgili istatistiklere bakıldığındaysa bir önceki yıla oranla yüzde 63’lük bir artış gerçekleştiği göze çarpıyor.